Vaste MTB - route Enschede - Noord

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marcel P
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 13:31
Mijn mountainbike: Cube AMS Comp '11

zag er vandaag wel een artikel op http://www.mtbroutes.nl/ staan.. gaat het om deze route? (onder nieuws/voorpagina)
Cube AMS Comp '11, Rock Shox Reba RL, Manitou Radium RL, Hayes Stroker Ryde, Shimano XT, Garmin Edge800
Jürgen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 25 augustus 2006, 15:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Ja, het gaat om deze route. Hij is niet echt technisch, er wordt veel gebruikt gemaakt van fietspaden.
hagasan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 19 december 2005, 20:35
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Vanmorgen deze route getest. Wederom een enorm compromis om zowel de mountainbikers als de overige bosgebruikers een plezier te doen. Route is grotendeels niet uitdagend, veel fietspaden. Daar waar men ST heeft gecreeerd is dermate veel bagger (mn. bij de kleigaten achter het vliegveld) dat er momenteel geen doorkomen aan is. Misschien als het een maandje droog blijft, maar voorlopig veel wandelstukken. Leuk trainingsrondje voor als je in de buurt woont (zoals ik) maar voor de gevorderde mountainbiker geen uitdaging. Jammer, net als in Vasse is er ook in dit gebied een veel mooiere route uit te zetten, maar het gevoel bekruipt me dat men wandelaars belangrijker vindt dan mountainbikers.............
Marcel P
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 13:31
Mijn mountainbike: Cube AMS Comp '11

Heb hem gister ook gereden, klopt idd dat het een behoorlijke bende is achter het vliegveld..
Krijg alleen het id dat er nog wat bordjes ontbreken.. of heb ik die over het hoofd gezien.
Cube AMS Comp '11, Rock Shox Reba RL, Manitou Radium RL, Hayes Stroker Ryde, Shimano XT, Garmin Edge800
hagasan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 19 december 2005, 20:35
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Marcel P schreef:Krijg alleen het id dat er nog wat bordjes ontbreken.. of heb ik die over het hoofd gezien.
Denk dat je er een paar over het hoofd hebt gezien. Dat is is in ieder geval een compliment aan de organisatie, de route is wel goed uitgepijld :-q . Alleen heb ik liever de bordjes ca 20 meter voor een afslag ipv in de afslag. Kun je tenminste doorfietsen ipv eerst te moeten remmen omdat je het bordje laat ziet.
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

Vanmiddag ff gefiets i.c.m. t Hulsbeek. Op zich wel een geinig tochtje, bij de kleigaten iets meer spektakel, verder teveel fietspad en straat. De stukjes singletrack zijn wel te doen als je rupsbanden hebt, wat een baggerzooi. Ben de weg kwijtgeraakt in Lonneker omdat de wegwerkers hun aanhanger ervoor hadden gezet haha.
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
Marcel P
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 13:31
Mijn mountainbike: Cube AMS Comp '11

hagasan schreef:
Marcel P schreef:Krijg alleen het id dat er nog wat bordjes ontbreken.. of heb ik die over het hoofd gezien.
Denk dat je er een paar over het hoofd hebt gezien. Dat is is in ieder geval een compliment aan de organisatie, de route is wel goed uitgepijld :-q . Alleen heb ik liever de bordjes ca 20 meter voor een afslag ipv in de afslag. Kun je tenminste doorfietsen ipv eerst te moeten remmen omdat je het bordje laat ziet.

Zal hem aankomend weekend nog eens rijden, misschien omdat ze inderdaad vaak in de afslag staan... verder wel een leuke route (op de baggerzooi na dan 8) )
Cube AMS Comp '11, Rock Shox Reba RL, Manitou Radium RL, Hayes Stroker Ryde, Shimano XT, Garmin Edge800
CJAY
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 2 maart 2007, 17:09
Mijn mountainbike: Giant terrago 2002
Contacteer:

Ik woon in hengelo en heb net een mtb aangeschaft. ik ben tot nu toe langs het twentekanaal geweest om in delden uit te komen en de boel daar eens te verkennen. Enschede wou ik nog doen, maar welke afslag moet ik dan hebben? ik zoek paden waar ik de grensen van mijn fiets een beetje kan vinden en waar ik kan trainen. Moet je linksaf gaan (als je uit hengelo komt) bij dat grote houten restaurant??? of moet je nog verder? :~
Sometimes speed kills, more often slowing down hurts like hell!
Marcel P
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 13:31
Mijn mountainbike: Cube AMS Comp '11

Woon zelf ook in Hengelo, maar kun je iets duidelijker zijn waar je precies bedoelt?

Of stuur anders ff een PB..
Cube AMS Comp '11, Rock Shox Reba RL, Manitou Radium RL, Hayes Stroker Ryde, Shimano XT, Garmin Edge800
CJAY
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 2 maart 2007, 17:09
Mijn mountainbike: Giant terrago 2002
Contacteer:

Ik bedoel het mtb pad achter de ut. waar ze het in deze topic over hadden.
Sometimes speed kills, more often slowing down hurts like hell!
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

Vooraan in Enschede bij de verkeerslichten linksaf (daar waar je rechts naar go-planet gaat). Dan weer links af( bosweg) en die rij je uit tot kwekerij Menkenhorst. Daar kun je de route oppakken( zandweg rechtsaf) en evt. parkeren! Btw woensdag de route in Vasse gefietst, vind ik een stuk leuker, meer hoogteverschillen. Ook makkelijk parkeren tegenover de Wyllanderie.
Bikeze!
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
hagasan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 19 december 2005, 20:35
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

Je kunt natuurlijk ook via Groot Diene naar Kwekerij Menkehorst fietsen. Is een beetje afhankelijk van waar je woont in hengelo.
hengelo1978
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 14 maart 2007, 13:24
Mijn mountainbike: B-One Torix met Shimano XT, Magura Brakes
Contacteer:

ja... laat het even weten. Ben beginnend mtb'er en wil graag de routes bij mij in de buurt verkennen... :D
Fietsen, das pas gezond! Dusssss : EET MEER FIETS !
CJAY
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 2 maart 2007, 17:09
Mijn mountainbike: Giant terrago 2002
Contacteer:

Hey ok dan bedankt voor de wegwijzers :-D
Ik ben vanochtend even wezen fietsen achter de UT(eigenlijk een beetje doelloos rond gegaan) en kwam wel enkele mtb paden tegen maar het was toch allemaal wel heeeeel erg plat :-{ en ik ben 2x bijna aangereden omdat de paden op de wegen daar uitkwamen :tong
Maar ik zal nog eens goed kijken en de route gaan volgen. ik kwam hetzelfde probleem al tegen bij kasteel twickel ook daar was alles hartstikke plat op een aantal erg steile en leuke bruggetjes na...
Ik ben dus eigenlijk nog steeds op zoek naar een wat uitdagender route ik hoorde ook iets van vasse?? daar ben ik niet bekend mee maar zal het eens ff opzoeken op google earth :-q
Als ik iets vind zal ik jullie op de hoogte houden.
Ik hoor ze natuurlijk ook graag van jullie bespaart me ietswat asfalt fietsen met een fiets die snakt om eens goed het bos in gegooid te worden :D
Ben trouwens ook van plan om binnenkort de trein te pakken naar nijverdal ik heb gehoord dat het daar echt mooi moet zijn met een aantal behoorlijke heuvels(bergen hebben we hier niet :x )
Sometimes speed kills, more often slowing down hurts like hell!
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Voor de bergjes moet je of naar de Holterberg (station Holten, route begint er achter) of de Veluwe of Duitsland in. Veel succes.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Plaats reactie