Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jeroen90
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 28 juni 2020, 15:48

S13 schreef: di 1 juni 2021, 12:06
Bram87 schreef: ma 31 mei 2021, 22:00 is al een paar keer bediscussieerd, en als bouwers stellen we dat als je moeite hebt over de qualifier te komen, je de drop niet met de juiste skill set pakt. Het is geen bikepark. Zelfs met de 100 bordjes en de qualifiers die er nu zijn crashen er mensen en krijgen we te horen dat men 'niet wist dat het zo risicovol was' en dat dit niet thuis hoort op een NL XC route.
Ik snap het wel, mensen zijn hardleers. Maar dit valt ook niet meer onder de XC route toch?

En ik kom er wel overheen, daar niet van, hoewel ik wel een paar keer de bottom frame protector heb geraakt op die boomstammen.
En leren we uiteindelijk niet het beste door ook af en toe een foutje te maken? :-q
Hopelijk zonder in het ziekenhuis te belanden uiteraard...
Hoe wil je dit dan noemen? Enduro? Dat is dan weer veel te overdreven om die stukjes al meteen als enduro te bestempelen.
Drops van een meter zijn toch gewoon XC categorie. Echter geen NL boswielren niveau inderdaad, maar wel degelijk XC.
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Dit valt onder Trail in mijn ogen. Enduro is idd een stapje te ver.

Maar XC is dit zeker niet meer. Tenminste niet de features zoals de drops. Kun je ze doen op een XC? zeker, maar daar zijn die fietsen niet voor gemaakt. Vraag me af hoe lang zo'n ultra lichtgewicht frame met idem onderdelen meegaat als je er continue 80cm klappen mee probeert op te vangen.
Mijn spectral wordt door Canyon geclassificeerd als 3e:
Canyon schreef:Deze categorie omvat ook de vereisten van categorieën 1e-2e. Dit omvat tevens het gebruik op ruwer, onverhard terrein. Ook sporadische sprongen met een maximale hoogte van ongeveer 60 cm vallen binnen het toepassingsgebied van deze fietsen.
Dus die is misschien net adequaat voor gebruik op de features van de rode lussen. Maar de spectral is zeker geen XC fiets meer.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

S13 schreef: wo 2 juni 2021, 12:52Maar XC is dit zeker niet meer. Tenminste niet de features zoals de drops. Kun je ze doen op een XC? zeker, maar daar zijn die fietsen niet voor gemaakt.
Ga eens naar een WorldCup XCO...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Die technische stukjes, als ze al technisch zijn op Rheden zijn geen probleem voor de fietsen. De fietsen hebben het meeste te leiden van de fietser zelf. De composiet/carbon fiets word gefabriceerd voor fietsers van max 70 kg. In Nederland zijn de meeste fietsers al veel zwaarder.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Gaan we nog fietsen of is het enkel ouwehoeren over hoe groot een bord moet zijn en welke strekkende meter van de route XC, Enduro, Downhill of Grannygravel is :D

Ik ga even een bord lasagna wegwerken en dan een rondje Plaggenlus - Mayor Flower - Van Ark & Loenermark pakken :-q
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Ga morgen naar het Oosten voor werk en wil van de gelegenheid gebruik maken om Rheden eens te rijden met wat collega's. Ik denk niet dat ik ze warm krijg voor een hele ronde, dus wellicht wijs om in ieder bij een van de lussen te beginnen. Mochten ze afhaken dan kan ik daar nog een paar rondjes van rijden om er nog een beetje rendement uit te halen :D

Welke lus is het leukst? En dan ben ik eigenlijk op zoek naar de meest technische/uitdagende? En is deze dan nog steeds enigszins te doen voor minder ervaren mtb-ers?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Niner shooting mountain is het meest uitdagend. Daarna de Granny trail, dat is een zeer snelle flowtrail met een zeer steile klim.. als je weinig tijd hebt zou ik parkeren bij Woodz, Granny rijden, dan Niner. Afsluiten met Granny...
Waar woke is, is vuur
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Makkelijk schreef: wo 2 juni 2021, 21:31 Afsluiten met Granny...
Een keer of 4. :-q :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Makkelijk schreef: wo 2 juni 2021, 21:31 Niner shooting mountain is het meest uitdagend. Daarna de Granny trail, dat is een zeer snelle flowtrail met een zeer steile klim.. als je weinig tijd hebt zou ik parkeren bij Woodz, Granny rijden, dan Niner. Afsluiten met Granny...
Super, dit klinkt als wijze raad. Thanks :-q
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Misschien mogen de qualifiers nog wel iets lastiger. Niet iedereen schijnt deze te begrijpen:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100001192_3c5e72f5
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Tja, met alleen lef kom je er niet...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

peter246 schreef: zo 6 juni 2021, 21:29 Misschien mogen de qualifiers nog wel iets lastiger. Niet iedereen schijnt deze te begrijpen:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100001192_3c5e72f5
Zag em al voorbijkomen ja🤣
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Aldus Appie Einstein*: “Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.”

*): Er schijnt geen consensus te zijn of dit echt een quote is.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik vind em wel mooi. Je ziet ook dat hij vanaf de qualifiers start en al bijna eraf pleurt als hij daarvanaf rijd.

Moet gewoon nog een paar keer flink oefenen :winkie:
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

En hij doet het wel hè, of er een tweede keer komt................ :D
Plaats reactie