Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Dan ga ik binnenkort maar eens die laagste met qualifier proberen. Nog even deze kijken dan, iets minder extreem dan die Remy:
https://www.youtube.com/watch?v=hxPh6Z1q16Q
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Die qualifiers zijn volgensmij juist prima; ze zorgen ervoor dat je met een mooie snelheid (lees: niet te hard) van die drops af rijd. Het is steil genoeg dat je helemaal niet zoveel snelheid nodig hebt/wil hebben.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

En als je toch niet lekker gaat kun je ze zelfs rollen. Qualifyer is een mooie idiot safety net
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dutch schreef: zo 21 maart 2021, 20:44 En als je toch niet lekker gaat kun je ze zelfs rollen. Qualifyer is een mooie idiot safety net
Nouja... er zijn wel fietsen te bedenken met een BB wat hier gewoon helemaal niet overheen komt :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RobK79 schreef: vr 19 maart 2021, 20:22 Echt een toffe route, ik ben echt aangenaam verrast. De groene route is mooi maar boeit me niet zoveel, maar de lusjes zijn echt heel leuk gedaan.
Er is echt een puntje van aandacht en dat zijn die qualifiers bij de drops. Deze slaan echt helemaal nergens op. Je wil een beetje vaart hebben maar die wordt compleet weggehaald. Ik snap waarom ze er liggen maar dit maakt het echt een stuk gevaarlijker. Zet er gewoon een bordje neer, en wie niet nadenkt moet maar voelen.
Een van de leukste routes van Nederland, ik hoop dat er nog meer van dit soort segmenten bij komen! :-q
Eens. Verschrikkelijke ondingen die het alleen maar linker maken. Ze zijn nb al uit de rijrichting geplaatst dus waarom die er nou voor moeten🙄
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MVMVML schreef: ma 22 maart 2021, 20:00
RobK79 schreef: vr 19 maart 2021, 20:22 Echt een toffe route, ik ben echt aangenaam verrast. De groene route is mooi maar boeit me niet zoveel, maar de lusjes zijn echt heel leuk gedaan.
Er is echt een puntje van aandacht en dat zijn die qualifiers bij de drops. Deze slaan echt helemaal nergens op. Je wil een beetje vaart hebben maar die wordt compleet weggehaald. Ik snap waarom ze er liggen maar dit maakt het echt een stuk gevaarlijker. Zet er gewoon een bordje neer, en wie niet nadenkt moet maar voelen.
Een van de leukste routes van Nederland, ik hoop dat er nog meer van dit soort segmenten bij komen! :-q
Eens. Verschrikkelijke ondingen die het alleen maar linker maken. Ze zijn nb al uit de rijrichting geplaatst dus waarom die er nou voor moeten🙄
Zie mijn reactie hiervoor...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 22 maart 2021, 23:52
MVMVML schreef: ma 22 maart 2021, 20:00
Eens. Verschrikkelijke ondingen die het alleen maar linker maken. Ze zijn nb al uit de rijrichting geplaatst dus waarom die er nou voor moeten🙄
Zie mijn reactie hiervoor...
Ja. Jammer dat het nodig is, ik vind het echt ondingen. Begrijp ook niet hoe je verrast erdoor kan worden, aangezien ze volledig haaks op de rijrichting liggen. :winkie:
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

MVMVML schreef: di 23 maart 2021, 10:24
Bram87 schreef: ma 22 maart 2021, 23:52
Zie mijn reactie hiervoor...
Ja. Jammer dat het nodig is, ik vind het echt ondingen. Begrijp ook niet hoe je verrast erdoor kan worden, aangezien ze volledig haaks op de rijrichting liggen. :winkie:
Het feit dat er zelfs nu, met die ondingen, mensen horizontaal uit het bos worden gehaald, is de reden. Zoals hierboven al vermeld werd; mensen lezen geen bordjes.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

In een skate of snowboard park heb je ook geen qualifiers... Maar jullie zien het als een extra feature en ik denk dat wij daarin van mening verschillen. Ik vind het leuk om iets harder van een drop af te hoppen (heb je toch wat meer airtime :-q ) en nu heb ik de keus niet. Nu denk ik dat mensen die het willen proberen eerder onderuit gaan met qualifiers. Nu maken jullie voor die doelgroep de learning curve moeilijker. Maar goed ik vermaak me prima op alles wat daar gebouwd is met of zonder qualifier. :-q
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Het feit dat er zelfs nu, met die ondingen, mensen horizontaal uit het bos worden gehaald, is de reden. Zoals hierboven al vermeld werd; mensen lezen geen bordjes.
Dat moeten mensen dan toch zelf weten... Misschien zijn er in Nederland andere regels maar in een bikepark, of in welk skatepark dan ook betreedt je toch op eigen risico. Als mensen op een OV fiets een drop of tafel nemen doen ze dat toch met hun volle verstand. Waarom moet alles idiot-proof worden gemaakt. Heeft dit iets te maken met wet en regelgeving, of met terreineigenaren?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

wamske schreef: di 23 maart 2021, 10:46
MVMVML schreef: di 23 maart 2021, 10:24
Ja. Jammer dat het nodig is, ik vind het echt ondingen. Begrijp ook niet hoe je verrast erdoor kan worden, aangezien ze volledig haaks op de rijrichting liggen. :winkie:
Het feit dat er zelfs nu, met die ondingen, mensen horizontaal uit het bos worden gehaald, is de reden. Zoals hierboven al vermeld werd; mensen lezen geen bordjes.
Ja maar bordjes? Je ziet ze toch gewoon duidelijk liggen?

