Dijkgatbos Wieringerwerf.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Alleen als t echt zeiknat is liggen er wat plassen en modder. De rest van de tijd is dit rondje goed te rijden.

Zaterdag lag hij er nog perfect bij in ieder geval!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kom er net vandaan. Legt er echt super goed bij.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Bijna het hele jaar goed te rijden, dus nu zeker.
Als ik kan ga ik wel mee ook.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

tiewrap schreef: zo 24 februari 2019, 20:35 Bijna het hele jaar goed te rijden, dus nu zeker.
Als ik kan ga ik wel mee ook.
Dinsdag of woensdagmiddag ga ik even kijken daar! :-)
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Rondje legt er supergoed bij, alleen jammer dat de route nu ook wordt gebruikt als brommer/scooter crossbaan. :o
Gisteravond 6 stuks van die jankbakken :evil: , snap het ook wel, het is natuurlijk super gaaf (ben ook jong geweest) om over zo'n
mooi aangelegde route te raggen. Probeerde nog het gesprek aan te gaan maar ze gingen er als een haas vandoor.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gezien het aantal bomen links en recht die afgebroken zijn als luciferhoutjes zou je in het bos het ergste verwachten. Maar vandaag geen één omgevallen boom tegen gekomen in het Dijkgatbos. Alleen in het Robbenoordbos kwam ik in de bocht voor de windturbine in aanbouw een omgevallen boompje tegen. Deze eigenhandig aan de kant gewerkt. Dus de route, het fietspad vanaf het gemaal, en langs de camping is vrij :-D
◼︎ Go round the outside.
Marcel63
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 23:08

Vorige week zaterdag hadden we weer de 10 rondjes Dijkgatbos verreden. Inmiddels voor de 5e keer gestreden om de titel 'Koning van het Dijkgatbos'. De winnaar Maarten Wijdenes reed gemiddeld 18.45 minuten over een rondje, met de eerste rondjes in de 17 minuten! Met 18 man aan de start, eindigden de meesten met een gemiddelde rondetijd van 20-22 minuten. Is altijd een leuk evenementje. Laagdrempelig en niet te groot. Misschien volgend jaar van tevoren aankondigen in deze forumgroep, als er liefhebbers zijn om 10 rondjes te draaien en te stuiteren...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voor de liefhebbers er is ook een facebook pagina: https://www.facebook.com/mtbdijkgatbos/
Beheerd door de Venne (club die het lusje heeft aangelegd)
◼︎ Go round the outside.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Het is een beetje mosterd na de maaltijd maar het parcour was afgelopen zondag afgeloten i.v.m een miliatry wedstrijd door het gehele Dijkgatbos.
Er zijn veel oversteken met het Mtb parcours wat natuurlijk erg gevaarlijk is, zo'n paard knalt gewoon dwars door je heen.
Wat het verveldende is dat er Mtbers zijn die daar schijt aan hebben en als ze er op aangesproken worden nog een grote bek terug geven ook, SCHANDE ga jullie schamen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Amen.

Ik was er als toeschouwer super gezellig goede sfeer. Lekker buiten sporten, burgers, friet, drankje. Is er weer zo’n kloot die het voor iedereen verkloten moet. Scoor je geen punten mee en je verneukt het ook voor de mensen die zich wel gedragen. Het imago van de collega’s op de racefiets is door dit soort types al voorgoed verkloot. Laat het niet zo ver komen dat mountainbiken het zelfde imago krijgt. (En je weet best dat dat al aardig verneukt is)

En nu wij het er toch over hebben rij alleen waar het toegestaan is. (MTB route en fietspad) Geen gelul Staatsbosbeheer heeft het verbruid ze kunnen mijn rug op. Je Verpest namelijk ook ons imago bij de wandelaar en daar komen dan weer klachten en protest van. (Waarom denk je dat het in Schoorl zo lang duurt?) Dus gedraag je op de mountainbike (en ook daarnaast trouwens) als de ideale schoonzoon/dochter dan blijft het voor iedereen leuk in het bos.
◼︎ Go round the outside.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Er zijn weer kinderspelen in het DGB. Voor de datums eventjes op hun website kijken.

https://stichtingvakantiespelen.nl/meedoen/data-2019/

Als je wel een rondje gaat doen dan kijk uit voor overstekende kinderen en takken die ineens op het parcours verschijnen.
Dus een top tijd op strava kan je wel uit je hoofd zetten. :-D
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

a.s Zondag 20 oktober zijn er de hele dag wedstijden op een groot gedeelte van het MTB parcours. Voor ieders veiligheid is het parcours die dag gesloten.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Er is 6 km aan sincetrack bij gekomen, de puntjes moeten op sommige plekken nog op de spreekwoordelijk i gelegd worden maar het is onvervalst sturen geblazen. De route is 1 richting verkeer.
Het is nog niet aangegeven met verbindings bordjes vanaf de bestaande route maar met een beetje gezond verstand kom je er wel uit. :winkie:
Op de Oosterkwelweg start je aan de kant van het Robbenoordbos bij het bordje Hendriks pad en op de Noorderkwelweg strart je vanaf de Oom keesweg.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Zo maar: 60% extra track :-q

De 10 rondjes worden nu wel erg zwaar.
Plaats reactie