Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

voor diegene die de nieuwe rode OERRR lus (lus 4) nog niet heeft gereden, hier een indruk van afgelopen weekend
https://www.youtube.com/watch?v=69H4-0SuSsU
Is erg leuk geworden!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nice... Die staat nog niet op de NM-site, toch?

Heeft iemand trouwens de meest recente kaart voor mij? Inclusief shortcuts.
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Giant-E schreef: za 24 april 2021, 22:12 Nice... Die staat nog niet op de NM-site, toch?

Heeft iemand trouwens de meest recente kaart voor mij? Inclusief shortcuts.
Op MTbroutes staat de lus en afkortingen.
Deze lus mogen ze trouwens wel het doolhof noemen, met het geslinger en al die lusjes en zijlusjes. Toen ik voor de 2e keer voorbij het vierkante rotsblok kwam begon ik me wel af te vragen of ik er nog ooit uit zou komen. :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

peter246 schreef: za 24 april 2021, 23:26
Giant-E schreef: za 24 april 2021, 22:12 Nice... Die staat nog niet op de NM-site, toch?

Heeft iemand trouwens de meest recente kaart voor mij? Inclusief shortcuts.
Op MTbroutes staat de lus en afkortingen.
Deze lus mogen ze trouwens wel het doolhof noemen, met het geslinger en al die lusjes en zijlusjes. Toen ik voor de 2e keer voorbij het vierkante rotsblok kwam begon ik me wel af te vragen of ik er nog ooit uit zou komen. :D
Met recht een doolhof.
De laatste keer dat ik er was ben ik onbedoeld voorbij de technische features gereden en kwam ik op de nieuwe lus uit terwijl dat nu net niet de bedoeling was.
Afslag gemist ergens denk..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vandaag vanaf Terlet (koffie en broodjes!) een heerlijk rondje Posbank gereden, met dit keer álle rode lussen. CCW, dus begonnen met de Teerose (warmup), Granny (nice!), Niner (mijn favoriet), Fortuna Cookie (geinig), Mayor Flower (flow), Plaggentrail (loopt nu beter), en voor ‘t eerst de Oerrr-trail.
Die laatste: Wauw, complimenten voor al dat leuks. Technisch spelen in een hele grote speeltuin. Rode pijlen blijven volgen en de diamantlusjes meenemen. Effe puzzelen maar nu wel duidelijk.
Bij Coldenhove lag ook een nieuw stuk, die was ook de moeite waard. Shortcut genomen bij de Zilvense Heide dus totaal bijna 52 km, en dat was genoeg. Wordt steeds leuker hier. :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1451
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nieuw stuk bij Coldenhove? Waar was dat dan? Of bedoel je dit stuk: https://www.trailforks.com/trails/cold-forest/
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MarkMeisner schreef: ma 26 april 2021, 20:18 Nieuw stuk bij Coldenhove? Waar was dat dan? Of bedoel je dit stuk: https://www.trailforks.com/trails/cold-forest/
Ja, die was voor mij nieuw, net als de Oerrrlus.
“Cold Forest Trail”, prima naam ook. :lol:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1451
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Giant-E schreef: ma 26 april 2021, 20:21
MarkMeisner schreef: ma 26 april 2021, 20:18 Nieuw stuk bij Coldenhove? Waar was dat dan? Of bedoel je dit stuk: https://www.trailforks.com/trails/cold-forest/
Ja, die was voor mij nieuw, net als de Oerrrlus.
“Cold Forest Trail”, prima naam ook. :lol:
Ah oke haha. Ik woon hier pas een jaar, maar Oerr is pas het laatst toegevoegd. De 'Cold Forrest' was er toen al. Vroeg me al af wat ik gemist had, aangezien ik daar drie keer in de week kom :D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Prijs je maar gelukkig, Mark... Al dat moois naast de deur.
Ik ben blij met B’hoek op 8km rijden, maar dit is toch andere koek. :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Cold Forest is een lekker stuk op snelheid, helemaal Oostwaarts.

