MTB route Havelte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Norten89 schreef:Ben daar vroeger veel geweest als kind, dus die weet ik nog wel te vinden. Binnenkort die route er ook bij pakken, thanks :)
Ik ben daar in de jaren 90 (ook als kind dus) begonnen met mountainbiken en kom er soms om te fietsen als ik bij mijn familie ben. Ik wil ook wel rijden waar er geen route is, omdat ik e omgeving ken. Ik ben benieuwd of iemand een routekaartje / plaatje heeft, dan weet ik waar de route loopt. Niet dat ik hem niet kan vinden, maar puur uit interessse. Niemand die een Strava activity oid heeft en deze wil delen van de nieuwe route?
royk2014
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 11 juli 2014, 21:08
Mijn mountainbike: sensa catena 26

Sorry ik heb er geen gpx of iets van.
Maar het is als je vanaf de richting darp havelterberg komt rotonde 3/4 rond en dan na +/- 200 meter aan de rechterkant grote parkeer gelegenheid. de rest volgt vanzelf fietspad volgen rechts aanhouden en pijltjes volgen. op een gegeven moment krijg je de keuze 17 of 29 km route.

succes heren en dames.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik heb vanmorgen het nieuwe rondje gedaan. Het rondje is vergelijkbaar met de toertochten in Havelte. Het was alleen erg nat nu. In vergelijking met de nieuwe weekend route vind ik het nogal tegen vallen.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
SterkeJerke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 september 2011, 19:20

Hoe lang is het rondje nu, ongeveer?
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

SterkeJerke schreef:Hoe lang is het rondje nu, ongeveer?
27 km, evt. in te korten tot 19.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

royk2014 schreef:Sorry ik heb er geen gpx of iets van.
Maar het is als je vanaf de richting darp havelterberg komt rotonde 3/4 rond en dan na +/- 200 meter aan de rechterkant grote parkeer gelegenheid. de rest volgt vanzelf fietspad volgen rechts aanhouden en pijltjes volgen. op een gegeven moment krijg je de keuze 17 of 29 km route.

succes heren en dames.
Ok, bedankt voor de info! Ik heb hem van het weekend ook nog voorbij zien komen op Strava.
De 'oude'-route is 16,5 km + deze is 45.5km totaal?
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

ben er zondagmiddag geweest vind het een mooie route, alleen was hij nu wel erg nat.
en grote delen van de route worden kapot gereden door crossmotoren , erg jammer voor de vrijwilligers die er zo hard aan hebben gewerkt.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Zo hard is er volgens mij niet gewerkt. De route loopt vrijwel geheel over bestaande paden. En op een paar stukjes is er zelfs nauwelijks sprake van een pad.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Van te voren is ook gezegd dat de route voornamelijk over bestaande paden zou gaan en weinig uitdagend zou zijn. Probleem was dat door gewijzigde regels je eigenlijk aan de oostkant van de Helomaweg eigenlijk helemaal niet meer mocht fietsen.
Pjotr57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 januari 2015, 19:51

Beste Mountainbik(st)ers,
Mountainbikevereniging Havelte heeft, na het in de zone zetten van het Holtingerveld en het daardoor verbieden van vrij ATB-en, de handschoen opgepakt om in samenwerking met de terreineigenaren in het Holtingerveld aan de oostkant van de Helomaweg een nieuwe mountainbikeroute aan te leggen. Omdat de informatievoorziening nog niet optimaal is hebben wij gemeend de onderstaande informatie op deze manier met jullie te delen.

De nieuwe groene ATB-route heeft als begin- en eindpunt de parkeerplaats van de Toegangspoort Holtingerveld.(vlindertuin). Volg de borden “Toegangspoort”. De groene ATB-route heeft onderweg de keuze om de 27 km te rijden of deze in te korten tot 19 km. Het begin- en eindpunt van de Blauwe ATB- route verhuisd op korte termijn ook naar voorgenoemde poort. Het begin- en eindpunt Rode ATB-route blijven zoals deze zijn. In de 2e helft van het jaar wordt er door alle betrokken partijen gezamenlijk een informatiebord bij de Toegangspoort geplaatst. Tot die tijd zullen we het met een voorlopige voorziening doen Omdat het en nieuwe route is die deels nog geoptimaliseerd moet worden. Willen we graag wat feedback van jullie. Houd er wel rekening mee dat route die er nu ligt het maximum is van wat er nu is toegestaan en niet alles kan of mag. De terreineigenaren bepalen wat er wel en niet mag en niet wij als mountainbikers cq mountainbikevereniging.
Opmerkingen, suggesties, klachten over de route, klachten over medegebruikers graag mailen naar beheerenonderhoud@mtbhavelte.nl
Ook overlast cq gevaarlijke situaties op de ATB-routes door enduro/crossmotoren melden op dit mailadres maar ook bij Politie op 0900-8844 en Marechaussee op 0521-536200.

Mountainbikevereniging Havelte e.o
afd beheer en onderhoud
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Weet iemand hoe havelte erbij ligt?
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

De "oude"route zal goed te doen zijn. De nieuwe lus aan de overkant al op meerdere plaatsen nog zeer slecht begaanbaar ,lees enorme plassen, zijn.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

De blauwe route is goed te doen, heb zondagavond nog een rondje gemaakt en het was toen al bijna overal weer helemaal droog. Dus ik denk dat de rode weekendroute ook wel goed te doen is. De nieuwe lus zal inderdaad her en der nog wel nat zijn.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Zondag is er een toertocht in Havelte, deze zal vast ook over delen van de vaste route gaan. Misschien iets om rekening mee te houden.
CR653
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 30 december 2014, 01:45

Afgelopen vrijdag lag de "oude" route er prima bij, ook de lus op het middenterrein mee gepakt.
de nieuwe bewegwijzering palen staan er, maar nog zonder de bekende bordjes.
Plaats reactie