Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

hanjovdberg schreef: ma 21 december 2020, 01:31 Dus toch nog te weinig ongevallen... Anders leert men het wel snel af. :-{
Niet te snel oordelen: wij hebben nu eenmaal een land waarin alle 3 jarigen kunnen fietsen, maar wij vinden het als enige land in de wereld normaal dat we nooit ofte nimmer een helm hoeven te dragen.
Dan kun je het gelegenheidssporters niet kwalijk nemen als men een helm niet als vanzelfsprekend ziet. Deze groep volgt de wielersport op geen enkele manier, en heeft niet hetzelfde besef als mensen die 'in de sport zitten': dat een helm erbij hoort.
Degenen die hierin op dit moment de kar moeten trekken: overheid, KNWU, de partijen die momenteel al die fietsen verkopen, Staatbosneheer, Natuurmonumenten, Routebouwers en misschien 'wij' als 'experts' ook wel.

De mtb sport en alles wat erbij hoort is voor de meeste mensen niet meer of minder dan 'fietsen in het bos'. Men is niet bekend met routemarkeringen, veiligheid, het fenomeen 'boswaardige bike', etc etc. Ik probeer zo goed en zo kwaad als het kan mensen af en toe wat bij te praten als ik echt gevaarlijke dingen zie, maar ook dat is met het toegenomen sjacharijn in de maatschappij niet altijd even prettig/veilig.

(na een vervelend akkefietje vorige week ben ik zelfs steeds eerder geneigd om de denken: zoek het ook allemaal maar uit. Terwijl ik normaal niet zo in elkaar steek)

On topic vwb Rheden: vrijdag na 50m op die recente lange singletrack (langste die erin zit als je met de klok meerijdt) maar afgehaakt vwb de singletracks. Route gaat zo aan gort en bike ook, al was aan de ondergrond te zien dat het leeuwedeel van de bikers daar anders in staat. De mtb hangt gepoetst aan de haak te wachten op drogere tijden.
Laatst gewijzigd door Har77 op ma 21 december 2020, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

hanjovdberg schreef: ma 21 december 2020, 01:31 Dus toch nog te weinig ongevallen... Anders leert men het wel snel af. :-{
Zo werkt het helaas niet. Degene die geen helm op heeft zit toch vaak in de modus 'ik doe voorzichtig aan en mij overkomt zoiets niet of denkt er uberhaupt niet over na'. Als er dan wat gebeurd is het dus te laat. De meesten hebben geluk en maken een koprol, de echte onfortuinlijken komen in het nieuws. Ook met helm kan je dit overkomen, alleen is de kans op ernstige schade aan je hoofd dan kleiner.

Goede voorlichting en dergelijke berichtgeving zorgt er hopelijk voor dat er minder en minder mensen 'vergeten' een helm op te zetten.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Eigenlijk net als met vaccineren. :roll:
________
Mijn fiets
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Misschien een beetje vragen naar de bekende weg... :roll:

Hoe ligt de route er bij, na de regenval van afgelopen dagen?

Met de kerst ben ik nog in de buurt en had ik een rondje gepland staan.

Sinds de ombouw naar 2.0 ben ik er nog niet weer geweest, maar de beelden staan nog op m'n netvlies van de 1.0 route met dit weer. Dan kon gerust de zwembroek aan en duikbril op...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Een deel van de Plaggenroute ligt eruit, voor de rest is alles nog open en te rijden. Uiteraard het en der wel drassig/nat maar volgens mij wel prima te rijden.

Het is wel een feit dat je niet schoon thuiskomt :D
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Ik zou overslaan. Was er paar weken terug ook na 1,5 dag regen. Toen was het op bepaalde stukken al aardig nat. En zeker op de aangelegde trails die niet zo breed zijn waren er al slechte stukken. Met de regen van afgelopen dagen is het 1 groot moeras. Daarbij gaan de leuke stukken dan ook snel kapot. Ik woon in de buurt en wacht zelf wel ff tot het weer wat droger is, cq de ergste regen beetje in de grond getrokken is.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik heb vanmiddag een deel bij de Loenermark gereden maar buiten de brede gravelbanen lagen er aardig wat plassen. Aan de kant van Rheden/Velp zal het nog erger zijn denk ik.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoe het er bij ligt is het zien in deze video die ik tegen kwam op YT.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Lekker rijden ...
Maar dan zie ik tegelijk de trail aan gort gaan :~
Lekker fietsen!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En nog op e-bikes ook :lol:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Filmpje op zich is leuk, maar ook veelzeggend en eigenlijk ook triest om te zien. :(
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

MarkMeisner schreef: wo 23 december 2020, 21:51 Een deel van de Plaggenroute ligt eruit, voor de rest is alles nog open en te rijden. Uiteraard het en der wel drassig/nat maar volgens mij wel prima te rijden.

Het is wel een feit dat je niet schoon thuiskomt :D
Ik ben hier nog nooit geweest maar zie op trailforks dat de granny trail ook dicht is.
Misschien morgen toch maar op zoek naar een andere route.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

MarkMeisner schreef: wo 23 december 2020, 21:51 Een deel van de Plaggenroute ligt eruit, voor de rest is alles nog open en te rijden. Uiteraard het en der wel drassig/nat maar volgens mij wel prima te rijden.

Het is wel een feit dat je niet schoon thuiskomt :D
Vandaag geweest (even de hatelijke 0 wegpoetsen;) maar die omleiding daar ging hopeloos verkeerd: na een paar km maar omgedraaid en zo goed en zo kwaad op gevoel weer de route opgezocht. Bordje gemist of moet je idd een paar km over asfalt doorrijden?

De nieuwe TTF’s zijn overigens 👍👍👍
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Je moet inderdaad een stuk (3km? Snelle gok) asfalt pakken, paar flauwe bochten en dan haaks linksaf het asfalt volgen. Stukje verder pak je het pad weer op.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

de granny is weer open, en ook op andere trails is onderhoud gepleegd. Gister vooral wat rode lusjes gereden zonder een spatje modder op de fiets. Preken voor eigen parochie, maar er is echt hard gewerkt door de onderhoudsploeg! Op de trail langs de bloemersweg (CCW) kun je ook een nieuw 'dropje' aantreffen.
Dat stukje plaggenronde is nog wel dicht maar de rest aan de zuidkant is perfect. Ben niet bij Coldenhove en verder geweest dus weet niet hoe het daar is.
Wat betreft risico: er wordt wel echt alles aan gedaan om te voorkomen dat je per ongeluk een drop pakt die te hoog voor je is. En als je kijkt waar het mis gaat, lijkt dat niet te wijten aan de risico's die in de route zitten maar eerder een ongelukkig stuurfoutje op een onschuldig stuk.
Plaats reactie