Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Bram87 schreef: ma 10 mei 2021, 10:42 maar 's avonds dan?
Want wandelaars zijn er nog zat om 1430...
Op de posbank als je daar de MTB-route volgt, dan kom je niet veel wandelaars tegen op de route. Vlakbij posbank paviljoen soms wel wat, daar concentreert het wandel-gebeuren. Verder kom ik op de echte route vrijwel nooit wandelaars tegen omdat er veelal parallel aan de mtb-route, (wandel)paden zijn. Kortom het idee van scheiden van wandel en mtb-routes werkt daar prima.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Stuk onzalige bossen -> Niner Shooting kan best hard gaan (die wortelpaden) en daar lopen ook regelmatig wandelaars. Ik kan begrijpen dat wandelaars daar van schrikken. Het zijn redelijk brede paden en de snelheid ligt daar hoog. Als er dan MTB's zijn die niet netjes afremmen, dan komt dat niet positief over.
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Ik ben hier nu 2x met de MTB geweest. Wat een geweldig gebied zeg. De eerste keer 1 rode lus gemist. De 2e keer helaas meer rode lusjes en op de één of andere manier even in een loop op groen blijven hangen. Ja, ja, route dementie noemen we dat :lol: Ik heb op diverse plekken gekeken maar kan nergens een complete gpx vinden. Ik heb ook getracht om zelf de losse bestanden aan elkaar te knopen maar krijg dat niet voor elkaar. Ligt denk ik aan mijn eigen skills. Nu komt ie: Is er iemand die de hoofd route en alle rode lussen aan één stuk heeft gereden en daarvan zijn GPX met mij wil delen? Dan rijd ik hem (op mijn eigen tempo) graag na. Alvast bedankt :-q
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
hans_lenze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 19:53
Mijn mountainbike: Gele LTHT

M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 16:32 [knip] Is er iemand die de hoofd route en alle rode lussen aan één stuk heeft gereden en daarvan zijn GPX met mij wil delen? Dan rijd ik hem (op mijn eigen tempo) graag na. Alvast bedankt :-q
Er is een hoofdroute (grote groene lus) die je kunt fietsen maar dat is naar mijn mening niet de leukste rit die je hier kunt maken. Het is handiger om het als een zevental rondjes te zien die elkaar hier en daar raken. Je kunt zelf die zeven rondjes aan elkaar knopen zoals je wilt.

Ik zou zoiets voorstellen: https://pastebin.com/gyE6bpBQ
In deze GPX heb ik een stuk zandweg vervangen door een stukje asfalt terug waardoor je uiteindelijk meer singletrack fietst en de Major Flower Trail helemaal af kunt fietsen.
Laatst gewijzigd door hans_lenze op ma 10 mei 2021, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 16:32 Ik ben hier nu 2x met de MTB geweest. Wat een geweldig gebied zeg. De eerste keer 1 rode lus gemist. De 2e keer helaas meer rode lusjes en op de één of andere manier even in een loop op groen blijven hangen. Ja, ja, route dementie noemen we dat :lol: Ik heb op diverse plekken gekeken maar kan nergens een complete gpx vinden. Ik heb ook getracht om zelf de losse bestanden aan elkaar te knopen maar krijg dat niet voor elkaar. Ligt denk ik aan mijn eigen skills. Nu komt ie: Is er iemand die de hoofd route en alle rode lussen aan één stuk heeft gereden en daarvan zijn GPX met mij wil delen? Dan rijd ik hem (op mijn eigen tempo) graag na. Alvast bedankt :-q
Vanwaar wil je hem starten? Kan wel een GPX maken voor je :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 16:32 Ik ben hier nu 2x met de MTB geweest. Wat een geweldig gebied zeg. De eerste keer 1 rode lus gemist. De 2e keer helaas meer rode lusjes en op de één of andere manier even in een loop op groen blijven hangen. Ja, ja, route dementie noemen we dat :lol: Ik heb op diverse plekken gekeken maar kan nergens een complete gpx vinden. Ik heb ook getracht om zelf de losse bestanden aan elkaar te knopen maar krijg dat niet voor elkaar. Ligt denk ik aan mijn eigen skills. Nu komt ie: Is er iemand die de hoofd route en alle rode lussen aan één stuk heeft gereden en daarvan zijn GPX met mij wil delen? Dan rijd ik hem (op mijn eigen tempo) graag na. Alvast bedankt :-q
Wil je heel groen? Ik plak die gpx'jes van mtbroutes.nl van harte voor je aan elkaar hoor, wat is je startlocatie?
Edit: haha, inmiddels al iemand anders die het aanbiedt :)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

