Gulpen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

QriZ schreef: als je met je voorband in een nat uitgesleten spoor terechtkomt met 60 kilometer per uur bergafwaarts, dan kun je met je techniek weinig doen ;)
Ik weet hoe je, je voelt. Had ik ook, toen ik
eindelijk me burcht eens uit kon omdat de
trams aan het staken waren. Immers, je
weet het nooit.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
Snijdie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1998
Lid geworden op: do 16 februari 2006, 13:52
Mijn mountainbike: Kona HeiHei en Commencal VIP S
Contacteer:

Van 12 augustus tm 18 ben ik op vakantie geweest in Zud Limburg, in Wijlre. Das een dorpje op twee km van Gulpen vandaan. De route heb ik drie keer gereden. En hij was ontzettend mooi! De route had alles in zich. Mooie afdalingen, leuke uitzichten maar ook af en toe wat bos. Ik heb me echt vermaakt met die route :-q . De fietsenmaker vond ik ook wel goed, hij nam goed de tijd voor me.

Als je een korte tijd in limburg ben: laat de Mechelenroute voor wat ie is en neem de Gulpenroute :wink: .

[offtopic]Zijn er zwaardere routes/afdalingen in Z-Limburg? Sommige mensen suggeren dat je met een Pace RC31 al je polsen breekt bij een stoeprand afrijden. Alle afdalingen waren op zich wel te doen met m'n Pace, geen grote problemen gehad.[/offtopic]
RADON Teamrider
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 19 september 2004, 17:16
Mijn mountainbike: Stevens Juke Team
Contacteer:

Er is altijd een zwaardere route te rijden, maar dan moet je van de routes afwijken een leuke tip is het preuswald, duits bos te bereiken via drielandenpunt.
Wat betreft de pace zou ik de voerstreek niet nemen met alle losliggende stenen verlies je veel snelheid en het is tricky.
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

RADON Teamrider schreef:Er is altijd een zwaardere route te rijden, maar dan moet je van de routes afwijken een leuke tip is het preuswald, duits bos te bereiken via drielandenpunt.
Wat betreft de pace zou ik de voerstreek niet nemen met alle losliggende stenen verlies je veel snelheid en het is tricky.
Dat neemt niet weg dat de Voerstreekroute de zwaarste is van de uitgepijlde routes in Nederland, ondanks dat deze gedeeltelijk in België ligt.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

zat van de zomer (ten tijde van de hittegolf) op een camping vlakbij Gulpen, heb de route ook gereden, was echt knap zwaar, werdt helemaal kapot gestoken door muggen omdat je op die hele steile hellingen te zacht gaat om ze van je af te schudden, en tussendoor in de bossen moest ik soms dwars door braamstruiken omdat die over het pad waren gegroeid, het leek of destijds daar niemand had gereden, bijna geen sporen enzo.. maar vond het wel zeer mooie, zware en afwisselende route!
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Ghost
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 19 september 2006, 00:37
Mijn mountainbike: Ghost 7000 +upgrade

Gulpen ook gereden in de zomer, maar toen met heel erg veel regen. Dat was minder fijn op de spekgladde afdalingen met van die vervelende uitgesleten water/klei geultjes. Met als cadeautje prikkeldraad aan een van de zijden. Nee, het was prachtig! Ik kom weer.
_RR_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 1 oktober 2006, 14:15
Mijn mountainbike: Cannondale F400
Contacteer:

Gulpen en Wittem :-q
Wat mij betreft de mooiste plaatsen om te mountainbiken in Limburg.

Margraten is ook echt een aanrader btw !!!

Vele fietsroutes, en ook speciaal voor mountainbikers.

In de herfst is het er ook echt prachtig 8)
mfhanske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 2 oktober 2006, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon & Scott Scale 40
Contacteer:

_RR_ schreef:Gulpen en Wittem :-q
Wat mij betreft de mooiste plaatsen om te mountainbiken in Limburg.

Margraten is ook echt een aanrader btw !!!
Ben ik helemaal mee eens dat z limburg het walhalla is voor de mtb-er maar over de route margraten ben ik het niet zo mee eens want echt variatie kent deze route niet en veel bos ook niet maaar meningsverschillen zijn goed want anders zou het wel heel druk kunnen worden op dezelfde routes als iedereen hem rijdt.
maar het gebied rondom margraten is wel leuk.
gr mf hanske
My Bikes:
Specialized
Scott

Drommelsch Drommelsch en nog eens Drommelsch het zijn die clown en die acrobaat.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

mfhanske schreef:
_RR_ schreef:Gulpen en Wittem :-q
Wat mij betreft de mooiste plaatsen om te mountainbiken in Limburg.

Margraten is ook echt een aanrader btw !!!
Ben ik helemaal mee eens dat z limburg het walhalla is voor de mtb-er maar over de route margraten ben ik het niet zo mee eens want echt variatie kent deze route niet en veel bos ook niet maaar meningsverschillen zijn goed want anders zou het wel heel druk kunnen worden op dezelfde routes als iedereen hem rijdt.
maar het gebied rondom margraten is wel leuk.
gr mf hanske
Ik ben met je eens dat Margraten niet de meest uitdagende route is (wel leuk hoor verder, als je er bent en je hebt tijd gewoon doen). Maar waarom een mountainbike route door het bos zo moeten lopen snap ik niet helemaal :~.
thijsschetters
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: za 4 november 2006, 15:50
Mijn mountainbike: TREK 4500

is die beek in de gulpenroute een beetje doorheen te fietsen of niet? En is dat heel erg kut voor je fiets???
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

je kan er ook omheen via het wandelpad en de brug, maar dat is natuurlijk voor mietjes ;-)
..../''''''\....../'''\.../''\...
thijsschetters
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: za 4 november 2006, 15:50
Mijn mountainbike: TREK 4500

ik weet dat dat kan, heb het vorige keer gedaan, kuch kuch... Maarja was dan ook met de trein vanuit bergen op zoom. Dus had een rugzak bij die ik mee moest blijven nemen waar al mijn spullen inzaten, moest dezelfde avond nog terug met de trein en kon telefoon dan ook nergens kwijt en portemonnaie enzo. Dusja, ik had een goed excuus vind ik zelf. maar als ik nu een keer ga met wat lekkerder weer of op zijn minst een kamer gehuurd oid, dan wil ik er wel doorheen, dus ben benieuwd hoe diep het is en of het slecht is voor je fiets..
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

thijsschetters schreef:...dus ben benieuwd hoe diep het is en of het slecht is voor je fiets..
Ik ben er in de zomer wel eens doorheen gefietst, was toen ongeveer 30 tot 40cm diep. Je moet dan wel flink wat snelheid hebben en stevig door blijven trappen.
Of het slecht is voor je fiets: valt wel mee denk ik, het is geen zout water.
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik heb de gulpenroute regelmatig gefietst en ben er altijd omheen gegaan. Niet omdat ik (1) in Brabant woon, (2) met de trein terug moet of (3) mijn telefoon en portemonnee (!) niet ergens kwijt kan, maar simpelweg omdat het niet goed is voor je fiets. Wanneer je fiets 30 tot 40cm diep het water ingaat, komt je hele naaf onderwater te staan (niet gemeten oid). Nu hebben we allemaal wel "waterdichte" naven, maar in de praktijk valt dit wel mee. Goed is het dus zeker niet. Verder nadeel is dat je je schijfrem volledig onderwater gaat, hierdoor krijg je dat fijne "sleepgeluid". Ik raad het niemand aan. Ook omdat je er meestal natte voeten van krijgt en je die zo moeilijk droogfietst :)
thijsschetters
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: za 4 november 2006, 15:50
Mijn mountainbike: TREK 4500

heb v-brakes, dus schijfremprobleem hebk niet, maar het zal inderdaad niet goed zijn voor je naven, en mogelijk carnkstel? van de andere kant, is dit geen alu, heb je geen corrosieproblemen ofzoiets, dus zou het water theoretisch toch gewoon weer verdampen/eruit lopen??? ben wel overtuigd nu om erlangs te fietsen hoor, maar hoorde op andere plaatsen over lekker door die beek heen ploegen, en toen kwam het in me op hoe slecht dit voor je fiets was.
Plaats reactie