Mayor flower is ook tof op snelheid met verse benen, diverse sprongetjes zijn dan te maken.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Zucht... gaan we weer :roll:

De onvolprezen regionale 'kwaliteitskrant' De Gelderlander kopt weer eens lekker met een artikel over de drukte in de natuur.

Natuurclubs slaan alarm over drukte op Veluwezoom: ‘Mountainbikers jagen overal doorheen’
(premium artikel).

Het intro is weer een fantastisch stukje framing zoals we intussen gewend zijn:
Het loopt de spuigaten uit met de drukte op de Veluwezoom. Vooral mountainbikers verstoren de rust in de natuur tussen Dieren en Wageningen. En dat moet met onmiddellijke ingang stoppen. Dat schrijven vier natuurorganisaties in een open brief aan gemeenten, provincie en de eigenaren van die terreinen.
De Vereniging Vijf dorpen in ’t Groen uit Renkum, Vereniging Mooi Wageningen, KNNV Wageningen en Behoud Historische Landgoederen Oostelijke Veluwezoom hebben in een open brief geëist dat natuurorganisaties en overheid de regels gaan handhaven. Ook moet er worden gestopt met het aanleggen van nieuwe mountainbikeroutes en parkeerplaatsen. Verder moet kwetsbare natuur voor mountainbikers worden afgesloten.

In het artikel worden verschillende vormen van recreatie genoemd die leiden tot verstoring van en schade aan de natuur, zoals loslopende honden, wandelaars die de rustgebieden voor het wild betreden en (komt ie:) mountainbikers die zich buiten de aangegeven routes begeven.

Ik heb gezocht naar die bewuste brief, maar nergens gevonden. Het zal me benieuwen of er daadwerkelijk zo de nadruk wordt gelegd op mountainbikers of dat De Gelderlander weer eens aan framing doet.
modder zuigt!
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Er is veel weerstand tegen mountainbiken. Volgens sommigen zijn wij indringers, men wil gewoon geen wielen zien in het bos. De Gelderlander speelt daar graag op in, artikelen over mountainbiken scoren.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

De bewuste open brief.
De focus ligt niet per se op de mountainbiker, maar we zijn wel favoriet.

En ze hebben wel een punt, vind ik, voor wat betreft de drukte in het algemeen. Dus ik snapte deze mensen wel... Tot ik dit pareltje bijna aan het einde las:
"Dat deze maatregelen zullen leiden tot verminderde recreatiemogelijkheden van bepaalde groepen, betekent dat er weer ruimte komt voor de echte natuurliefhebber."
Ik stel me zo voor dat ze daar roomblanke, goedwillende 50+ers mee bedoelen. Want de rest kan natuurlijk onmogelijk de natuur waarderen.

N.B. Alle premium 'artikelen' van de Gelderlander zijn in incognito modus van je browser gewoon te lezen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dan ga ik vh weekend maar weer op de motor die kant op, dan kan men weer over andere klagen……..
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mountainbikers (maar ook zeker wielrenners) zijn een makkelijke groep om flink tegen aan te zeiken, ze hebben het altijd gedaan.

Nu is het rond de Posbank ook wel extreem druk, je hebt daar echt het idee dat je aan de rand van een attractiepark zit.
Als MTBer die van de natuur wilt genieten, maar ook zeker als wandelaar, moet je daar eigenlijk niet willen komen.
Als ik langs dat paviljoen fiets heb ik altijd een beetje het Zandvoort gevoel; opgepropte parkeerplaatsen en overal mensen en jongelui die een luchtje willen scheppen of wat op het terras willen drinken.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik denk dat wanneer je het paviljoen bovenop de Posbank weg zou halen dat het een stuk minder druk wordt.
De vorige was afgefikt vroeger (weet het jaartal niet meer), maar achteraf hadden ze misschien beter geen nieuwe kunnen neerzetten.
Plaats reactie