Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Rayb81 schreef: za 12 maart 2022, 00:10 En dan de route omleggen vanwege recreatiedruk terwijl er nooit een ziel op die paden rond Beekhuizen loopt.
Enige punt waar altijd wat volk liep was richting de Heuvenseweg onderaan bij het bezoekerscentrum.
Ik heb afgelopen zondagmiddag nog een rondje gewandeld bij Beekhuizen. Prachtig weer, maar alsnog erg rustig.

Ik heb de route in 2018/2019 vaak in het weekend gereden (toen de plannen voor de nieuwe route in ontwikkeling waren) en ben met je eens, alleen het stukje bij het bezoekerscentrum was wel eens druk.
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

MarkMeisner schreef: za 12 maart 2022, 18:03 Niner Shooting Mountain Trail lag er lekker bij vanmorgen :-q Vier rondjes gedaan en nog een tijdje met een andere rijder opgereden.

Op de terugweg naar de auto ook nog gecontroleerd op het vignet bij de houten brug. Tijdje staan kletsen met de twee vriendelijke mensen van NM, ze vonden het zonde dat de MTB'er de laatste tijd zo in het kwade daglicht stond en dat de afkorting op de Loenermark eruit moest.

Afbeelding
Mooi fietsje :-q
Klusteam MTB Zuid Veluwe
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Zaterdag voor het eerste geweest op de nieuwe route, heel leuk geworden! Met alle extra lusjes erbij kom je op 65 kilometer, ook een aardig eindje, lonely mountain twee keer gedaan, want daar ben ik de eerste keer bij 1 of 2 features even gestopt om te kijken. Dan moet je ook even de hele run achter elkaar doen :-q .
Zag ook wel dat de route LTHT's aantrekt, reed zelf op mijn Stoic, en oa een Nordest bardino, een santa chameleon en een andere stoic tegengekomen, op een overigens erg klein aantal fietsers, bijzonder rustig daar.

Uiteindelijk vanuit Utrecht ook nog geen uur rijden naar de parkeerplaats bij teerose, granny, egyptian trail. Dus kom zeker nog terug!

Alleen dat Noordelijke stuk is vrij saai, en eentoning. Dan fiets ik de volgende keer liever een paar keer extra de teerose lus om de sprongen te oefenen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vandaag hier weer eens geweest.
Laatste keer was nog voor de hele verandering.
Ik was geen voorstander van de verandering, en zat daar vandaag veel over na te denken.
Heb het vermoeden dat ik de oude route wat ver- romantiseer waardoor die in gedachten mooier is dan ie was.

In ieder geval : de afwisseling vindt ik top, leuke features, lekker spelen zo.

Die zigzag afdaling is veel leuker als klim.

Nu heb ik hem niet goed bekeken, maar over die boomstam springen na dat stukje pumptrack is wel even een dingetje.

Nature trail leek me wat overbodig? veel stukjes rood zag ik de toegevoegde waarde ook niet van ?

Erg leuk geworden ! Top dat dit toch kan in NL.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Om de drukte op de meubelboulevards te vermijden (überhaupt meubelboulevards vermijden;) ben ik voornemens de Veluwezoom weer eens te rijden. Echter, een tijd niet geweest, laat staan met die verplichte counterclockwise-verplichting. Aangezien ik alles wil meepakken en daarvoor even op de kaart zitten puzzelen: ik begin min of meer bij de parkeerplaats/ijscoboer/hondenuitlaat op de Kluizenaarsweg, en dan dus richting Brandtorenweg.
Question: Kan ik dan de Teerosetrail naar het zuiden nemen -> Grannytrail -> Emmatrail en zo weer terug naar die parkeerplaats/ijscoboer? (en vervolgens weer naar Brandtorenweg en dan de "normale" lus weer volgen?)

