MTB route Havelte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

De off the road rit is een evenement voor crossmotoren.

Zie de site van MC de Stoomfiets: http://www.mcdestoomfiets.nl/otr/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Oke, ik was er ondertussen achter; ook leuk trouwens!
Appie83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR 2016; Cube LTD Pro 2015; BMC Granfondo GF02 2015

Afgelopen zaterdag zowel de groene als de rode route gereden.

Groene route voor het eerst gereden. Route voor 90% goed, maar gebied nabij de vlindertuin was extreem blubberig. Volgens mij kan men dit gedeelte beter weglaten. Daarnaast had ik het idee dat er een aantal bordjes moedwillig weggehaald waren (en er lagen ook veel takken precies op het pad).

Rode route was prima, zoals meestal het geval is (zelfs weinig brandnetels gezien). De staat van de bordjes begint wel erg slecht te worden en niet helemaal meer compleet. Het is dat ik bekend ben met de route.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Rondom de vlindertuin is inderdaad wel modderig. Maar om dat stuk er nou uit te laten. Zomers is het een mooi stuk. En het was de laatste weken ook wel erg nat. Als je de weg een beetje weet kun je het ook simpel afsnijden.

Ik heb zondagmiddag tijdens het wandelen ook nog een dikke stronk die op de groene route was gesleept weer in de bos gegooid.
Pjotr57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 januari 2015, 19:51

Deel van Groene ATB-route in Havelte-Oost(Holtingerveld) in verband met gestaakte herstelwerkzaamheden voorlopig afgesloten.

De afgelopen zaterdag(16-1), in het kader van 365 dagen berijdbaar maken van de groene ATB-route(een project van Sport Drenthe en MTB Havelte) begonnen werkzaamheden om de natte delen en de door onderandere motorcrossers stuk gereden delen te herstellen hebben wij helaas door over matige natheid moeten staken.
De groene ATB-route is daardoor tussen km 3,7 en km 4,7 geheel afgesloten. Dringend verzoek is om de aangeven omleiding te volgen.

namens MTB Havelte

Peter Beijne
Pjotr57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 januari 2015, 19:51

Afsluiting ATB-Routes

Zaterdag 2 april 2016 (00.01 uur) t/m zondag 3 april 2016 (19.00 uur)zijn de Blauwe en Rode ATB-Route, als gevolg van zeer snel rijdende auto’s van het NK Off Road Racing, niet toegankelijk en daarom geheel afgesloten.
NB doordeweeks dus ook vrijdags is de Rode route altijd al afgesloten.

Het berijden van de ATB-routes is gedurende het boven genoemd tijdvak streng verboden. Bij overtreden zal er dan ook handelend worden opgetreden.
Onze nieuwe groene ATB route met lengte van 27 of 19 km(startpunt Toegangspoort Holtingerveld=Vlindertuin) is een goed alternatief.

Gelieve hier rekening mee te houden. Bij voorbaat dank
Pjotr57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 januari 2015, 19:51

Afsluiting ATB-Routes

Zaterdag 2 april 2016 (00.01 uur) t/m zondag 3 april 2016 (19.00 uur)zijn de Blauwe en Rode ATB-Route, als gevolg van zeer snel rijdende auto’s van het NK Off Road Racing, niet toegankelijk en daarom geheel afgesloten.
NB doordeweeks dus ook vrijdags is de Rode route altijd al afgesloten.

Het berijden van de ATB-routes is gedurende het boven genoemd tijdvak streng verboden. Bij overtreden zal er dan ook handelend worden opgetreden.
Onze nieuwe groene ATB route met lengte van 27 of 19 km(startpunt Toegangspoort Holtingerveld=Vlindertuin) is een goed alternatief.

Gelieve hier rekening mee te houden. Bij voorbaat dank
Pjotr57
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 25 januari 2015, 19:51

Afsluiting ATB-Routes

Zaterdag 2 april 2016 (00.01 uur) t/m zondag 3 april 2016 (19.00 uur)zijn de Blauwe en Rode ATB-Route, als gevolg van zeer snel rijdende auto’s van het NK Off Road Racing, niet toegankelijk en daarom geheel afgesloten.
NB doordeweeks dus ook vrijdags is de Rode route altijd al afgesloten.

Het berijden van de ATB-routes is gedurende het boven genoemd tijdvak streng verboden. Bij overtreden zal er dan ook handelend worden opgetreden.
Onze nieuwe groene ATB route met lengte van 27 of 19 km(startpunt Toegangspoort Holtingerveld=Vlindertuin) is een goed alternatief.

Gelieve hier rekening mee te houden. Bij voorbaat dank
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Zojuist op facebook gelezen, de idioten hebben Drenthe bereikt. Er zijn draden gespannen over de mtb-route in Havelte, dus kijk goed uit!
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Geen paniek: het waren geen vandalen het was een defensie - oefening:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/108112/ ... n-vandalen" onclick="window.open(this.href);return false;
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

barttore schreef:Geen paniek: het waren geen vandalen het was een defensie - oefening:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/108112/ ... n-vandalen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelukkig!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Rode route is aankomende zaterdag en zondag gesloten vanwege off the road rit.
http://www.mtbhavelte.nl/index.php/nieu ... e-gesloten
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Vandaag weer eens in Havelte gereden. Ik moet zeggen dat de routes er voor een deel best triest bij liggen. Heel veel erg natte, en daardoor kapot gereden stukken. Allerlei groen wat over de track heen woekert. Takken op het pad, ontbrekende paaltjes, kortom een rommeltje.
Jammer dat er bij zo'n toch best grote vereniging als die van Havelte blijkbaar niet genoeg mensen te vinden zijn om de route te herstellen /onderhouden.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Vanmiddag gereden. Ik dacht het wordt mud masters zoals her en der beschreven maar was goed te doen. Blauwe route was top. Route was zowat helemaal droog en bedekt met lading herfstbladeren en groen voor 90% droog en 1 of 2 modderpaden.
Verder geen last gehad van brandnetels dus ze zullen wel gesnoeid hebben.
Zelfs het pad met scherpe bocht was zonder brandnetels en bereklauwen Top :-q
The_Duke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 13:08
Mijn mountainbike: Olympia Bull
Contacteer:

Ik heb blauw en groen (korte route) afgelopen zondag gereden, prima te doen.
For those about to bike, we salute u!
Plaats reactie