Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vanmiddag een stukje Mayor Flower gepakt en de route is nu afwisselend rood en blauw. Op één stuk waren twee vrijwilligers bezig met een qualifier te plaatsen en leek het erop dat erachter en drop of een spong zou komen. Daar zat al voorheen een natuurlijke drop, dus ik verwacht dat daar vandeweek iets heel leuks komt te liggen :-q
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

Nice, hoopte al een beetje dat ze de rode singletracks van iets meer uitdagingen gaan voozien! :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

MarkMeisner schreef: ma 12 juli 2021, 16:14 Ja hoor, je kunt daar gewoon parkeren zonder de horeca te spekken. Parkeergelegenheid zat. Net nog langsgereden om te kijken en het is nu inderdaad Bosque (wat een naam). Toeter even drie keer als je door Eerbeek rijdt, misschien hoor ik je wel :D
Vorige week viel het plan letterlijk in het water, maar voor morgen staat de herkansing op de agenda.
'k zal even toeteren als we er zijn :-q

Wellicht met het mooie weer en vakantieperiode denk ik dat ik wel wat meer mensen tegen zal komen.
:bier:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Gisteren weer hele delen van de route meegepakt op de gravelfiets (Loenermark deel). Soms zag ik groene pijlen in de rijrichting en soms blauwe, maar ik was duidelijk niet de enige die zich niks aantrok van de rijrichting, gravelaars en MTB-ers kwamen van alle kanten en mixten vrolijk met de E-bikers. Blijft een bijzondere route :lol:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Meegs schreef: ma 19 juli 2021, 16:49
MarkMeisner schreef: ma 12 juli 2021, 16:14 Ja hoor, je kunt daar gewoon parkeren zonder de horeca te spekken. Parkeergelegenheid zat. Net nog langsgereden om te kijken en het is nu inderdaad Bosque (wat een naam). Toeter even drie keer als je door Eerbeek rijdt, misschien hoor ik je wel :D
Vorige week viel het plan letterlijk in het water, maar voor morgen staat de herkansing op de agenda.
'k zal even toeteren als we er zijn :-q

Wellicht met het mooie weer en vakantieperiode denk ik dat ik wel wat meer mensen tegen zal komen.
:bier:
Ik ben morgen thuis dus toeteren is nog steeds een optie :D
klaast schreef: ma 19 juli 2021, 16:53 Gisteren weer hele delen van de route meegepakt op de gravelfiets (Loenermark deel). Soms zag ik groene pijlen in de rijrichting en soms blauwe, maar ik was duidelijk niet de enige die zich niks aantrok van de rijrichting, gravelaars en MTB-ers kwamen van alle kanten en mixten vrolijk met de E-bikers. Blijft een bijzondere route :lol:
Loenermark is dan ook nog steeds twee richtingen :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

zelf zondag de hele blauwe route gedaan + rode lusjes, en bebording leek prima te kloppen. Is wel even wennen, vind het een flink gemis dat je vanuit Rozendaal zoveel asfalt moet pakken voordat je een singletrack tegenkomt. Dit staat wat haaks op het beleid om zoveel mogelijk aan de rand te parkeren, ik word nu verleid om de auto bijvoorbeeld bij de brandtoren neer te zetten of bij het paviljoen.
Achter de qualifier op MFT lag een natuurlijke drop die iets is verhoogd. Wel bijzonder, ook op teerose ineens een dubbelspoor dezelfde kant op.
Maargoed alles voor de goede zaak, en warempel voor het eerst een bijna crash met iemand die tegen de blauwe route in reed op een blauwe singletrack (Paviljoen - KdK, duidelijke markering vanuit KdK met 'verboden in te rijden') die van zn fiets moest springen omdat ie om de bocht kwam achter de varens vandaan (ik omhoog, hij omlaag). Ik: "de route is veranderd he, je rijdt tegen de richting in!". Desbetreffende mamil: "hou je @#$%^&*". Ook een fijne zondag verder, wist gelijk weer waarom ik nooit op zondagochtend fiets.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Je blijft je toch steeds weer verwonderen om menselijke schepsels.
Eigenlijk zijn dieren veel leuker :-q
Divlmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 20 juli 2019, 10:16

