Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand een idee of je in het gebied binnen de cirkel vrij mag fietsen?
Zag er mooi rustig uit.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nope, daar mag je helaas niet vrij fietsen.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

erikvlugt schreef: vr 28 mei 2021, 20:30
Giant XTC1 schreef: vr 28 mei 2021, 20:19

Was prima te doen, na vandaag helemaal met dat prachtige weer... :-D
Super bedankt voor het laten weten. Ik ga genieten morgen, heb er al zin in :)
Dat gaat zeker goed komen...veel plezier,enjoy! :-q
HONDA CRF 450R RULES!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Was echt weer top gisteren, wel nog een aantal plassen maar de rode stukken vrijwel plasloos. Wat een heerlijk fietsweer! heb genoten!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Waarschijnlijk hier al een paar keer vermeld, maar hoe zit het met de paden ten Oosten - Zuid-Oosten van de Roosendaalsche Golfclub, is dat vrij te rijden of niet?

Bij toeval zat ik daar vandaag midden in -ik reed zelf alleen op de brede paden-, maar ik zag meerdere MTBers vanaf de singletracks komen die aan de brede paden grenzen.
Ter info: dit was op het stuk rond die mooie lange steile zandklim (N-->Z).

Ik was onderweg naar de Granny Trail en nam een afslag verkeerd, ipv bovenlangs buitenplaats Beekhuizen reed ik nu via een soort enduro afdaling omlaag naar buitenplaats Beekhuizen, wat een parel van een afdaling is dat met al die hoge wortels.
Was geen wandelaar te zien, maar lijkt me zelfs voor een wandelaar geen fijn stuk om te lopen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Officieel mag het niet, het is het Rozendaalse Bos. Gebied deels van SBB, wat prive eigenaren etc. Vooral in het weekend wel druk bezocht, honden, families enz. Er is een woonwijk relatief dichtbij dus veel locals. Ik moet bekennen dat er zelf ook regelmatig fiets omdat het voor mij een logische aanrijdroute is. Langs de westkant liep eerst de aanrijdroute via het Roz veld naar de brandtoren. Er zitten hele mooie stukjes in het gebied, ook de eerder besproken 'wal'/jump/drop.
Nadeel is dat je niet precies weet waar de scheiding met NM zit. En het moet er gewoon niet te druk worden. En dat is het soms al want het is een populair startgebied voor grote groepen die via de P Wageningse Hek de mooie singletrack langs het hek pakken richting Beekhuizen. En nu mooie delen van de route meer rond het Paviljoen zitten kom er er niet vaak meer.

Afdaling richting de Buitenplaats in inderdaad mooi maar ook hier geldt: het zou zonde zijn als de hele goegemeente die afdaling kiest ipv de vaste route er naast, want dan zal er binnenkort een grote takkenbos verschijnen. Doe er mee wat je wil maar koester de parels voor jezelf ;)

in de hoek bij Rozendaal zit je trouwens dicht bij de route van Schaarsbergen, dus als je 'wat nieuws' zoekt kun je ook daar op aansluiten.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks voor je reactie.
Ja ik kwam toevallig van de Schaarsbergen route af en wilde zo richting de Granny trail rijden.
Ken dat stuk niet echt dus het was zoeken.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Heeft iemand de GPX van Rheden inclusief niner shooting mountain en alle andere extra lussen?
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Ok, was hier 10 jaar niet geweest, maar wat een vooruitgang zeg! Tenminste het oostelijke deel van de route. En natuurlijk de rode lussen. Ze hebben eindelijk wat meer de potentie benut die het gebied heeft.

Heb me erg vermaakt hier, perfect weer vandaag, nauwelijks mtbers gezien.
Wat ik nog steeds apart vind is dat je hem in 2 richtingen mag rijden. Ik zie dat ze sommige stukken single track hebben gesplitst, maar lang niet overal natuurlijk.

Ik mis vooral de technische uitdaging op mijn standaard routes hier in het noorden des lands, en de route Rheden stelt niet teleur!

Vond het alleen jammer dat ze van die rare obstakels voor de drops maken. Zet er gewoon een waarschuwingsbord neer. De obstakels maken de drops onnodig gevaarlijker. Drops waar ik normaal mijn hand niet voor omdraai zit je nu te klungelen om je fiets over een boomstam te krijgen, om vervolgens in de verkeerde versnelling snelheid te moeten maken op een stukje van 3 meter. Met te weinig snelheid krijg je al snel een nosedive. Bij de grote drop van Grannytrail(?) geen probleem, daar krijg je nog flink vaart, maar de Niner Shooting is tricky.

Maar goed, heb ze allemaal geprobeerd, laag en hoog. En het rare boomstam trappetje naar beneden (Grannytrail?). Kon dr niet echt flow in krijgen, was vooral klats boem rabaaammm naar beneden, maar tis gelukt :)

Overigens zonder vignet helaas. Natuurlijk nergens te verkrijgen. Bezoekerscentrum gesloten en paviljoen Posbank had niets meer dus kreeg de tip om dan maar zonder te gaan. :lol:
Nou ja scheelt weer 5 euro voor 1 dag fietsen.
Prijzen zijn absurd geworden. 1 dag voor 5 euro? Daar kon je voorheen het hele jaar voor fietsen...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hele jaar kost 12,50eur, al een paar jaar.
Dat heb je er dan zo uit als je er vaker komt.

Overigens vraag ik me af of dat geld alleen naar NM gaat of ook voor een deel bij de vrwilligers vereniging terecht komt.
Iemand die dat weet?
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Rayb81 schreef: ma 31 mei 2021, 19:09 Hele jaar kost 12,50eur, al een paar jaar.
Dat heb je er dan zo uit als je er vaker komt.
Voor mij was het eenmalig, en met mij een hoop dagjesmensen denk ik zo.

Bedoel, waarom nu hetzelfde moeten betalen voor een dag als waar je voorheen een heel jaar voor kon fietsen? Het had wat meer naar proportie mogen zijn.
Bijv 1,50 voor een dag, 5 euro voor een maand (handig als je er op vakantie bent) en 12,50 voor het hele jaar.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ach joh... een uurtje op een terras zitten met z'n tweeën is al snel 50 euro.

Je mag je een hele dag fietsen voor 5.... Het is inderdaad een beetje buiten proporties maar je kan het prima relativeren :bier:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

S13 schreef: ma 31 mei 2021, 19:55
Rayb81 schreef: ma 31 mei 2021, 19:09 Hele jaar kost 12,50eur, al een paar jaar.
Dat heb je er dan zo uit als je er vaker komt.
Voor mij was het eenmalig, en met mij een hoop dagjesmensen denk ik zo.

Bedoel, waarom nu hetzelfde moeten betalen voor een dag als waar je voorheen een heel jaar voor kon fietsen? Het had wat meer naar proportie mogen zijn.
Bijv 1,50 voor een dag, 5 euro voor een maand (handig als je er op vakantie bent) en 12,50 voor het hele jaar.
10 jaar geleden was een huis ook een stuk goedkoper. Iets met inflatie, duurder wordende scheppen en diesel wat ook betaald moet worden. Met 1.50 euro schiet je niets op, dat ben je al kwijt aan het vignet puur voor de drukker van de sticker/folder/flyer etc. Gewoon 12.50 dokken en niet klagen over de prijs, dan maar een keertje minder naar de Mac :-q :D
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

€12,50 per jaar voor Posbank en Zeddam is toch niet erg veel geld..? Als bonus heb je de route Schaarsbergen, Arnhem, Oosterbeek en Ede ook nog binnen fietsafstand er bij.
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Denk dat ik verwend ben met gratis MTB trails in het noorden en het buitenland :lol:
Plaats reactie