MarkMeisner schreef: ma 10 mei 2021, 19:49
M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 16:32 Ik ben hier nu 2x met de MTB geweest. Wat een geweldig gebied zeg. De eerste keer 1 rode lus gemist. De 2e keer helaas meer rode lusjes en op de één of andere manier even in een loop op groen blijven hangen. Ja, ja, route dementie noemen we dat :lol: Ik heb op diverse plekken gekeken maar kan nergens een complete gpx vinden. Ik heb ook getracht om zelf de losse bestanden aan elkaar te knopen maar krijg dat niet voor elkaar. Ligt denk ik aan mijn eigen skills. Nu komt ie: Is er iemand die de hoofd route en alle rode lussen aan één stuk heeft gereden en daarvan zijn GPX met mij wil delen? Dan rijd ik hem (op mijn eigen tempo) graag na. Alvast bedankt :-q
Vanwaar wil je hem starten? Kan wel een GPX maken voor je :-q
Dat zou fijn zijn. Ik kom vanuit Bergschenhoek, net boven Rotterdam dus via de A12. Ergens op een logische locatie starten in Zuid/West misschien?
Laatst gewijzigd door M.T.B. op ma 10 mei 2021, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Makkelijk schreef: ma 10 mei 2021, 19:53
M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 16:32 Ik ben hier nu 2x met de MTB geweest. Wat een geweldig gebied zeg. De eerste keer 1 rode lus gemist. De 2e keer helaas meer rode lusjes en op de één of andere manier even in een loop op groen blijven hangen. Ja, ja, route dementie noemen we dat :lol: Ik heb op diverse plekken gekeken maar kan nergens een complete gpx vinden. Ik heb ook getracht om zelf de losse bestanden aan elkaar te knopen maar krijg dat niet voor elkaar. Ligt denk ik aan mijn eigen skills. Nu komt ie: Is er iemand die de hoofd route en alle rode lussen aan één stuk heeft gereden en daarvan zijn GPX met mij wil delen? Dan rijd ik hem (op mijn eigen tempo) graag na. Alvast bedankt :-q
Wil je heel groen? Ik plak die gpx'jes van mtbroutes.nl van harte voor je aan elkaar hoor, wat is je startlocatie?
Edit: haha, inmiddels al iemand anders die het aanbiedt :)
Dank je voor het aanbod! Maar idd. Is al aangeboden. Luxe hoor al die helpende handen. Thanks!
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

hans_lenze schreef: ma 10 mei 2021, 17:31
M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 16:32 [knip] Is er iemand die de hoofd route en alle rode lussen aan één stuk heeft gereden en daarvan zijn GPX met mij wil delen? Dan rijd ik hem (op mijn eigen tempo) graag na. Alvast bedankt :-q
Er is een hoofdroute (grote groene lus) die je kunt fietsen maar dat is naar mijn mening niet de leukste rit die je hier kunt maken. Het is handiger om het als een zevental rondjes te zien die elkaar hier en daar raken. Je kunt zelf die zeven rondjes aan elkaar knopen zoals je wilt.

Ik zou zoiets voorstellen: https://pastebin.com/gyE6bpBQ
In deze GPX heb ik een stuk zandweg vervangen door een stukje asfalt terug waardoor je uiteindelijk meer singletrack fietst en de Major Flower Trail helemaal af kunt fietsen.
Dank je voor de gpx. Ik krijg echter een import error als ik hem wil bekijken. Zowel in Tracklia als in Komoot,
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tip voor Randstedelingen: Start vanaf Terlet, na afloop kan je daar goed lunchen op een prima terras. En je auto staat veilig in het zicht van de gasten.

Afbeelding

Wij reden ‘m laatst zo. CCW. Ruim 50 km, met alle rode lussen. Eerste 5 km asfalt dus lekker warmdraaien voor de Granny. Shortcut terug langs de Zilvense heide. Je mist alleen een klein stukje Mayor Flower en Plaggentrail.
hans_lenze
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 19:53
Mijn mountainbike: Gele LTHT

M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 21:48 Dank je voor de gpx. Ik krijg echter een import error als ik hem wil bekijken. Zowel in Tracklia als in Komoot,
Zo dan:
https://www.komoot.com/invite-tour/3653 ... HAPAVsQLm8
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 21:41
MarkMeisner schreef: ma 10 mei 2021, 19:49

Vanwaar wil je hem starten? Kan wel een GPX maken voor je :-q
Dat zou fijn zijn. Ik kom vanuit Bergschenhoek, net boven Rotterdam dus via de A12. Ergens op een logische locatie starten in Zuid/West misschien?
Hier een GPX-bestand: https://meisnermark.stackstorage.com/s/RhedenMTB

En een afbeelding van de route: https://meisnermark.stackstorage.com/s/RhedenAfbeelding

Kanttekening. De start (bij de rode 39) heeft een ruime parkeerplaats, maar kan op zaterdag/zondag vanaf een uur of 11 wel vol staan. Maar er zijn langs die weg wel parkeerplekken te vinden. Liever 'veiliger' staan kan iets hoger bij Terlet (bordjes volgen). Vanaf daar iets zuidelijker rijden en dan de rode lijn onder de Terletse Heide volgen. Op een gegeven moment kruis je dan een gravelweg, die pak je rechtsaf en dan rij je richting de Brandtoren (punt 2). Parkeer je hem gewoon op 39 dan heb je eerst een strook asfalt met een leuke klim als opwarmer naar de Brandtoren :)

Bij punt 4 begint de eerste rode lus. Je hebt dan eerst de Teerose die overgaat in de Grannytrail. Bij 7 heb je een drop en switchbacks, daar draai je om en ga je weer naar boven. Bij punt 12/13 zit de route even te klooien, maar gewoon een kwestie van de groene bordjes blijven volgen. Bij 16 krijg je de Niner Shooting Mountain Trail, ook zeker een aanrader en kun je meerdere keren pakken mochten je benen nog fris zijn.

Dan volgt een mooi bos met snelle afdalingen en mooie klimmen, veel wortels en (in het weekend) drukte helaas. Bij 24 kom je bij de derde lus, de Fortune Cookie. Eerst een pumptrack en die gaat over naar fijne singletracks, jumpjes en twee hele toffe wortelklimmen. Door het koude weer is het hier helaas nog niet helemaal volgroeid met varens, maar vorig jaar waande je je hier echt in een andere wereld.

De route volgt over de Mayor Flower (richting 27) en gaat door naar 28/29 met de Plaggenhak. Bij 30 heb je de keuze om de laatste rode lus te pakken. Oerrr. Mensen haten hem en mensen vinden het te gek. Dit is een lus van 4km met heel veel bochten, draaien, keren, korte simpele klimmen en paar dropjes/jumps. Ik vind hem leuk, mijn kinderen pakken hem vaak even in de middag na school. Kijk maar of je hem pakt, je komt na een rondje (als je niet verdwaalt bent) weer terug bij 30. Daarna is het een kwestie van de groene bordjes blijven volgen. (je gaat de heuvel af naar een asfaltweg, linksaf en niet veel verder ga je linksaf weer het bos in).

Bij 35 moet je even kijken. Hier kun je mijn route volgen en de shortcut pakken naar de auto, maar als je ook het noordelijke (volgens sommige saaie) stuk ook mee wilt pakken is het ook hier een kwestie van de groene bordjes pakken. Je komt dan met een flinke lus uit bij 36 en dan rij je weer naar de auto. Dit zijn voornamelijk brede gravelpaden. Ik pak ze graag als ik niet veel tijd heb voor een werkdag, dat rijdt lekker door op de Loenermark heb je ook schitterende uitzichten.

Het laatste stukje is weer asfalt, daar ontkom je helaas niet aan als je auto bij de A50 neer zet. Vragen of gewenste aanpassingen, kom maar door :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MarkMeisner schreef: ma 10 mei 2021, 22:24
M.T.B. schreef: ma 10 mei 2021, 21:41

Dat zou fijn zijn. Ik kom vanuit Bergschenhoek, net boven Rotterdam dus via de A12. Ergens op een logische locatie starten in Zuid/West misschien?
Hier een GPX-bestand: https://meisnermark.stackstorage.com/s/RhedenMTB

En een afbeelding van de route: https://meisnermark.stackstorage.com/s/RhedenAfbeelding
Je mist nu wel een heel leuk stuk singletrack, de terugrijroute vanaf 30 naar 28. Wat dat betreft is de route die eerder werd voorgesteld denk ik leuker. Vanaf 30 omhoog is voor mensen die de rode lusjes heel leuk vinden waarschijnlijk niet heel spannend. Voor mij is het terug naar 28, 27, fietspad naar 13, terug naar auto. Wat je ook kan doen is wel deze route volgen maar dat hele lusje rond 29 een keer rijden, dus eigenlijk anderhalf rondje daar. Dan wordt het een zware tocht!

Startlocatie is wel heel fijn.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Is inderdaad ook nog een mogelijkheid, dan sla je het noorderstuk over maar dat stukje Plaggenhak is niet zo heel spannend. Is van de winter aangepakt en flowt nog niet heel fijn. Het stuk tussen 32 en 34 is mijn inziens een stuk leuker.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 10 mei 2021, 21:49 Tip voor Randstedelingen: Start vanaf Terlet, na afloop kan je daar goed lunchen op een prima terras. En je auto staat veilig in het zicht van de gasten.

Afbeelding

Wij reden ‘m laatst zo. CCW. Ruim 50 km, met alle rode lussen. Eerste 5 km asfalt dus lekker warmdraaien voor de Granny. Shortcut terug langs de Zilvense heide. Je mist alleen een klein stukje Mayor Flower en Plaggentrail.
Is een goede plek om te parkeren. Helaas wel afgelegen en toen ik er eens aankwam rijden, waren net raampjes ingetikt van alle auto's. Sindsdien parkeer ik direct bovenaan de afrit Schaarsbergen (21 op de A50) in de berm. Je kan dan op een vergelijkbare eenvoudige manier het bos inschieten.
Hier staat niets.
Plaats reactie