Bram87 schreef: ma 19 juli 2021, 20:06 zelf zondag

[ingekort]

voor het eerst een bijna crash met iemand die tegen de blauwe route in reed op een blauwe singletrack (Paviljoen - KdK, duidelijke markering vanuit KdK met 'verboden in te rijden') die van zn fiets moest springen omdat ie om de bocht kwam achter de varens vandaan (ik omhoog, hij omlaag). Ik: "de route is veranderd he, je rijdt tegen de richting in!". Desbetreffende mamil: "hou je @#$%^&*". Ook een fijne zondag verder, wist gelijk weer waarom ik nooit op zondagochtend fiets.
Ben zondag ook een rondje gaan maken (niet zo ver, ik was niet alleen) en moet zeggen dat ik, toen ik na het trotseren van belegen e-bikers, racefietsers die iets te compenseren hebben en mutsen op blauwe scooters uiteindelijk op de trails terecht kwam, juist op zo'n dag de zet om het éénrichtingsverkeer te maken best begreep. Jammer dan ook dat sommigen zich er op die momenten gewoon niet aan willen houden. Ik zag overigens ook een klein groepje dat zich naar het schijnt ter goeder trouw vergist had, dus ik denk dat we nog even moeten blijven opletten tot iedereen door heeft wat nu de bedoeling is... Maar goed, ik weet het weer, zondag moet je er gewoon niet komen als je leven je lief is. :-{

Als local vind ik het voor mijn doordeweekse ritten na de werkdag wel een beetje jammer dat de variatie minder is geworden en op die tijden was de aanpassing ook niet echt nodig. Tenminste, ik kom op die ritjes maar een handvol mountainbikers (normale, die gewoon hallo zeggen en elkaar ruimte gunnen, niet van die opgefokte idioten) tegen en hoor dan op de in de buurt liggende wegen af en toe wat geschreeuw en gebler wat van racefietsers zou kunnen komen, maar verder zou ik er meestal een kanon af kunnen schieten. Op die momenten heb ik er ook niet zoveel moeite mee als mensen, met de nodige voorzichtigheid en de bereidheid ruimte te maken, wat stukjes tegen het verkeer in pakken, al zal ik dat zelf niet snel doen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

MarkMeisner schreef: ma 19 juli 2021, 17:29 Loenermark is dan ook nog steeds twee richtingen :-q
Ik weet het, maar als je ziet hoeveel MTB-ers er in de 'gravelrichting' rijden dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat ophoudt als ze het NP inrijden :wink: Ik bedoel dus maar te zeggen: de boodschap is nog niet bij iedereen geland. Gelukkig was het wel gezellig :-D
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

klaast schreef: ma 19 juli 2021, 22:06
MarkMeisner schreef: ma 19 juli 2021, 17:29 Loenermark is dan ook nog steeds twee richtingen :-q
Ik weet het, maar als je ziet hoeveel MTB-ers er in de 'gravelrichting' rijden dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat ophoudt als ze het NP inrijden :wink: Ik bedoel dus maar te zeggen: de boodschap is nog niet bij iedereen geland. Gelukkig was het wel gezellig :-D
Eigenlijk wel (als het goed is) want de bordjes sturen je alsnog de goede kant op.

Vanavond even gekeken maar als je vanaf de Zilvense heide voorbij Coldenhove 'tegen het verkeer' in rijdt stuurt hij je bij het fietspad op de Imbosweg rechtsaf richting Elsberg/Brandtoren.

Tenzij je uiteraard moedwillig de bordjes negeert.