Ik heb toch het idee dat dat echt iets NLs is :winkie:

In omringende landen is het landschap zelf al veel bruter dus wordt ook minder over aansprakelijkheid gesproken heb ik het idee.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

MVMVML schreef: di 23 maart 2021, 11:48
wamske schreef: di 23 maart 2021, 10:46

Het feit dat er zelfs nu, met die ondingen, mensen horizontaal uit het bos worden gehaald, is de reden. Zoals hierboven al vermeld werd; mensen lezen geen bordjes.
Ja maar bordjes? Je ziet ze toch gewoon duidelijk liggen?

Ik heb toch het idee dat dat echt iets NLs is :winkie:

In omringende landen is het landschap zelf al veel bruter dus wordt ook minder over aansprakelijkheid gesproken heb ik het idee.
Als je opgroeit met een bruter landschap, ben je misschien wat voorzichtiger. In NL zien mensen de kunde van het met een moederfiets door de stad laveren op hetzelfde niveau als mtb-en. Wat feitelijk ook zo is bij 80% van de NLse routes 8)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

De ene ging het wat beter af als de andere vorige maand :winkie:

https://www.youtube.com/watch?v=8tcuDe--6Nc
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

RobK79 schreef: di 23 maart 2021, 11:03
Het feit dat er zelfs nu, met die ondingen, mensen horizontaal uit het bos worden gehaald, is de reden. Zoals hierboven al vermeld werd; mensen lezen geen bordjes.
Dat moeten mensen dan toch zelf weten... Misschien zijn er in Nederland andere regels maar in een bikepark, of in welk skatepark dan ook betreedt je toch op eigen risico. Als mensen op een OV fiets een drop of tafel nemen doen ze dat toch met hun volle verstand. Waarom moet alles idiot-proof worden gemaakt. Heeft dit iets te maken met wet en regelgeving, of met terreineigenaren?
Inderdaad de terrein-eigenaren hebben er ook wat van te zeggen. Verder geldt dat een bike-park meestal een afgesloten terrein is (dat is volgens mij ook de reden dat Mook officieel ook nog niet open is, maar het hek niet op slot) en je dus bij de toegang instemt dat het op eigen risico is. Dit ligt in open natuur, zonder toetredings-drempels natuurlijk anders. Dan kan het zomaar zijn als je daar wat overkomt en je stapt naar een rechter dat zo'n rechter dan zegt, u heeft gelijk de eigenaar had u beter moeten waarschuwen of er voor moeten zorgen dat u zich ten volle bewust bent dat u iets betreedt met risico's. Door bordjes en qualifers zal zo'n casus bij de rechter niet zo sterk zijn. Dan zal de redenatie zijn, u bent meer dan voldoende gewaarschuwd en is het risico voor u. Dat is niet de manier hoe je denkt als je op de fiets stapt, maar er is altijd een klein percentage dat zo gaat denken als het een keer misgaat en de schade probeert te verhalen, dus moet je wel dergelijke maatregelen nemen.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Marcel964 schreef: di 23 maart 2021, 16:49 Inderdaad de terrein-eigenaren hebben er ook wat van te zeggen. Verder geldt dat een bike-park meestal een afgesloten terrein is (dat is volgens mij ook de reden dat Mook officieel ook nog niet open is, maar het hek niet op slot) en je dus bij de toegang instemt dat het op eigen risico is. Dit ligt in open natuur, zonder toetredings-drempels natuurlijk anders. Dan kan het zomaar zijn als je daar wat overkomt en je stapt naar een rechter dat zo'n rechter dan zegt, u heeft gelijk de eigenaar had u beter moeten waarschuwen of er voor moeten zorgen dat u zich ten volle bewust bent dat u iets betreedt met risico's. Door bordjes en qualifers zal zo'n casus bij de rechter niet zo sterk zijn. Dan zal de redenatie zijn, u bent meer dan voldoende gewaarschuwd en is het risico voor u. Dat is niet de manier hoe je denkt als je op de fiets stapt, maar er is altijd een klein percentage dat zo gaat denken als het een keer misgaat en de schade probeert te verhalen, dus moet je wel dergelijke maatregelen nemen.
Even NTFU pet op:

Dat is dus exact de reden. Niet dat mensen nou direct gaan verhalen, maar het zijn de verzekeringen die een broertje dood hebben aan betalen en dan van alles en nog wat aansprakelijk gaan stellen.

En bikepark is als dusdanig aangegeven en dan accepteer je de risico's. Een MTB route niet en dan moet je als eigenaar of beherende instantie indekken (met qualifiers, borden hekjes, classificatie e.d.) of gewoon geen natuurlijke en kunstmatige TTF's toestaan.
Plaats reactie