Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4705
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Van die kleine bordjes met verbodsbordje voor wandelaars onder de pijl worden op andere routes ook vaak gebruikt. Misschien niet rechtsgeldig maar dat is ook niet de discussie. Wel handig als je ze erop kunt wijzen dat het bedoeld is als Mtb trail om juist niet in ‘conflict’ met hen te komen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ook Peter schreef: do 19 november 2020, 20:25 @Freekenstein; Er zijn meerdere terreineigenaren op dat stuk. Sommige bieden alleen wandelen aan maar op de genoemde ingangen staat geen bordje dat je er niet mag fietsen. Eenmaal in dat gebied heb je heel veel mogelijkheden.
Vaak staat er onderop het bordje
Overigens verboden toegang
artikel 461 w.v.s.


Dat zou inhouden dat je op alle andere manieren dan wat er genoemd staat op het bordje niet in het gebied mag komen.

Maar ik ga morgen wel eens op pad en kijken wat ik tegenkom
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vandaag een (voor mij) pittige rit gemaakt. Vanuit Eerbeek naar de Plaggenroute en met de klok mee de route gereden, Fortune cookie en Shooting Mountain meegepakt tot onderaan de switchbacks op het einde van de Granny. Hierna heel het geintje opnieuw maar dan terug naar huis. Totaal 54km en ruim 800 hm.

Deze ga ik nog wel een tijdje voelen :winkie: Binnenkort maar eens verdiepen in gels en die ongein. Ik merkte dat na 30km de fut er echt uit was en de kracht ook veel minder was. Niet zo heel gek met continu in zone 4 en 5 zitten maar dat is een mooi streven om te verbeteren.

https://www.strava.com/activities/4364221783

Afbeelding

Afbeelding
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Pittig ritje inderdaad. Vorige week ongeveer dezelfde route gereden. Alleen vanuit Velp gestart. Bij dit soort inspanningen begin ik na een uur met het innemen van koolhydraten. En vergeet niet te drinken.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Drinken heb ik (denk ik) wel voldoende gedaan maar die koolhydraten moet ik maar eens gaan uitzoeken. Thanks!
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

MarkMeisner schreef: vr 20 november 2020, 16:51 Drinken heb ik (denk ik) wel voldoende gedaan maar die koolhydraten moet ik maar eens gaan uitzoeken. Thanks!
https://cathe.com/how-much-glycogen-can ... ody-store/ op een gegeven moment wordt het zonder extra glucose toch wel hoofdzakelijk vet oxidatie. Ben niet bang voor wat extra suiker, en eiwitten achteraf, je verstookt behoorlijk wat op zo'n rit.

Overigens (maar de meningen zijn verdeeld, ik vreet prima terwijl ik fiets) is een zak snoep stuk goedkoper dan gels. https://www.katja.nl/yoghurtgums/ (nee ik heb geen aandelen), meer dan 1000kcal in een zak, die gums vallen uit elkaar in je mond dus heel makkelijk weg te werken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Of gewoon wat boterhammetjes of krentenbollen. Is stukken beter dan uren op lege maag rijden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4705
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vorige week tocht vanuit Ede gereden (97km). Neem vooraf altijd een goede bak yoghurt met crusli en wat fruit zoals kiwi, banaan. Nog een banaan voor onderweg en stroopwafels van Kanjer. Ook gewoon lekker om naar uit te zien. :winkie:

Verder reepjes van N’ked. Bevallen mij heel goed. Als snoepjes dextrose en voldoende drinken is heel belangrijk.

Ik probeer ook altijd een bidon voordat ik onderweg ga leeg te drinken. Lukt beter als ik met de auto ergens heen ga maar je zou dat dus bewust kunnen plannen. Scheelt al heel veel in vocht behoefte tijdens de rit.

En idd krentenbollen altijd lekker. Wel de roomboter variant dan hé :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Kijk, dit zijn handige tips. Thanks allen! :-q
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

MarkMeisner schreef: vr 20 november 2020, 16:11 Vandaag een (voor mij) pittige rit gemaakt. Vanuit Eerbeek naar de Plaggenroute en met de klok mee de route gereden, Fortune cookie en Shooting Mountain meegepakt tot onderaan de switchbacks op het einde van de Granny. Hierna heel het geintje opnieuw maar dan terug naar huis. Totaal 54km en ruim 800 hm.

Deze ga ik nog wel een tijdje voelen :winkie: Binnenkort maar eens verdiepen in gels en die ongein. Ik merkte dat na 30km de fut er echt uit was en de kracht ook veel minder was. Niet zo heel gek met continu in zone 4 en 5 zitten maar dat is een mooi streven om te verbeteren.

https://www.strava.com/activities/4364221783

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Wij als toerrijders kunnen echt wel zonder die gels, maar voor langere wedstrijden zijn ze wel gemakkelijk. Voor vertrek een goede bodem leggen met b.v. 2 boterhammen met pindakaas en 20 a 25 minuten later een schaaltje yoghurt met muesli. En voor onderweg 2 mueslirepen en een schijf vijgenbrood. Beide verkrijgbaar bij aldi
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Na die boterhammen pindakaas is enkel het ziekenhuis waar ik nog zal komen. Heb een pinda allergie :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wat een mooie dag vandaag en wat lag het er goed bij.

Mooie combi gereden van alle mooie groene stukken icm alle rode lusjes.
Goed voor slechts 75km maar wel 1200hm :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heey, dat is 400hm meer dan mijn rit, nice! Heb je de rit opgenomen? Daar heb ik wel oren naar om die ook te doen :-q Wil me zoveel mogelijk focussen op hoogtemeters trainen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

MarkMeisner schreef: ma 23 november 2020, 21:05 Heey, dat is 400hm meer dan mijn rit, nice! Heb je de rit opgenomen? Daar heb ik wel oren naar om die ook te doen :-q Wil me zoveel mogelijk focussen op hoogtemeters trainen.
https://www.strava.com/activities/4380614538

Let even niet op de lage snelheid, ik heb wat lusjes opnieuw gereden, langzame single tracks etc :D

Ik heb in principe gewoon de zuidlus heen en weer gereden.
Het enige leuke groene stuk dat er niet in zit is het zuidelijke gedeelte van de Burg. Bloemersweg en die mooie singletrack parallel aan de Schaapsalle.
Plaats reactie