Dat is dus precies wat er op dit moment gaande is, helaas heef SBB hier oogkleppen voor en wil persé de ingeslagen weg blijven volgen. Overal 'in den lande' blijkt dat routes prima te onderhouden zijn met lokale vrijwilligers en desnoods middels een acceptabele overeenkomst(die was er tot voor kort ook gewoon en is ook binnen een poep en scheet getekend met Hollands Kroon voor het Hendrikspad.(wat op gemeentegrond ligt) Helaas lijkt de lokale beheerseenheid een andere visie voor het DGB te hebben dan het landelijke SBB beleid en daarmee besloten dat het anders moet. Volledige onbegrip bij de onderhoudsgroep, veel onrust, frustratie en vooral de vraag; Waarom, het ging toch al jaaaaaren goed?
Goed idee, heb ik gedaan. Ben benieuwd wat voor antwoord er terugkomt.
Er zijn al diverse mensen die gereageerd hebben, ze gaat t zelfde standaard fabeltje vertellen, vragen of je bij de bijeenkomst wilt komen en gaat je vragen of je vrijwilliger wilt worden.
Het antwoord dat ik van de boswachter kreeg vond ik zelf niet fabelachtig. Het was gewoon antwoord op mijn vraag. Overigens zonder ronselarij.
Dus vandaar dat ik er naar vraag.
Nou, gisteravond dus even naar de info avond geweest.
In de mail van de boswachter legde zij al uit dat haar teamleider nog in gesprek is met MTB NW en dat de nu op te richten ploeg bedoeld is als een tijdelijke oplossing om het parcours open te houden.
Dat was in een notendop ook wat er bij de info avond werd uitgelegd. Deze info avond was bedoeld voor de oprichting van de (tijdelijke) onderhoudsploeg en stond eigenlijk los van de gesprekken tussen SBB en MTB NW. Mikal is niet de persoon die de gesprekken voert dus dat is ook niet de juiste persoon om vragen aan te stellen. Toch werden er natuurlijk wel vragen gesteld omdat je als vrijwilliger ook wil weten waar je je bij aansluit.
Op de vraag of er ook een tijdlijn aan deze tijdelijke oplossing hangt werd het volgende gezegd. Er is geen termijn afgesproken, want er is nog helemaal niets afgesproken. Het Dijkgatbos en Schoorl vallen in hetzelfde SBB-gebied. Dus de mensen binnen SBB die iets over het Dijkgatbos moeten zeggen zijn nu ook met Schoorl bezig. Dat willen ze eerst afronden voordat ze zich over het Dijkgatbos en Wierholt buigen. De reden daarvoor werd verder niet uitgelegd. Het kan dus nog wel even duren voordat er iets gebeurd op dit vlak.
Juist omdat niet bekend is hoe lang dit gaat duren wil Mikal met deze tussenoplossing zorgen dat het parcours open blijft.
De hamvraag is natuurlijk; is er een (tijdelijke) onderhoudsgroep gevonden en onder welke voorwaarden?
Het is een eigenaardige situatie waarbij het grote goed helaas een beetje uit het oog is verloren. Helaas heeft SBB voor deze strategie gekozen en is er eigenlijk niemand die weet waarom.
In mijn postvakje is het opvallend rustig gebleven. Met de ervaring te Schoorl waar SBB "door wil pakken" kan je nog wel een paar pakken koffie en brood halen bij de buurtsuper voor er iets gebeurt. "Tijdelijke oplossing" wat is er mis met de mensen die het voorheen deden? Blijft een raar verhaal.