Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Maar goed, ik ga er morgen weer 1uur en 20 minuten voor rijden, laatste keer was het nog 2 richtingen, ben benieuwd hoe het nu is. Vorige keren was het zeker de trip waard :)
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

erikvlugt schreef: vr 24 september 2021, 22:53 Maar goed, ik ga er morgen weer 1uur en 20 minuten voor rijden, laatste keer was het nog 2 richtingen, ben benieuwd hoe het nu is. Vorige keren was het zeker de trip waard :)
Ik ben er morgen ook, 1 uur rijden voor mij
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zondag ook maar weer eens buurten daar. :bier:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vijf minuten fietsen :D

Gister weer even een ritje geweest en nieuwe plekken ontdekt. De herfstkleuren komen er ook al aan, mooiste tijd van het jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Als ik het zo eens hoor en lees, dan krijg ik de indruk dat locals / degene die de weg daar een beetje kennen af en toe nog ongerept rondrijden. En geef ze eens ongelijk: op de juiste tijd en plek rij je ook vrijwel zonder er iemand tegen te komen. Ach, als de massa maar lekker op de trails blijft.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Voordeel van het gedeelte ter hoogte van Loenen, dat is van Gelderse landerijen en daar mag je fietsen op de paden. Daar kun je je met gemak mooi vermaken met hier en daar wat technische klimmetjes.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen rondje gereden(met afsnijden van de bovenste helft) alle rode lusjes gepakt. Wat een super toffe route! Alles is aanwezig. Staat bij mij heel hoog in de top 10!
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vandaag ook een ronde gedaan met de gravel bike, maar wel de mtb richting gevolgd. Ik vond het verrassend rustig. Je kan duidelijk merken dat het voetballen/hockeyen e.d. weer begonnen is. Heerlijk dat er zoveel kan in NL en het dus ook weer rustiger in het bos wordt. Op zondagMorgen zal het anders zijn vermoed ik, ga morgenmiddag nog eens dan zal het wel weer mee vallen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Nespresso schreef: za 25 september 2021, 13:38 Als ik het zo eens hoor en lees, dan krijg ik de indruk dat locals / degene die de weg daar een beetje kennen af en toe nog ongerept rondrijden. En geef ze eens ongelijk: op de juiste tijd en plek rij je ook vrijwel zonder er iemand tegen te komen. Ach, als de massa maar lekker op de trails blijft.
De trails zijn er om de massa’s te scheiden. En dus ook afgestemd op de massa’s die moeite hebben de situaties goed in te schatten. Voeg daar een snufje Anglo-Saksische rechtsbeleving aan toe en iedereen gedraagt zich zo verkrampt als iemand van twee meter op een kinderfiets.
Maar gelukkig leven we in een vrij land en kan je je eigen gang gaan als op een passende fiets gaat zitten.
Lekker fietsen!
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

Ik vind het lastig om te beoordelen waar je nu wel en niet vrij rond mag rijden. Het is in het geheel niet aangegeven en ik kan me voorstellen dat je elke boete aan kan vechten omdat het gewoon niet duidelijk is.

Desalniettemin, vandaag weer lekker gefietst. Het leuke zijn wel de flowy trails. Het gedeelte van Paviljoen de Posbank tot parkeerplaats De Lappendeken is erg leuk om te rijden. Net overigens als het stuk wat daarna komt als je de rode stukken hebt gehad.
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1412
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

ErikEngerd schreef: za 25 september 2021, 16:33 Ik vind het lastig om te beoordelen waar je nu wel en niet vrij rond mag rijden. Het is in het geheel niet aangegeven en ik kan me voorstellen dat je elke boete aan kan vechten omdat het gewoon niet duidelijk is.

