Vaste MTB - route Enschede - Noord

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Arjen KV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 08:43
Mijn mountainbike: Fusion Slash, Scott expert racing
Contacteer:

De 2-3 km bij het Rutbeek/Enschede-Zuid heb ik ook gereden laatst, eerste stuk was best leuk, stuk beter dan ik verwacht had. De rest was gewoon een zandweg en wat asfalt om weer bij het begin te komen.
Aanstaande vrijdag om 12.45 is er een mtb clinic met Hennie Kuiper vanuit Lonneker op de route Enschede-Noord.
Meer info: http://www.enschede.tctubantia.nl/ensch ... schede_?h=" target="_blank
oomkoen.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 28 juni 2005, 09:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2007
Contacteer:

Vanmorgen de vaste route naar m'n werk weer gereden. Toen ik opeens een route bordje langs de weg zag staan. Die is me nog niet eerder opgevallen en ik vraag me nu dus ook af of er een route bij is gekomen.

Kent iemand deze route?
Het paaltje kwam ik tegen toen ik vanuit de Deurningerstraat richting Universiteit reed. Iets na de Dr Zamenhoflaan stond het bordje in de rechterberm, wijzend naar een zandpad links.
Het is niet de route rondom de Smuldersplassen en vliegveld. Of heeft die een uitbreiding gekrgen??

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.24 ... 7&t=h&z=17
Hier dus ergens..
awt74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: ma 9 april 2007, 18:02
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp Disc '09
Contacteer:

Gaat die route niet richting Driene/Lonneker meer/Hartjesbos/Haagse bos?

Afgelopen zaterdagochtend nog een rondje van ca 35km gedaan door de mist (Hasseler Es/Driene/Lonnekermeer/Hartjesbos/Vliegbasis/Smulderskleigaten/Lonnekerberg/Wiefkerpad/Lonnekermeer/Driene/Hasseler Es) gedaan).
Achtung Ameisen! Kopf Runter!!!!

18" Black Anodized Cube LTD Comp Disc '09
Rock Shox Tora SL
Hayes Stroker Ryde brakes (180/160mm)
Arjen KV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 08:43
Mijn mountainbike: Fusion Slash, Scott expert racing
Contacteer:

Er is daar inderdaad een nieuw stuk route, zat ook al in de toertocht van hengelo. Dit begint dan bij het fietspad naar de UT(viermarkenweg) en gaat dan langs de meest oostelijke vijver op het ut terrein, dan langs de trial bulten en vervolgens dat zandpad in dat jij hebt gezien. Ik denk dat het een aanrijroute is vanuit Enschede centrum richting de mtb route Enschede-Noord. Ik zal nog eens kijken waar het precies begint, ik vermoed dat er ook nog wel een stuk door het abraham ledeboerpark gaat. Stukje langs de vijver is wel leuk (100 meter dus), voor de rest is het niet zo speciaal.
langeGrieSe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 december 2008, 19:45
Mijn mountainbike: Ghost RT Actinum 5900 2010

Ben ik toch niet gek :wink:

Ik heb een paar weken geleden Enschede Noord weer eens gefietst, en het viel me op dat er op diverse plekken langs de route nieuwe paaltjes waren geplaatst. Maar op de Witbreuksweg, waar de route altijd rechtdoor ging, was ik hem even kwijt: volgens mij mistte er een paaltje. Vorige week weer gefietst, met het idee eens beter op te letten. Maar het was er net even druk met enkele honden dus ik had even geen tijd om op eventuele aanwijzingen te letten. Vandaag de herkansing en inderdaad, een nieuw stuk route over het UT terrein. Het begint bij de Witbreuksweg, linksaf de pompstationsweg op. Niet spectaculair, maar wel leuk!

Bij het kleigat bij Lonneker is er in het linkergedeelte ook een alternatief gemaakt, waardoor het net even iets beter te doen is bij natte omstandigheden. Geen reden meer om dat stuk te mijden!
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Vandaag aangemeldt op het forum, aangezien ik afgelopen zaterdag een nieuwe mountainbike heb aangeschaft. Mijn oude mountainbike uit 1992 (een raleigh) heb ik vorig jaar afgeschreven. Ik heb een tijdje gefietst op een racefiets, maar wilde vaak nog van de verharde wegen af en dat gaat niet echt met een racefiets. Via het fietsplan van mijn werk had ik de gelegenheid om een nieuwe fiets aan te schaffen. Heb in het verleden veel gereden in het gebied Noord. Vorig jaar heb ik met een aantal MBT-ers het gebied in Noord nog eens een keer gereden en wist niet dat er zoveel mooie routes in Noord zijn, terwijl ik er toch een aantal jaren heb gefietst. Over een week krijg ik mijn nieuwe mountainbike en dan lekker rossen door Noord.
Hoorde ook over een route rond het Rutbeek die nog niet helemaal af is. Waar is het beginpunt?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Vlak bij het kruispunt Jacobsrietweg en de Usselerveenweg.
Google Maps
Het een stukje van zo'n 2 kilometer (wel single track :-q ) retour via de onverharde weg.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Thanx voor de info. Denk dat ik dat stuk wel ken. Zal hem binnenkort eens rijden.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Ik wacht nog steeds op de rest van de route... :-{ Dit stuk ligt er al weer een paar jaar.
Er zou toch ooit een netwerk komen van routes door Twente?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Waar zit de evenwichtsbalk en wipwap precies in de route Noord? Is dat bij de kleigaten?

heb het al gevonden in een eerdere post.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Arjen KV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 08:43
Mijn mountainbike: Fusion Slash, Scott expert racing
Contacteer:

Evenwichts balk en wip wap zaten in het stuk bos na het industrieterrein met Mc Donalds bij Oldenzaal. Volgens mij zijn ze weg, maar ik sla dat stukje meestal over in de winter omdat het zo nat en modderig is, dus weet het niet 100% zeker.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Inderdaad de wip wap en de balk zijn weggehaald.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

Damn, had het graag een keer geprobeerd. Wellicht tijdelijk weggehaald.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Die wip-wap was gewoon te gevaarlijk.
Je zakte na landing 3/4 deel met je voorwiel in de drek met alle gevolgen van dien.
Ik dank dat het wel weer terug geplaatst gaat worden als de ondergrond daar beter is.
Is ook altijd leuk om te doen.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
langeGrieSe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 28 december 2008, 19:45
Mijn mountainbike: Ghost RT Actinum 5900 2010

Wip-wap weg?? Twee weken geleden stond-ie er nog, in de tweede lus op de Lonnekerberg. Volgens mij stond-ie vorig jaar trouwens in de eerste lus.
Ik ben d'r deze winter voor de eerste keer overheen gereden... zat dat kreng vastgevroren :evil:

De beide lussen op de Lonnekerberg waren de afgelopen weken trouwens redelijk te rijden. Op de eerste is voor de winter al een lading geel zand gestort en die is nu prima te rijden (vorig jaar ben ik daar niet een keer op de fiets blijven zitten!).
Plaats reactie