Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

MVMVML schreef: vr 26 maart 2021, 13:20
VaeleOuwe schreef: vr 26 maart 2021, 12:44

Benieuwd naar je filmpje! Ik ben voor de eerste keer niet al te hard naar beneden gegaan, ook al was de trail behoorlijk overzichtelijk. Rij toch al een behoorlijk tijdje inmiddels, maar nieuwe track rij ik toch met de handrem er op. Kan wel intens genieten van de wat slankere en zeer ervaren bikers die daar naar beneden knallen met zoveel beheersing en comfort.
Volgende week ga ik weer terug. Dan iets harder en de fout van gisteren niet maken
Je kan de granny terugrijden via dat pad ernaast he? Kan je hem tig keer achter elkaar pakken (hebben wij ook gedaan totdat we op een gegeven moment echt hard gingen).
Ja, dat weet ik. Mooi dat die optie er is. Maar ik had nog behoorlijk zware stukken in het verschiet waar ik energie voor nodig zou hebben. Het was gisteren een eerste, maar zeker niet laatste kennismaking met de Granny trail. Erg gaaf.

De Nine Shooter sla ik echt nog over. Daar heb ik gewoon het postuur (nog) niet voor.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

VaeleOuwe schreef: vr 26 maart 2021, 15:39
De Nine Shooter sla ik echt nog over. Daar heb ik gewoon het postuur (nog) niet voor.
Wat is de Nine Shooter? :-D
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

MVMVML schreef: vr 26 maart 2021, 15:42
VaeleOuwe schreef: vr 26 maart 2021, 15:39
De Nine Shooter sla ik echt nog over. Daar heb ik gewoon het postuur (nog) niet voor.
Wat is de Nine Shooter? :-D

https://www.trailforks.com/trails/niner ... trail-new/

Niner shooting mountaintrail is de rode lus bij het bruggetje tussen het paviljoen en Rheden/De Steeg
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

VaeleOuwe schreef: vr 26 maart 2021, 16:17
MVMVML schreef: vr 26 maart 2021, 15:42
Wat is de Nine Shooter? :-D

https://www.trailforks.com/trails/niner ... trail-new/

Niner shooting mountaintrail is de rode lus bij het bruggetje tussen het paviljoen en Rheden/De Steeg
Ah die hebben we ook gedaan. Waar de drops zijn.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Deze keer rijden we de rode lussen in Rheden en wauw wat waren we verrast! Wat een fantastisch parcours in een prachtige omgeving. Het vetste parcours van NL werd zelfs geroepen en het zou best kunnen kloppen. On-Nederlands heuvellandschap (of blijkt NL toch betere parcours en mooiere, heuvelachtige omgevingen te hebben dan we dachten?), supersnelle afdalingen en ook nog eens echt leuke technische stukken (nu nog die qualifiers weghalen 😉 ). En de Jeffmeister test voor het eerst zijn spiksplinternieuwe Propain Tyee. 😁🤟
https://youtu.be/cFDK5mjFRSc
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

MVMVML schreef: vr 26 maart 2021, 17:20 Afbeelding

Deze keer rijden we de rode lussen in Rheden en wauw wat waren we verrast! Wat een fantastisch parcours in een prachtige omgeving. Het vetste parcours van NL werd zelfs geroepen en het zou best kunnen kloppen. On-Nederlands heuvellandschap (of blijkt NL toch betere parcours en mooiere, heuvelachtige omgevingen te hebben dan we dachten?), supersnelle afdalingen en ook nog eens echt leuke technische stukken (nu nog die qualifiers weghalen 😉 ). En de Jeffmeister test voor het eerst zijn spiksplinternieuwe Propain Tyee. 😁🤟
https://youtu.be/cFDK5mjFRSc
Leuk filmpje!

Ik ben zelf al ruim 30 jaar wonend in Dieren en Eerbeek, middelbare school in Arnhem(geregeld via de Posbank naar huis gefietst).
Blijf me soms verbazen dat mensen uit andere delen van het land dit On-Nederlands noemen haha. Komt wellicht doordat ik er zo aan gewend ben.

Blijf het prachtig vinden hier. Aan de ene kant de heuvels van de Veluwe(zoom), andere kant de weilanden tussen Dieren-Apeldoorn-Zutphen. Zo veelzijdig!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

VaeleOuwe schreef: vr 26 maart 2021, 18:38
MVMVML schreef: vr 26 maart 2021, 17:20 Afbeelding

Deze keer rijden we de rode lussen in Rheden en wauw wat waren we verrast! Wat een fantastisch parcours in een prachtige omgeving. Het vetste parcours van NL werd zelfs geroepen en het zou best kunnen kloppen. On-Nederlands heuvellandschap (of blijkt NL toch betere parcours en mooiere, heuvelachtige omgevingen te hebben dan we dachten?), supersnelle afdalingen en ook nog eens echt leuke technische stukken (nu nog die qualifiers weghalen 😉 ). En de Jeffmeister test voor het eerst zijn spiksplinternieuwe Propain Tyee. 😁🤟
https://youtu.be/cFDK5mjFRSc
Leuk filmpje!

Ik ben zelf al ruim 30 jaar wonend in Dieren en Eerbeek, middelbare school in Arnhem(geregeld via de Posbank naar huis gefietst).
Blijf me soms verbazen dat mensen uit andere delen van het land dit On-Nederlands noemen haha. Komt wellicht doordat ik er zo aan gewend ben.

Blijf het prachtig vinden hier. Aan de ene kant de heuvels van de Veluwe(zoom), andere kant de weilanden tussen Dieren-Apeldoorn-Zutphen. Zo veelzijdig!
Weet je wat het is, een zeer groot gedeelte vd NLers (en sowieso alle Randstad-bewoners) wonen in afgrijselijk platte polders. Daar ben ik in opgegroeid en dat associeer ik met NL. Heel m'n leven gewoond.
Als je dan in zo'n mooi heuvelachtig gebied komt waar ik normaal nooit kwam sta ik daar echt van te kijken ja :lol: Dat ken ik alleen van de buitenlandse tripjes. Enige heuvels die ik ken in mijn omgeving zijn de duinen (en daar kwam ik dan ook altijd graag).
Wat dat betreft is het soms wel een openbaring: dat NL ook zulke mooie natuurgebieden heeft. :-q (Ik ken eigenlijk hoofdzakelijk stedelijk gebied, industrietroep en polders ertussenin).
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

KTManiac schreef: wo 24 maart 2021, 20:53 Hmmmm, toch een van de toproutes als ik het zo lees en ik ben er nog nooit geweest.... :~
Ondertussen wel aardig enthousiast geworden door het lezen in dit topic en dan zeker de rode lusjes. :winkie:
Ga het a.s. vrijdag maar 's bekijken daar. (er even van uit gaande dat de weersvoorspellingen zo blijven als nu)
Ben d'r vandaag geweest. :D
Groen (wat anders?) en alle rode lussen, diamond rood en rood keuzes daarbinnen en een aantal stukken wat vaker gereden. (totaal bijna 70km) Geweldig!!!! :-q
Groen is op zich al een mooie afwisselende route, maar de rode lussen maken 'm helemaal af. Ik heb niet 1 'feature' overgeslagen denk ik, zitten echt wel toppers bij. Wel bij paar drops eerst effe afgestapt en gekeken hoe 'ie loopt (was er nooit eerder geweest he...), maar allemaal GO!!! :-D

Ben echt niet bekend met de namen maar Granny, is dat de afdaling na de verticale boomstammetjes muurtje/drop? Geweldige afdaling! Snel, loopt goed, volop jumps, genoten!
Ik werd er door een andere MTB'er daar boven al op gewezen dat er wat leuks aankwam en dat je er gemakkelijk weer omhoog kunt om 'm nog 's te doen. Check, graag! :winkie:

Het is 5 kwartiertje rijden voor me vanaf huis, maar het wel zodanig waard dat ik er zeker binnenkort nog wel terugkom.

Paar plaatjes van de pret:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door KTManiac op za 27 maart 2021, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

KTManiac schreef: vr 26 maart 2021, 21:06
KTManiac schreef: wo 24 maart 2021, 20:53 Hmmmm, toch een van de toproutes als ik het zo lees en ik ben er nog nooit geweest.... :~
Ondertussen wel aardig enthousiast geworden door het lezen in dit topic en dan zeker de rode lusjes. :winkie:
Ga het a.s. vrijdag maar 's bekijken daar. (er even van uit gaande dat de weersvoorspellingen zo blijven als nu)
Ben d'r vandaag geweest. :D
Groen (wat anders?) en alle rode lussen, diamond rood en rood keuzes daarbinnen en een aantal stukken wat vaker gereden. (totaal bijna 70km) Geweldig!!!! :-q
Groen is op zich al een mooie afwisselende route, maar de rode lussen maken 'm helemaal af. Ik heb niet 1 'feature' overgeslagen denk ik, zitten echt wel toppers bij. Wel bij paar drops eerst effe afgestapt en gekeken hoe 'ie loopt (was er nooit eerder geweest he...), maar allemaal GO!!! :-D

Ben echt niet bekend met de namen maar Granny, is dat de afdaling na de verticale boomstammetjes muurtje/drop? Geweldige afdaling! Snel, loopt goed, volop jumps, genoten!
Ik werd er door een andere MTB'er daar boven al op gewezen dat er wat leuks aankwam en dat je er gemakkelijk weer omhoog kunt om 'm nog 's te doen. Check, graag! :winkie:

Het is 5 kwartiertje rijden voor me vanaf huis, maar het wel zodanig waard dat ik er zeker binnenkort nog wel terugkom.
Klopt!
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:-q Kijk, nou weet ik ook waar we 't over hebben.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

MVMVML schreef: wo 24 maart 2021, 13:23 Kolder. Dergelijke drops en hoger rijd ik met gemak, als ik een beetje snelheid kan maken. Die balken zijn gewoon irritant omdat het in een bocht ligt vooral. Maakt het mi alleen maar gevaarlijker.
Heb net je video gezien en heb m'n eigen dagje weer effe lekker na zitten genieten, leuk! :-q
Ik begrijp alleen bovenstaande niet nu ik er vandaag zelf geweest ben. Omdat ik er niet bekend ben, zet ik m'n (XC) fiets effe weg en kijk te voet even. "Goed, prima te doen dus:! Go" Hop, over dat qualifiertje meteen door en de drop af. Geen seconde de behoefte gevoeld ook maar ergens een voetje te zetten of stil te gaan staan. En ja, ruim voldoende snelheid om de planken achter die drop echt niet nodig te hebben.

Ik zie in dat filmpje iedereen op 1 na daar bovenop stil staan in plaats van gewoon door te rollen. Ik denk dat iemand het zichzelf echt gewoon moeilijk maakt door daar stil te gaan staan. Of moest er effe moed verzameld worden of zo? :D :wink:

Ik zie meer filmpjes van je dus het is eigenlijk meer wat verbazing dat juist jij daarover valt.... (nee, niet letterlijk) :wink:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

VaeleOuwe schreef: vr 26 maart 2021, 18:38
Blijf me soms verbazen dat mensen uit andere delen van het land dit On-Nederlands noemen haha. Komt wellicht doordat ik er zo aan gewend ben.
Ik kom zelf ook uit de randstad en zeker hier in NH zijn er alleen maar polders zonder bomen en met veel wind.
Ik kan dan ook erg genieten van de heuvels op de Veluwe.

Ik kwam een keer op de racefiets door Arnhem bij Klarenbeek, ik stond er versteld van dat er opeens een dikke heuvel in de stad lag, dat was voor mij echt heel bijzonder :D
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vandaag ook weer op de route geweest, is de achtertuin, :winkie:

En inderdaad in 52km bijna 800hm weg getrapt. tis niet vlak nie :D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KTManiac schreef: vr 26 maart 2021, 21:42
MVMVML schreef: wo 24 maart 2021, 13:23 Kolder. Dergelijke drops en hoger rijd ik met gemak, als ik een beetje snelheid kan maken. Die balken zijn gewoon irritant omdat het in een bocht ligt vooral. Maakt het mi alleen maar gevaarlijker.
Heb net je video gezien en heb m'n eigen dagje weer effe lekker na zitten genieten, leuk! :-q
Ik begrijp alleen bovenstaande niet nu ik er vandaag zelf geweest ben. Omdat ik er niet bekend ben, zet ik m'n (XC) fiets effe weg en kijk te voet even. "Goed, prima te doen dus:! Go" Hop, over dat qualifiertje meteen door en de drop af. Geen seconde de behoefte gevoeld ook maar ergens een voetje te zetten of stil te gaan staan. En ja, ruim voldoende snelheid om de planken achter die drop echt niet nodig te hebben.

Ik zie in dat filmpje iedereen op 1 na daar bovenop stil staan in plaats van gewoon door te rollen. Ik denk dat iemand het zichzelf echt gewoon moeilijk maakt door daar stil te gaan staan. Of moest er effe moed verzameld worden of zo? :D :wink:

Ik zie meer filmpjes van je dus het is eigenlijk meer wat verbazing dat juist jij daarover valt.... (nee, niet letterlijk) :wink:
:D Ik wil gewoon kunnen doorknallen 😍
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: vr 26 maart 2021, 17:20 Afbeelding
Deze keer rijden we de rode lussen in Rheden en wauw wat waren we verrast!
De Veluwezoom (zo heet dit gebied) behoort imo tot de mooiste van NL. Ik rij pas 8 jaar op een mtb, maar met vakantie's op bijv Coldenhove zag ik op de gewone fiets al hoe prachtig dit gebied is, met on-Hollands lange klimmen. Sindsdien kom er elk jaar wel een aantal keren, nu dus op de mtb. De oude route was al genieten, en nu is 't er nog leuker op geworden.
Ik zag in jou video echter dat jullie parkeren bovenop de Posbank. Daar kan je normaliter door de drukte nooit parkeren. Tip: Zet je auto langs de A50 bij de P Koningsweg (of vliegveld Terlet, die hebben een mooi terras). Vandaar 5 (Terlet 15) minuten warmrijden tot de brandtoren bij start Teerosetrail. Scheelt je ook nog eens 2x een kwartier reistijd.
Plaats reactie