Desalniettemin, vandaag weer lekker gefietst. Het leuke zijn wel de flowy trails. Het gedeelte van Paviljoen de Posbank tot parkeerplaats De Lappendeken is erg leuk om te rijden. Net overigens als het stuk wat daarna komt als je de rode stukken hebt gehad.
Het is redelijk 'simpel' eigenlijk. Bij alles van natuurmonumenten is enkel de MTB route legaal. Maar bij Loenen heb de de Loenermark en daar mag je wel vrij rijden. Daar heb je ook de Ramenberg, daar mag het officieel niet (staat enkel aangegeven dat je er mag wandelen, maar dat motorvoertuigen verboden zijn. Fietsen worden niet genoemd. Hebben we hier al eens een discussie over gehad).

Molenbeek en Landgoed Bosuil mag je wel overal fietsen, Groenouwe deels (echt heel mooi, zeker eens bezoeken) maar hebben een paar paden met een verbod, dan kom je te dicht bij de eigenaar van het gebied en dat willen ze liever niet.

Boven de Groenendaalseweg kom ik eigenlijk nooit, ik weet even niet waar je daar wel of niet mag rijden.

Richting Velp heb je het Rozendaalse bos en veld, volgens mij staan daar dezelfde borden als bij de Ramenberg. Wandelen is geen probleem, maar motorvoertuigen zijn verboden. Ik weet dat MTB Clinic Velp daar trainingen geeft, dus ik heb een vermoeden dat het daar gedoogd wordt, maar 100% zeker weet ik het niet. Ik kom daar eigenlijk nooit.

Zoek maar eens op Loenen en dan even uitzoomen. Dan zie het de gebieden en landgoederen: https://maps.openrouteservice.org/#/

Wil je 100% op safe spelen. Parkeer dan de auto bij Loenen of Eerbeek (daar woon ik) en blijf ten noorden van de Imboschweg/Zilvense Heide. Daar kun je je echt meer dan prima vermaken. Niet onwijs technisch, maar wel heel leuk om lekker te verdwalen. Op mijn Strava vind je wel wat routes :-q
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Bij t Rozendaalsebos en -veld staan bordjes, steeds vaker (jammer genoeg) met expliciet aangegeven dat het alleen wandelen op wegen en paden is.
Lekker fietsen!
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Mag ik zeggen dat ik hier als "local" een beetje moeite mee heb om alle vrije gebieden zo open te delen met iedereen. Als je geïnteresseerd bent kun je met een beetje onderzoek al heel veel gpx bestanden dan wel strava profielen met routes / tochten vinden. Als we dan ook nog actief de vrije gebieden gaan promoten is het wachten totdat deze verboden toegang worden.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

fl-wappie schreef: ma 27 september 2021, 19:33 Mag ik zeggen dat...
Mijn inziens kan het niet vaak genoeg herhaald worden! En laten mensen ajb hun 'gids' activiteiten ook beperken tot terreinen waar het mág (dus niet de gedoogconstructies van locals verstieren) én met toestemming van de eigenaar. Ik kwam dit soort 'ondernemers' regelmatig op de Veluwe tegen en nu ik verhuisd ben helaas weer (terwijl het hier helemaal BS bingo is met toegangsregels).
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gisteren vanaf Terlet ons 60 km vermaakt op en rond de Posbank. Begonnen met de shortcut langs de Zilvense heide dus de saaie noordlus weer geskipt. Dit was overigens wel de laatste keer CW want dan mis je dus een aantal trails. Maar wilde toch nog eens testen of dit nog ging.
Nu eens ‘t plaggenrondje helemaal gepakt, wat is dat laatste stuk (Nature Trail?) gaaf zeg. Sowieso heeft dit rondje prima flow. Daarna terug richting Fortune Cookie (2x), Niner Shooting, en mijn favoriet de Grannytrail. Die lus een aantal keer gedaan, daarna onderaan nog wat klooien bij de switchbacks en drop. Via de Emmatrail terug naar Terlet voor een heerlijke lunch op een zonnig terras.

Wanneer gaan we weer? :bier:
Laatst gewijzigd door Giant-E op di 28 september 2021, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie