Dijkgatbos Wieringerwerf.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Net twee rondjes met mijn neefje op zijn nieuwe bike. Inderdaad, welke kontenbonker is hier bezig geweest? Pas je skills aan niet de trail.
◼︎ Go round the outside.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

De bocht is in de zomer ontstaan met het mulle zand, toen zijn mensen langs de andere kant van die boom gaan rijden.
De blokkade is al meerder keren weggehaald, maar is dan de volgende dag gewoon weer terug te vinden.
Ik kan me niet voorstellen dat dit door de onderhoudsploeg is gedaan, dan zou dit wel gemeld zijn.

Ook jammer dat tijdens de vakantiespelen het krappe bochtenlusje compleet is weggekapt.
Dit was altijd een mooi lusje van nog geen 30m met dicht op elkaar staande boompjes waar je je lage snelheid skills kon oefenen.
Het werd dan ook veelvuldig gebruikt door de boscrossertjes (ongeveer 30 kids van basisschool leeftijd die elke maandagavond onder gratis! begeleiding in het bos komen biken) en natuurlijk ook door andere bikers.
Anyways, er is dus niet veel meer van over.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik lees net op FB dan men de boel gefixt heeft. Goed bezig! (en wie het gesloopt had blijf er af met je poten!)

https://www.facebook.com/mtbdijkgatbos/ ... 2288?__xts__" onclick="window.open(this.href);return false;[0]=68.ARDVRWnxqN03vxxhrACocTrPvyfETTqd5t6uMBCcklSQx1Zos3C0CtW4CcZyvfZ86gPQv15rXY547slOLWEwDBC0y1MLVlMBLran-UTDA9NkBXtexmo_S70rU4G1jGF-W2C_2PYQ8eM1q0dpRc7UXOwyRGn2W9AS_lPR6veJvnBlWfH2nWAdlmN9l1-x5NPP6DpRI5gl8mveFnzoErwaiu_yW04fFUQwVA1po7JqOA&__tn__=C-R
◼︎ Go round the outside.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Flow&Co schreef:De bocht is in de zomer ontstaan met het mulle zand, toen zijn mensen langs de andere kant van die boom gaan rijden.
De blokkade is al meerder keren weggehaald, maar is dan de volgende dag gewoon weer terug te vinden.
Ik kan me niet voorstellen dat dit door de onderhoudsploeg is gedaan, dan zou dit wel gemeld zijn.

Ook jammer dat tijdens de vakantiespelen het krappe bochtenlusje compleet is weggekapt.
Dit was altijd een mooi lusje van nog geen 30m met dicht op elkaar staande boompjes waar je je lage snelheid skills kon oefenen.
Het werd dan ook veelvuldig gebruikt door de boscrossertjes (ongeveer 30 kids van basisschool leeftijd die elke maandagavond onder gratis! begeleiding in het bos komen biken) en natuurlijk ook door andere bikers.
Anyways, er is dus niet veel meer van over.
De onderhoudsploeg heeft meerdere keren die afsnij stukken geblokkeerd maar wat je zegt het werd telkens weer weggehaald.
Wat betreft dat bosje met die krappe bochten dat ligt buiten het parcours dus daar kan je niets van zeggen.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Afbeelding

De diepe brug is geknakt :cry: dus eventjes omrijden, gewoon het asfalt volgen dan kom je vanzelf weer op de route. :-q
Respecteer deze afzetting het hangt er niet voor niets.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Daar ben ik gisteren nog met mij neefje en zus 2* overheen geknald. (zoals mijn zus zei: Zo kleine crosskabouter was je vergeten dat je moeder ook mee was?) Eerste of twee plank lag wat raar, maar zonder problemen er over. Iemand is lekker bezig.
◼︎ Go round the outside.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

nrs3bikes schreef:Afbeelding

De diepe brug is geknakt :cry: dus eventjes omrijden, gewoon het asfalt volgen dan kom je vanzelf weer op de route. :-q
Respecteer deze afzetting het hangt er niet voor niets.
Tip: hang er een bord bij (kleurenprint op A3 gelamineerd) met de reden van de afzetting. Dat scheelt aanzienlijk in het aantal lintenverwijderaars.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

nrs3bikes schreef:
Flow&Co schreef:....
De onderhoudsploeg heeft meerdere keren die afsnij stukken geblokkeerd maar wat je zegt het werd telkens weer weggehaald.
Wat betreft dat bosje met die krappe bochten dat ligt buiten het parcours dus daar kan je niets van zeggen.
Het is nu allemaal netjes opgelost en duidelijk gemeld. Enkel de omleiding zou in het bos iets duidelijker aangegeven kunnen worden voor mensen die onbekend zijn.

Wat betreft het krappe bochten stukje, ik ben er gisteren nog eens wezen kijken en ik neem mijn woorden terug.
Het is wel helemaal kaal, maar het paadje ligt er nog en de bomen die de grootste obstakels/uitdaging vormen staan ook nog overeind.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Omleiding bordjes komen er morgenochtend. :-q
Er moet ook nog tussendoor gewerkt worden, vandaar.
Soms is het jammer dat werken zoveel vrijetijd kost. :tong
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

soms? :roll:
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

De route is weer helemaal te rijden, de kapotte brug is vanmorgen vervangen door een mooie dam. :-q
Douwez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 19 augustus 2018, 11:16

Kunnen we hier morgen rijden. Ik weet wel dat er een tourtocht is in wieringerwerf, alleen heb daar nu niet zo'n zin in. Kan nergens vinden of t bos erbij gebruikt gaat worden...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bij toertochten wordt het hele bos af gezigzagd. Misschien wel tegen de richting in. Dus mee doe, of ander rondje kiezen. (Of na de toertocht langs komen)
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Wat is trouwens de bedoeling van die kunstmatig neergelegde bergjes? Beetje in het begin nadat je schuin een verhard pad oversteekt. Het lijkt ietwat op een pumptrack alleen loopt het zoals ik hem neem voor geen meter. Volgens mij valt dit best te creëren met wat shapen links en rechts.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat zijn hopen die daar al lagen voor de route. Geen pumptrack gewoon overheen rossen. De Ardennen shape je ook niet. :D
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie