Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

MarkMeisner schreef: di 14 juni 2022, 10:25 Ik las hier trouwens op Instagram dat er een 'nieuwe' Oerrr-lus komt op de route. Iemand een idee welke ze bedoelen?

https://www.instagram.com/p/CeED6_nN7no ... _copy_link

Natuursport
Route van de week! 🙌🏼

#Wistjedat er op de MTB-route Veluwezoom een speciale track is voor kinderen? Deze rondgang wordt binnenkort tot ‘OERRR’-route gedoopt en is perfect voor de wat kleinere fietsen én fietsers.

Kom je ook?


Ik vroeg: "Bedoelen jullie niet de Oerrr-lus tussen Laag-Soeren en Eerbeek? Of ligt er ergens anders een nieuwe lus?" en als antwoord kwam daar "Ja dat klopt! Het is een bestaande route waar al op gefietst wordt, maar die nu officieel geopend wordt en een speciale vermelding en naam krijgt."

Nu is de Oerrr-lus bij Eerbeek al een lange tijd voorzien van een bord en de benaming. Zou dit gaan om de Naturetrail bij de plaggenroute? Ik heb nog niet de tijd gehad om te gaan kijken, maar afgelopen donderdag zag ik daar in ieder geval geen bord staan.
Lijkt me dat de reeds bestaande rode Oerr lus van Rheden nu ook als losse route wordt genoemd, zodat deze als kinderroute beter opvalt.
Zie niet wat de Naturetrail hier mee te maken zou hebben.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

MTBSjoerd schreef: di 14 juni 2022, 13:30
Lijkt me dat de reeds bestaande rode Oerr lus van Rheden nu ook als losse route wordt genoemd, zodat deze als kinderroute beter opvalt.
Zie niet wat de Naturetrail hier mee te maken zou hebben.
De naturetrail is nog niet heel lang een rode 'lus' geworden na de overgang naar éénrichtingverkeer. De Oerrr-lus is al een ruim jaar een eigen lus met een informatiebord bij de start., vandaar dat ik het een vreemd bericht vond en benieuwd was of er ergens een hele nieuwe lus was neergelegd.

In mijn beleving was de Oerr-lus al heel lang bekend als kinderroute/seperate lus.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: di 14 juni 2022, 11:53 Oke, niets nieuws dus op die skinny na :roll:
het mooie aan de rode lijntjes is dat daar wat makkelijker nieuwe features mogelijk zijn. Verwacht geen nieuwe tracks, maar wel features op de tracks.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Klopt, en dat is erg leuk!

De nieuwe stepdown op de Granny, de trap op de Mayor Flower en volgens mij komt er ook een worteldrop terug op de plaggenroute. Die was eruit gehaald door te veel otb's (wat ik knap vond, maar oke), maar die is nog niet helemaal weg.

Zou tof zijn als die terug komt :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

OERRR kinderroute is gister 'geopend'

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... el-geopend
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooi dat men er zo enthousiast over is.
Persoonlijk sla ik hem zelf altijd over.
Na hem 1 a 2x gereden te hebben was ik er wel klaar mee voor de komende 10 jaar :D
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Afgelopen zomer singlespeed gereden. Dan is het er behoorlijke uitdaging. Dacht dat ik hem nooit weer wilde rijden.
Ga volgende maand weer een paar weken die kant op, heb de fiets weer in singelspeed-setup staan, en met de nieuwe features denk ik dat ik er gewoon weer een poging aan ga wagen!
:P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Komend weekend zit ik in Dieren in de Veluwse Poort. Wat is een mooie / handige route om naar de vaste route te fietsen?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

modderfietser schreef: ma 20 juni 2022, 06:40 Komend weekend zit ik in Dieren in de Veluwse Poort. Wat is een mooie / handige route om naar de vaste route te fietsen?
Je kunt vanuit daar via de Kolonieweg, veldweg en dan linksaf de Imboslaan het bos bos inrijden. Rechts aanhouden als het fietspad naar rechts gaat en dan na een tijdje kruist de route van links naar rechts. Let wel op, dat is een afdaling van het fietspad :D

Je kunt daar dus rechts de route oprijden en dan pak je het laatste stukje mee van de plaggenroute. Die kun je eventueel gelijk een heel rondje pakken.

Komt je uit op een t-splitsing met een parkeerplaats, dan ben je te ver. Maar de route loopt langs de parkeerplaats. Even 100 meter terugrijden en dan zie je de route het fietspad weer oversteken.

Je begint nu wel aan het 'saaie' deel van de route, de Noordkant. Ik vind het nog steeds mooi, maar het is minder technisch dan de rode lussen aan de zuidkant.

Ga je toch heel de route doen, dan maakt het niet uit :D
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

MarkMeisner schreef: ma 20 juni 2022, 06:56
modderfietser schreef: ma 20 juni 2022, 06:40 Komend weekend zit ik in Dieren in de Veluwse Poort. Wat is een mooie / handige route om naar de vaste route te fietsen?
Je kunt vanuit daar via de Kolonieweg, veldweg en dan linksaf de Imboslaan het bos bos inrijden. Rechts aanhouden als het fietspad naar rechts gaat en dan na een tijdje kruist de route van links naar rechts. Let wel op, dat is een afdaling van het fietspad :D

Je kunt daar dus rechts de route oprijden en dan pak je het laatste stukje mee van de plaggenroute. Die kun je eventueel gelijk een heel rondje pakken.

Komt je uit op een t-splitsing met een parkeerplaats, dan ben je te ver. Maar de route loopt langs de parkeerplaats. Even 100 meter terugrijden en dan zie je de route het fietspad weer oversteken.

Je begint nu wel aan het 'saaie' deel van de route, de Noordkant. Ik vind het nog steeds mooi, maar het is minder technisch dan de rode lussen aan de zuidkant.

Ga je toch heel de route doen, dan maakt het niet uit :D
:-q Bedankt!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

MarkMeisner schreef: do 16 juni 2022, 15:04 OERRR kinderroute is gister 'geopend'

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... el-geopend
Cool!!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Morgen maar weer is die kant op. Iemand enig idee hoe het erbij ligt?
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Zaterdag meerdere keren de granny/emma lus gereden en het was top! Ondergrond goed te doen hier en daar soms een klein plasje maar dat mocht geen naam hebben. Vroeg gegaan en meerdere herten voor mijn voorwiel weg zien springen genieten dus!
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

De complete blauwe route op video:
https://www.youtube.com/watch?v=TDcqBawP9tw
met aanrijroute naar de brandtoren
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooi werk! Thanks voor het delen, prachtige video op een van mijn favoriete routes :-q
Plaats reactie