Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

De bouw en de 1e test van de skinny op de OERRR trail: https://www.youtube.com/watch?v=dVNjJWq5tYc
hans_lenze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 19:53
Mijn mountainbike: Gele LTHT

ducatif1 schreef: di 31 mei 2022, 09:09 De bouw en de 1e test van de skinny op de OERRR trail: https://www.youtube.com/watch?v=dVNjJWq5tYc
Tof! Daar ga ik deze week eens langs om te kijken hoe goed ik er af val :D

Hulde voor mooie features op fiets afstand!
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

11 juni fiets ik Limburgs mooiste (110 km - 1.600 hoogtemeters). Als finale test wil ik daarom in de buurt van de Veluwezoom een vergelijkbare rit proberen te fietsen.

Onlangs al keer deze rit gefietst hier:
https://strava.app.link/kJBGOn3avqb

Wil deze km’s opnieuw pakken maar dan uitbreiden tot dat ik in de buurt kom van de 1.500 hoogtemeters. Iemand hiervoor leuke suggesties? 2x het rondje fietsen kan natuurlijk maar heeft niet direct mijn voorkeur.
Combineren met de route van Apeldoorn is een bekende maar deze heeft volgens mij beperkte hoogteverschil?

Ben benieuwd of iemand suggesties heeft!
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

jensss schreef: wo 1 juni 2022, 11:47 11 juni fiets ik Limburgs mooiste (110 km - 1.600 hoogtemeters). Als finale test wil ik daarom in de buurt van de Veluwezoom een vergelijkbare rit proberen te fietsen.

Onlangs al keer deze rit gefietst hier:
https://strava.app.link/kJBGOn3avqb

Wil deze km’s opnieuw pakken maar dan uitbreiden tot dat ik in de buurt kom van de 1.500 hoogtemeters. Iemand hiervoor leuke suggesties? 2x het rondje fietsen kan natuurlijk maar heeft niet direct mijn voorkeur.
Combineren met de route van Apeldoorn is een bekende maar deze heeft volgens mij beperkte hoogteverschil?

Ben benieuwd of iemand suggesties heeft!
Apeldoorn schijnt ook 400+ te hebben. Ik heb ooit de 100 Veluwe / Apeldoorn combi gedaan. Kwam uit op 100 km en 1000+hm (zonder de extra lusjes). Ik denk als je die pakt en de lusjes van Rheden erbij pakt dat je een aardige rit te pakken hebt.

Rheden alleen + lusjes komt bij mij uit op 71.4 & 926 HM
de combi apeldoorn + Rheden zonder lusjes was 102 km & 1016 HM
dus het spul gecombineerd zou toch verdacht veel op limburgs mooiste specs moeten lijken - desnoods een klimlusje dubbel pakken :winkie:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Als je op het rondje Apeldoorn al hoogtemeters maakt dan zijn die heel anders van karakter dan wat je in Limburg voorgeschoteld krijgt. Echte klimmen zul je vergeefs zoeken op het rondje Apeldoorn. 2x Rheden komt dan toch echt meer in de buurt.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

En je kan ook nog Schaarsbergen via de Koningsweg toevoegen (en evt Arnhem , Renkum). Heb je ook weer 350 hoogtemeters ofzo.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

jensss schreef: wo 1 juni 2022, 11:47 11 juni fiets ik Limburgs mooiste (110 km - 1.600 hoogtemeters). Als finale test wil ik daarom in de buurt van de Veluwezoom een vergelijkbare rit proberen te fietsen.

Onlangs al keer deze rit gefietst hier:
https://strava.app.link/kJBGOn3avqb

Wil deze km’s opnieuw pakken maar dan uitbreiden tot dat ik in de buurt kom van de 1.500 hoogtemeters. Iemand hiervoor leuke suggesties? 2x het rondje fietsen kan natuurlijk maar heeft niet direct mijn voorkeur.
Combineren met de route van Apeldoorn is een bekende maar deze heeft volgens mij beperkte hoogteverschil?

Ben benieuwd of iemand suggesties heeft!
Wel geen Posbank / Rheden. Er zijn GPX routes van 100km en +/- 2000hm door het Reichswald. Met leuke pittige klimmetjes. Juul van Loon heeft deze in verleden eens gedeeld en er zijn diverse variaties op te vinden.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Dat klinkt goed! Echter, moet ik vanuit Friesland komen dus is Nijmegen net wat te ver weg voor op dezelfde dag heen en weer. Eind augustus ben ik op vakantie in Nijmegen, dan zal ik zeker hier aan denken :-q .
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

klaast schreef: wo 1 juni 2022, 15:05 Als je op het rondje Apeldoorn al hoogtemeters maakt dan zijn die heel anders van karakter dan wat je in Limburg voorgeschoteld krijgt. Echte klimmen zul je vergeefs zoeken op het rondje Apeldoorn. 2x Rheden komt dan toch echt meer in de buurt.
Ja terecht punt. Denk dat ik dan wellicht het zuidelijke gedeelte van de route meerdere keren meepak. Mag dit gedeelte nog in beide richtingen worden gereden? Ik zie dat de gravel route (groene bordjes) namelijk niet volledig (wel grotendeels) overeenkomt met de MTB route (blauwe bordjes). Maar volgens mij is dit stuk wel allemaal brede paden?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

jensss schreef: wo 1 juni 2022, 15:58
klaast schreef: wo 1 juni 2022, 15:05 Als je op het rondje Apeldoorn al hoogtemeters maakt dan zijn die heel anders van karakter dan wat je in Limburg voorgeschoteld krijgt. Echte klimmen zul je vergeefs zoeken op het rondje Apeldoorn. 2x Rheden komt dan toch echt meer in de buurt.
Ja terecht punt. Denk dat ik dan wellicht het zuidelijke gedeelte van de route meerdere keren meepak. Mag dit gedeelte nog in beide richtingen worden gereden? Ik zie dat de gravel route (groene bordjes) namelijk niet volledig (wel grotendeels) overeenkomt met de MTB route (blauwe bordjes). Maar volgens mij is dit stuk wel allemaal brede paden?
Als je asfalt eventueel ook mee wilt nemen, kan ik wel een GPX in elkaar zetten met een combi van de MTB route van Rheden en stukken asfalt. Er liggen hier genoeg mooie asfaltwegen die omhoog gaan om hier hm'ers te trainen :-q
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Om eerlijk te zijn fiets ik dan nog liever stukken off-road dubbel, of met minder lange klimmen, dan op het asfalt :oops: .

Ga nog even nadenken over 2x Rheden of toch combi Rheden - Apeldoorn. Heb Apeldoorn nog niet eerder gefietst dus ergens ook wel leuker om te doen dan 2x zelfde route fietsen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

emeel schreef: wo 1 juni 2022, 15:08 En je kan ook nog Schaarsbergen via de Koningsweg toevoegen (en evt Arnhem , Renkum). Heb je ook weer 350 hoogtemeters ofzo.
Idd :-q Arnhem, Renkum, Oosterbeek, Schaarsbergen, Rheden, Woeste Hoeve :-q heb je denk ik ook 100km en de zekerheid voor een flinke portie hoogtemeters :wink:
Nu weet ik niet hoe dat in Limburg aan elkaar wordt gereden, rond om Arnhem heb je helaas wel een aantal verbindingsstukken en die zijn een tikkeltje saai :( maarja die stuwwallen komen helaas niet naar ons toe :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Limburgs Mooiste heeft ook best wat asfalt en grindwegen in de route zitten. Groot verschil is dat de klimmen veel langer zijn en vaak meer het karakter hebben van een asfaltklim dan het op en neer dat je rond Arnhem hebt. Persoonlijk vind ik een LM route minder inspannend dan een even lange route met dezelfde hm rond Arnhem. Dat laatste is echt intervallen, terwijl je in Limburg ook als diesel kunt rondfietsen.

Dat gezegd hebbende: een rondje over de hierboven genoemde routes is erg leuk en als je dat goed doorstaat dan red je de 110km van LM ook wel. :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier heb je bijvoorbeeld een rit van mijzelf over de Posbank, 100km met 1500hm.
Zit wel wat heen en weer in, maar daar ontkom je niet aan bij hoogtemeters schrapen.

https://www.strava.com/activities/5373520898

Amerongen, Leersum, Hoge Ginkel alles 2x, kom je ook aan 80km met 1200hm.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

jensss schreef: wo 1 juni 2022, 15:58
klaast schreef: wo 1 juni 2022, 15:05 Als je op het rondje Apeldoorn al hoogtemeters maakt dan zijn die heel anders van karakter dan wat je in Limburg voorgeschoteld krijgt. Echte klimmen zul je vergeefs zoeken op het rondje Apeldoorn. 2x Rheden komt dan toch echt meer in de buurt.
Ja terecht punt. Denk dat ik dan wellicht het zuidelijke gedeelte van de route meerdere keren meepak. Mag dit gedeelte nog in beide richtingen worden gereden? Ik zie dat de gravel route (groene bordjes) namelijk niet volledig (wel grotendeels) overeenkomt met de MTB route (blauwe bordjes). Maar volgens mij is dit stuk wel allemaal brede paden?
de blauwe route (mtb) is 1 richting en de groene (gravel) route ook. Daarmee is het zo uitgepijld dat op op sommige brede paden 2 richting is, maar op de single Tracks niet meer.
Plaats reactie