https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 571/6.0579

(En echt, je moet er onderhand een studie van maken wil je niet verkeerd rijden/per ongeluk stukken overslaan/eindeloze lusjes blijven rijden.)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nespresso schreef: vr 15 april 2022, 13:03 Om de drukte op de meubelboulevards te vermijden (überhaupt meubelboulevards vermijden;) ben ik voornemens de Veluwezoom weer eens te rijden. Echter, een tijd niet geweest, laat staan met die verplichte counterclockwise-verplichting. Aangezien ik alles wil meepakken en daarvoor even op de kaart zitten puzzelen: ik begin min of meer bij de parkeerplaats/ijscoboer/hondenuitlaat op de Kluizenaarsweg, en dan dus richting Brandtorenweg.
Question: Kan ik dan de Teerosetrail naar het zuiden nemen -> Grannytrail -> Emmatrail en zo weer terug naar die parkeerplaats/ijscoboer? (en vervolgens weer naar Brandtorenweg en dan de "normale" lus weer volgen?)

https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 571/6.0579

(En echt, je moet er onderhand een studie van maken wil je niet verkeerd rijden/per ongeluk stukken overslaan/eindeloze lusjes blijven rijden.)
Je kunt hem denk beter op het einde zetten van de Brandtorenweg. Vanuit daar kun je dan zo de Teerose op en de Granny afdalen. Daarna via de Emmapiramide naar boven en de (saaie, maar mooie) asfaltweg terug naar boven pakken. dan kom je weer bij de auto. Vanaf daar kun je dan de blauwe route aanhouden.

De route op je telefoon in de buurt houden is wel een aanrader ja. Je rijdt makkelijk verkeerd, maar het mooie is wel dat je hier niet enkel één rondje kan rijden, maar de route op veel verschillende manieren en lengtes kan pakken. Dat heeft iets moois wat veel andere routes niet hebben.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

MarkMeisner schreef: vr 15 april 2022, 13:29 ...
Je kunt hem denk beter op het einde zetten van de Brandtorenweg. Vanuit daar kun je dan zo de Teerose op en de Granny afdalen. Daarna via de Emmapiramide naar boven en de (saaie, maar mooie) asfaltweg terug naar boven pakken. dan kom je weer bij de auto. Vanaf daar kun je dan de blauwe route aanhouden.

De route op je telefoon in de buurt houden is wel een aanrader ja. Je rijdt makkelijk verkeerd, maar het mooie is wel dat je hier niet enkel één rondje kan rijden, maar de route op veel verschillende manieren en lengtes kan pakken. Dat heeft iets moois wat veel andere routes niet hebben.
Ik sta met de auto op de carpool A12, en daarvandaar fiets ik over de hei en landrover/paardrijpad naar die ijscokar/parkeerplaats. Einde Brandtorenweg is niet echt een handige optie aangezien vanuit het Westen kom met de auto.

Dus ik vroeg me af of de Teerose Trail eenrichting zuidwaarts loopt. En Granny nog steeds heen-en-weer?
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nespresso schreef: vr 15 april 2022, 15:09
MarkMeisner schreef: vr 15 april 2022, 13:29 ...
Je kunt hem denk beter op het einde zetten van de Brandtorenweg. Vanuit daar kun je dan zo de Teerose op en de Granny afdalen. Daarna via de Emmapiramide naar boven en de (saaie, maar mooie) asfaltweg terug naar boven pakken. dan kom je weer bij de auto. Vanaf daar kun je dan de blauwe route aanhouden.

De route op je telefoon in de buurt houden is wel een aanrader ja. Je rijdt makkelijk verkeerd, maar het mooie is wel dat je hier niet enkel één rondje kan rijden, maar de route op veel verschillende manieren en lengtes kan pakken. Dat heeft iets moois wat veel andere routes niet hebben.
Ik sta met de auto op de carpool A12, en daarvandaar fiets ik over de hei en landrover/paardrijpad naar die ijscokar/parkeerplaats. Einde Brandtorenweg is niet echt een handige optie aangezien vanuit het Westen kom met de auto.

Dus ik vroeg me af of de Teerose Trail eenrichting zuidwaarts loopt. En Granny nog steeds heen-en-weer?
Ah ja, Dan is jouw keuze handiger ja.

Teeroze is nog enkel eenrichting naar het zuiden inderdaad en de Granny is twee richtingen voor een deel. Er zijn nog rijders die hem terug naar de grote lus tegen de richting in rijden. Scheelt je een stuk over het asfalt omhoog trappen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dubbel: Ben er gisteren geweest. Teerose en Granny zijn 1 richting geworden. Het lusje op de helling van de Granny bestaat nog wel. Die rode route is dus met de klok mee.

In de omgeving ook nog vermaakt op oude bekende stukken ten Zuiden van de routes...
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Vanmiddag ook weer een keer op de Posbank geweest; voor het eerst dit jaar. Het lag er prima bij. Daarnaast ook kudos voor de crew door het beste te maken van de rode stukjes op de plaggen trail (i.e. het kleine dropje en de opstapjes in het klimmetje). Wat mij betreft is dat een prima voorbeeld hoe we de routes stapje bij beetje technisch interessanter kunnen maken op een maken op een dummy-proof methode (i.e. lijkt me dat je een grondeigenaar toch wel zou moeten kunnen overtuigen dat dit niet soort dingen niet gevaarlijk is....).

De rode return-loop van de plaggen trail (met het voor-mij nieuwe sprongetje :)) zag er een stuk minder bereden uit dan de rest overigens. Misschien omdat je dan toch weer terug in the-middle-of-nowhere komt. Blijft een beetje jammer dat alles 1 richting is nu; zeker op een dag als vandaag (max 10 andere bikers gezien) kun je eigenlijk makkelijk in twee richtingen rijden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Noin schreef: vr 15 april 2022, 21:10Blijft een beetje jammer dat alles 1 richting is nu; zeker op een dag als vandaag (max 10 andere bikers gezien) kun je eigenlijk makkelijk in twee richtingen rijden.
Die gedachte had ik gisteren op ronde Apeldoorn.
Op dit parcours kon het tot de ‘upgrades’ met de singletracks. :((
Andere kant op kan wel met de z.g. Bgravelroute, dan sla je de kunstmatig aangelegde stukken over. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

MarkMeisner schreef: vr 15 april 2022, 13:29De route op je telefoon in de buurt houden is wel een aanrader ja. Je rijdt makkelijk verkeerd, maar het mooie is wel dat je hier niet enkel één rondje kan rijden, maar de route op veel verschillende manieren en lengtes kan pakken. Dat heeft iets moois wat veel andere routes niet hebben.
Ik was blij dat ik ‘m op de Garmin had gezet: ik kwam b.v. aardig gedesoriënteerd uit de volledige Plaggenronde, dat je even twijfelt of je nog wel goed zit 😂. En ‘t is best een afstand als je ‘m full options rijdt (minus dat gekke “minigolf”-Oerrr-baantje).
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vandaag blauw zuid gereden, vanaf Terlet t/m de Plaggentrail (rondom). Daarna rechtstreeks terug naar Terlet voor een welverdiende lunch. Toch nog 60 km met ruim 800 HM. Onderweg uiteraard alle rode lussen meegepakt, de Granny en Niner zelfs meerdere keren.
Met name deze 2 rode lussen zijn werkelijk geweldig aangelegd. Snel, technisch, incl veel jumps, een trap, drops, en switchbacks omhoog en omlaag. Volgende keer parkeren we bij Woods en gaan we gewoon tientallen keren deze 2 lussen rijden.
Dat is al afgesproken. :bier:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

op het OERRR lusje is een skinnie (skinny?) gebouwd. Wordt nog wat langer gemaakt.

Kleine buitjes gister hebben de route goed gedaan. Nog steeds erg droog maar het ergste stof is weer wat vast gereden.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Tof! Tijd geleden dat ik daar ben geweest, binnenkort maar weer eens bezoeken :-q
Plaats reactie