Vaste MTB - route Enschede - Noord

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Vandaag de hele paarse route gereden.
Op een aantal punten is een GPS een must omdat je de bordjes pas ziet als je de afslag al voorbij bent.
Mocht je gaan rijden, pas op de brandnetels op de onverharde stukken over de grens. Op 1 stuk is het kiezen, brandnetels of berenklauw... Ik heb de eerste gekozen.
Best leuke route voor een beginner zoals ik, maar bewegwijzering zou wat beter kunnen.
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

Benji83 schreef: vr 31 mei 2019, 16:51 Vandaag de hele paarse route gereden.
Op een aantal punten is een GPS een must omdat je de bordjes pas ziet als je de afslag al voorbij bent.
Mocht je gaan rijden, pas op de brandnetels op de onverharde stukken over de grens. Op 1 stuk is het kiezen, brandnetels of berenklauw... Ik heb de eerste gekozen.
Best leuke route voor een beginner zoals ik, maar bewegwijzering zou wat beter kunnen.
Ik kan mij hier niet helemaal in vinden; kun je toelichten waar de bewegwijzering beter kan volgens jou?
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

StefvanH schreef: di 4 juni 2019, 17:28
Benji83 schreef: vr 31 mei 2019, 16:51 Vandaag de hele paarse route gereden.
Op een aantal punten is een GPS een must omdat je de bordjes pas ziet als je de afslag al voorbij bent.
Mocht je gaan rijden, pas op de brandnetels op de onverharde stukken over de grens. Op 1 stuk is het kiezen, brandnetels of berenklauw... Ik heb de eerste gekozen.
Best leuke route voor een beginner zoals ik, maar bewegwijzering zou wat beter kunnen.
Ik kan mij hier niet helemaal in vinden; kun je toelichten waar de bewegwijzering beter kan volgens jou?
Vrij aan het begin heb ik het bordje gemist waar je de heuvel op moet richting het viaduct, terug gereden maar nergens zien staan.
Over de grens bij het hotel zit het bordje zo laag in het gras dat het niet te zien was, en ben er dan ook voorbij geschoten.
Waren nog een paar punten waar het bordje echt heel erg verstopt zat, maar kande exacte plek even niet voor de geest halen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Late reactie, maar heb je het wel over de juiste route? Dit topic gaat over de route die tegenwoordig "Lonneker" heet, en rondom het vliegveld ligt.

ik kan mij in deze route geen viaduct of hotel voor de geest halen, en ik heb de route afgelopen vrijdag nog gereden... :~
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Oh... Dan hebben we het inderdaad over een andere route. Ik heb het over de paarse route Enschede.
red-power
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 29er

Vanmorgen weer een deel van de vaste route Enschede Noord/Lonneker en vliegveld en UT gereden en ben daar mijn fietscomputer onderweg verloren, mocht iemand hem heeeeel toevallig vinden hoor ik het graag... Ter hoogte van de Witbreuksweg merkte ik dat mijn Cateye Strada Wireless weg was. Nog wel een stukje teruggefietst maar zonder resultaat... De route lag er overigens wel goed bij! :-q
Waar geen weg is, is een wil...
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

voor de geïnteresseerde
Volledig rondje MTB route Lonneker op video
https://www.youtube.com/watch?v=2DDMpGJjwxA
Plaats reactie