MTB route Havelte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Prima route om mee te beginnen hoor, zitten leuke klimmetjes in bij het gedeelte tussen Havelterberg en het theehuis (officieuze en het officiële startpunt zeg maar ;-)) en leuk slingerstuk tussen de bomen door. Beetje uitdaging dus en dat houdt het plezier van het mountainbiken er zeker in.

Afgelopen week hebben ze flink over de tankbaan gereden met zwaar materieel, dus een paar oversteken zul je af moeten stappen (nee wacht, dat was geloof ik alleen op de rode route), maar de route ligt er verder op het moment uitstekend bij. Fijne ondergrond met weinig tot geen plassen en redelijk veel grip.

Gewoon heengaan als je toch in de buurt bent/woont, je zult er geen spijt van krijgen. Succes en wellicht tot ziens op de route, al zit mijn halve rondje (klapband) er vandaag al op. ;-)
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

naar mijn mening zijn bijna alle routes te doen voor beginnelingen, zeker als de route niet langer is dan 15 km. (zoals in Havelte)
shooter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 6 februari 2009, 22:44

Vandaag was het dan zover. De route gereden.

Hij was goed te rijden. eerste deel was redelijk glad. In dit deel goed kunnen oefenen met het weg glijden van de fiets.
Het laaste deel van de route vanaf de amerikaanse basis was voor mij als beginnener nog wel vrij pitttig met al die klimmetjes.

Al met al een leuke route en goed te doen voor een beginner. Heb hem in 1 uur en 15 min gefietst.
Gebruikersavatar
dirtbag
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 22:40
Mijn mountainbike: is net weer schoon

Niks mis mee hoor, je zult zien als je deze route vaker fietst hoe snel je vooruit gaat en hoe gemakkelijk het straks gaat! Lekker doorfietsen!
de geest is gewillig, het lichaam ook, maar soms de fiets niet!
Pryde
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 september 2008, 22:10

Is ook een leuke route om te fietsen. Afgelopen weekend ook weer eens gefietst, maar kreeg ontzettend last van mij rug door de vele oneffenheden op de route. Normaal gesproken nooit last van mij rug.
Vaak gaan we naar de overkant bij de hunebedden achteruit. Daar heb je ook leuke paden en klimmetjes.
Cube Reaction XT 2008
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

hoe zit het hier nou met betalen voor de route doen jullie dat allemaal braaf? Of is de controle niet zo strikt?
shooter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 6 februari 2009, 22:44

nickster schreef:hoe zit het hier nou met betalen voor de route doen jullie dat allemaal braaf? Of is de controle niet zo strikt?
Als je lid bent van de mtb havelte of een pas hebt van de NTFU dan mag je zo over de baan heen fietsen.
en anders netjes een kaartje kopen.
ChrisDude
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 februari 2009, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized RH comp: Reba, Juicy'7

Ben even benieuwd: wat zijn de tijden zoal op de lange route? Heb 0,0 referentie namelijk.

Ik fiets hem gemiddeld tussen de 50 en 55 mins, afhankelijk van de omstandigheden (zonder pauzes)
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Gistermiddag heb ik hem nipt onder de 50 minuten gefietst, vorige week zat ik rond de 55 minuten, maar toen was het modderig/plasserig/glad en liep mijn bovenste derailleurtandwieletje niet zo lekker, dinsdagavond in Steenwijk sloeg ie zelfs compleet vast. (Zonder pauzes en bij Havelterberg niet afsteken, maar over de wortels knallen..)
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Afgelopen zaterdag een rondje in ca. 1.40 gedaan,met mijn dochter dan . Vorig jaar als beginner in ca.53 min. (en dan ook met dat klimmetje over de wortels die snwbrdr aanhaald) Ik zal binnenkort eens kijken of ik ook wat progressie geboekt heb.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
ramdyne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 22 april 2009, 23:54
Mijn mountainbike: Pole Stamina 140, Canyon Grand Canyon AL 7.0

Afgelopen zondag in de namiddag samen met Hotsnail en nog een vriend voor het eerst Havelte gereden. Het, eh, had geloof ik een beetje geregend in die hoek, want voor mijn gevoel waren de meeste sporen meer plas dan zand. Als het weer wat droger is nog maar een keer proberen want het beviel wel, er zit van alles wat in. Een beetje een combo van Lage Vuursche en Leersum/Amerongen in mijn ogen, maar ja, dat zijn dan ook mijn thuisroute's.

Maar goed, we zaten dus alle drie goed dik onder de modder. En een klapband om een of andere reden ook nog, dus alleen Hotsnail en ik hebben de route helemaal gefietst. De tankbanen oversteken was overigens geen probleem, die waren best te doen, niet al te diepe sporen.

--
Andreas
ChrisDude
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 februari 2009, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized RH comp: Reba, Juicy'7

snwbrdr schreef:Gistermiddag heb ik hem nipt onder de 50 minuten gefietst, vorige week zat ik rond de 55 minuten, maar toen was het modderig/plasserig/glad en liep mijn bovenste derailleurtandwieletje niet zo lekker, dinsdagavond in Steenwijk sloeg ie zelfs compleet vast. (Zonder pauzes en bij Havelterberg niet afsteken, maar over de wortels knallen..)
Nice...! Onder de 50 word ook mijn streven. Ik kom alleen maar vrij trage fietsers tegen, dus begon me al zorgen te maken :) Zal wel met t tijdstip te maken hebben.

(uiteraard óver de wortels!)
The_Duke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 13:08
Mijn mountainbike: Olympia Bull
Contacteer:

Netjes... mijn tijd staat nog op 52 minuten en uiteraard over de wortels... (als je hard genoeg gaat vlieg je vanzelf...:D)
For those about to bike, we salute u!
JSxc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 21:22
Mijn mountainbike: Cube LTD Race

edkars schreef:Afgelopen zaterdag een rondje in ca. 1.40 gedaan,met mijn dochter dan . Vorig jaar als beginner in ca.53 min. (en dan ook met dat klimmetje over de wortels die snwbrdr aanhaald) Ik zal binnenkort eens kijken of ik ook wat progressie geboekt heb.
Ik heb hem ook zaterdag gedaan, maar heb jou niet gezien :wink:
Tijd weet ik niet meer, het is wel jammer dat er in deel2 van de route wat bordjes kapot zijn gemaakt :(
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

[quote] [/Ik heb hem ook zaterdag gedaan, maar heb jou niet gezien
quote]
Mag jij wel zo ver van huis dan :tong
Als je er weer eens naar toe gaat geef me maar een seintje,kunnen we het rondje samen doen :-q
Er is inderdaad aardig wat kapot gemaakt. Gebeurt helaas vaker daar,net als boompjes over het pad gooien e.d.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie