Vaste MTB - route Enschede - Noord

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BikerBjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 10 augustus 2007, 11:53
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XC 800-D
Contacteer:

Ik heb vandaag deze route ook gereden en het was inderdaad prima te doen met de sneeuw. 1 keer was het even te glad en ging ik er onderuit (was ijs onder sneeuw op de weg) maar gelukkig viel ik er heel 'rustig' onderuit en de fiets en ik hadden niets :)
Was wel heel mooi om te fietsen met al het sneeuw, mooi gezicht in de bossen!
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Heeft er nog iemand zin in een gezellig ritje op hemelsvaartdag?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Ik heb zaterdag een stuk van de Hulsbeek gedaan, en vervolgens Enschede. Lag er mooi bij, maar een bron van ergenis worden langzamerhand onze ruitervrienden!

Die beginnen volgens mij langzamerhand de bekende bordjes te volgen met een zwarte driehoek en twee stippen. Da's op zich nog niet zo erg, maar zorg dan dat die paarden "thuis" poepen en niet onderweg. Het is echt ongelofelijk hoeveel paardestront er op de route ligt...

Terwijl wij als MTB'ers in het verdomhoekje worden gedrukt wordt het eens tijd dat er enige controle komt op de om zich heen schijtende paarden en hun berijders, want dit begint langzamerhand echt niet meer leuk te worden....
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Mathias
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 11 juni 2010, 21:01
Mijn mountainbike: Gary Fisher "The Tank" Wahoooooooooooo

Heeft iemand deze route de laatste tijd nog gefietst?
ik heb het idee dat er een bordje mist als je richting enschede rijd net nadat je rond het vliegveld bent gereden.
verder ligt de route er wel aardig bij alleen is het stuk bij lonnekerberg meer geschikt als zwembad dan als mtb route als het heeft geregent
Wie geen tijd heeft om te drinken, kan niet met tijd omgaan
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Dat bordje wijst als het goed is linksaf de Lonnekerberg op? Die is niet weg, maar staat achter de inmiddels hoge begroeiing. Je gaat vanaf de verharde weg 2x linksaf "het zwembad" in.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Nog iemand zin in een ritje in Duitsland op 29/8? Info staat hier. :-q
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
gjb54
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 10:48
Mijn mountainbike: Cube Attention

Vanochtend deze route weer eens gereden. Vrijwel niemand gezien (vakantietijd?). Wel een paar bikers die de route in tegengestelde richting reden, leuk als je die tegenkomt bij de kleigaten :-{ . De route begint op de lonnekerberg en bij de kleigaten al weer aardig modderig te worden.
Joenes
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 13:38
Mijn mountainbike: is een mat zwarte Cannondale
Contacteer:

@gjb54: het zal idd aan de vakantie liggen.
Ik moet bekennen dat ik de route ook wel eens de andere kant op rij. De kleigaten sla ik dan over. Dus gewoon vanuit Lonneker rechtdoor over de bergweg. Zo heb je een keer een ander uitzicht. :-D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Tilkema
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 juni 2010, 15:06

Hm zolang dat uitzicht zich maar niet in één klap beperkt tot het voorhoofd van iemand die wèl in de goede richting fietst.
Mathias
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 11 juni 2010, 21:01
Mijn mountainbike: Gary Fisher "The Tank" Wahoooooooooooo

Tilkema schreef:Hm zolang dat uitzicht zich maar niet in één klap beperkt tot het voorhoofd van iemand die wèl in de goede richting fietst.
geen voorhoofd wel een paardenkop :x
net voor het lonnekerberg stuk draaide ik het stuk met de wip (DIE ALWEER OMGETRAPT IS) op en BAM staat er ineens 500kg aan paard voor je neus.
schrok me de pleuris en reed pardoes de bramen in!
niet dat de ruiter even zijn excuses aanbod voor het verkloten van ons mtb pad, sterker nog hij werd nog boos op mij ook!
Wie geen tijd heeft om te drinken, kan niet met tijd omgaan
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Was even op het web aan het zoeken naar de routes in Enschede, en kwam dit topic tegen. Ik heb beide routes al een paar keer gefietst (Noord en buitenspoor) maar ik vroeg me af of iemand hier ook wat variaties heeft in pad welke die aan mij kan laten zien zegmaar. Ben namelijk net komen wonen op de UT, maar ben een beetje opzoek naar de leukere (stukken) routes.. En aangezien de 2 standaard routes ongeveer een snelweg zijn was ik wel benieuwd of men hier echte (grote) stukken variaties had. Aan het begin van het topic te zien zijn er namelijk nog andere (niet officiële?) routes.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, aanwijzingen zijn in ieder geval altijd welkom! Meefietsen met iemand zou nog fijner zijn (en tempo hoeft nooit een probleem te zijn bij mij), maar ik sta open voor alle info!

Gr. Roel
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Nou, zo heel veel variatie zit er verder niet in.
Je kunt zo hier en daar een klein omweggetje door het bos nemen, maar dat mag niet. :wink:
Je hebt dan iets meer singletrack, maar veel spectaculairder zal het niet worden.
Je zou de noord route kunnen combineren met de Hulsbeek route, heb je er iig iets in zitten wat de moeite waard is.
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
red-power
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 29er

Vandaag deze route (buitenspoor) nog gefietst (1e keer) en nog gecombineerd met stukje lonnekerberg maar op de usseleres bij graafwerkzaamheden verkeerd gefietst en later voorbij het rutbeek een bordje gemist of bordje is compleet weg dus toen de route maar creatief afgemaakt, vind de route minder spectaculair dan de andere routes hier in de omgeving, meestal fiets ik hulsbeek, lonnekerberg, tankenberg of duitsland maar dan valt deze route wat tegen, veel verharde stukken, wel veel last van hondenbezitters met vaak loslopende honden.
Waar geen weg is, is een wil...
Gebruikersavatar
Oppahr
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 12 februari 2005, 19:11
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 1

Vandaag ook weer deze route gefietst. Als beginnende biker probeer ik nu wekelijks dit rondje te doen, bevalt me goed omdat er tussendoor ook stukken zijn waarop ik makkelijk kan herstellen. Ondanks dat ik al een week verkouden ben ging het vandaag beter dan ooit, heeft het trainen blijkbaar toch zin ;) Vergeleken met de afgelopen weken zijn de modderige stukken ook al een stuk droger. Helaas wel een verse lading paardenpoep hier en daar op de mountainbike paden.

Overigens kwam ik in het westelijke deel van de route boven de campus nog een groep tegen die even stil stond op een ander pad dat niet bij de route hoort, zaten daar mensen van hier bij?
NINEINCHSNAIL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: za 12 februari 2011, 22:35
Mijn mountainbike: Oldenzaal
Contacteer:

Vanmorgen route Enschede-noord gereden met een paar extra stukjes die buiten de route vallen.
Behoorlijk zwaar met heel veel drek goed om je techniek te oefenen[zonder voetjes].
In Lonnekerbos veel sporen,mtb tocht van vorig weekend?
Dacht nog even slim te zijn door een modderpoel te ontwijken en door een ''ondiep'' slootje te rijden;tot over de as erin met een mooie highsider en nat pak als gevolg.
Met nat weer is deze route nog heel pittig, na 40km. kon ik de benen goed voelen.
Smulderskleigaten wel overgeslagen daar kom je waarschijnlijk niet meer uit.
Als je het niet meer trekt moet je drukken.
Plaats reactie