Ik vind het ook jammer, de schreeuwende weekendridders en coronarijders hebben het nu verpest voor de locals, maar aan de andere kant krijgen we er wel TTF's voor terug :D
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

klaast schreef: ma 19 juli 2021, 22:06
MarkMeisner schreef: ma 19 juli 2021, 17:29 Loenermark is dan ook nog steeds twee richtingen :-q
Ik weet het, maar als je ziet hoeveel MTB-ers er in de 'gravelrichting' rijden dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat ophoudt als ze het NP inrijden :wink: Ik bedoel dus maar te zeggen: de boodschap is nog niet bij iedereen geland. Gelukkig was het wel gezellig :-D
Soms is het lekker de noordlus als mtb'er op de Gravelrichting te rijden. Zeker omdat er ook veel leuke stukken zijn die je er nog aan vast kan maken. Vanuit Eerbeek geregeld een route te rijden van zo'n 40 km over de noordlus met een stuk Deelerwoud/Hoenderloo en prachtige stukken langs Loenen met mooie vergezichten. Blij dat het daar geen eenrichtingsverkeer is.

Morgen lekker een avondrondje op de Plaghak/Oerrr en Coldenhove voor de boeg!
Divlmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 20 juli 2019, 10:16

klaast schreef: ma 19 juli 2021, 22:06
MarkMeisner schreef: ma 19 juli 2021, 17:29 Loenermark is dan ook nog steeds twee richtingen :-q
Ik weet het, maar als je ziet hoeveel MTB-ers er in de 'gravelrichting' rijden dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dat ophoudt als ze het NP inrijden :wink: Ik bedoel dus maar te zeggen: de boodschap is nog niet bij iedereen geland. Gelukkig was het wel gezellig :-D
Ik rij vaak na het werk in de avond, maar heb dan, met name wat eerder of later in het jaar, vaak niet de tijd om voor het donker het hele rondje af te maken. En ik neem soms ook weleens iemand mee met weinig ervaring of minder conditie, dan ontkom je er ook niet aan om wat dingen in elkaar te puzzelen.
Dan kun je sowieso niet de hele route blauw rijden maar moet je binnen de toegestane mogelijkheden een leuke route zoeken, waarbij je dan wat groen, wat blauw, wat rood en wat afkortingen combineert. Wat er na de wissel naar éénrichtingsverkeer niet per definitie makkelijker op geworden is.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Helaas niet nee, asfalt meepakken is nu een must :(
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ben er zaterdag en zondag ook nog even geweest. Zaterdag met een rookie en zondag met mijn oudste zoon en een vriendinnetje.

Totaal in de 2 dagen maar 25km gefiets, maar wel niner shooting mountain mee kunnen pakken (in mn uppie). Ik had mijn rookie maar geparkeerd op de boomstronk bij het bruggetje :bier:

Zondag een stukje rood gepakt met mijn zoontje, was ook wel leuk om te zien dat die zich niet zo druk maken over obstakels en hindernissen :lol: Gewoon erop en erover! Jammer dat hij conditioneel niet zoveel in zijn mars had. Ik had graag nog een stuk door willen gaan.

Het lag er allemaal fantastisch bij! Ik heb ondanks de kleine afstand erg van genoten weer! één van de mooiste stukjes Nederland qua MTB-en!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: di 20 juli 2021, 07:43 Helaas niet nee, asfalt meepakken is nu een must :(
vanaf het paviljoen kun je nog een redelijk klein rondje doen via KdK, niner, klimmetjes, Lappendeken, Fortune Cookie en dan weer via het rondje Imbosch naar het Paviljoen. Of je start via de MFT.
Of je pakt blauw vanaf de brandtoren tot aan Coldenhoven en steekt hem helemaal terug over het fietspad (Imboschweg).
De enige singletrack die ik echt tegen de richtig in nodig had om goed op de route te komen voor een eigen rondje is de Teerose. Granny deed ik meestal al over het fietspad omhoog :oops:
Plaats reactie