MTB route Havelte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanmiddag rondje Havelte gedaan, bij theehuis over gestoken naar de groene route echter toen we op parkeerterrein van vlindertuin uit kwamen verder geen bordjes meer gezien. Weet iemand waar de route verder gaat ?
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Als je op maps kijkt: Startbaan op, dan direct linksaf hangarspad op, daar staan de bordjes wel weer.
gijsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 16:08
Mijn mountainbike: Rose MrRide 29er

Afgelopen woensdag de beide routes gedaan, blijft toch een heerlijke route. de zijde in het oefenterrein is net lang genoeg om niet helemaal gek te worden van alle kleine kuiltjes. vervolgens kun je weer mooi snelheid maken op de nieuwe die om de genieput begint. erg gave route!

enigste nadeel is dat het aan de oefenterrein zijde nu toch wel aardig vol aan het groeien is.

Meer gebruiken dus! :)
(Mat zwarte) Rose MrRide 29er
roy2014
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 19:56

Vanmorgen de groene korte route weer gereden.
terug weg na huis de blauwe route op gepikt va af de foake.
is allemaal weer super gesnoeid dus complimenten aan de mtb club havelte.
zat al met al op een 30 km was wel weer een geslaagte zondag ochtend.
gijsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 16:08
Mijn mountainbike: Rose MrRide 29er

vanavond weer even beide routes gedaan.
wat me opviel was een nieuw gedeelte, vanaf achter het thuisje tot aan de vlindertuin.
daar zat een haakse bocht naar links in na een lang recht pad met een behoorlijk lelijke sloot ernaast.

Afbeelding

link stuk, de sloot is ruim 1,5m diep incl berenklauw en als je iets te hard de bocht in komt lig je er zo in.

mij niet overkomen maar denk dat mensen hier nog de fout in gaan
(Mat zwarte) Rose MrRide 29er
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Binnen kort ook maar weer eens deze route fietsen, alweer te lang geleden
One life, ride it!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

gijsk schreef:vanavond weer even beide routes gedaan.
wat me opviel was een nieuw gedeelte, vanaf achter het thuisje tot aan de vlindertuin.
daar zat een haakse bocht naar links in na een lang recht pad met een behoorlijk lelijke sloot ernaast.

Afbeelding

link stuk, de sloot is ruim 1,5m diep incl berenklauw en als je iets te hard de bocht in komt lig je er zo in.

mij niet overkomen maar denk dat mensen hier nog de fout in gaan
+1
Dat was ook mijn gedachte toen ik daar langs reed.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Kan het pad zo niet plaatsen, is dat langs de oude gemeentewerf naar de Helomaweg?

En er zal er vast wel een keer 1 de sloot in gaan. Maar wat moet je er aan doen? Net als de bordjes "gevaarlijk punt" die op verschillende plekken staan/stonden. Ik vind het onzin. Als je niet bekend bent moet je niet met hoge snelheid een bocht insturen waar je niet doorheen kan kijken.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Bor de Wolf schreef:Kan het pad zo niet plaatsen, is dat langs de oude gemeentewerf naar de Helomaweg?
Het is de nieuwe verbinding tussen de oude route en de nieuwe bij de vlindertuin. Hij loopt achter de gemeentewerf langs.
Ik ben anders ook niet zo'n voorstander van betuttelende bordjes, maar dit is echt een link bochtje.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ik heb vandaag de 27 km route (groen) aan de kant van de vlindertuin gereden. Wat mij tegenviel waren de lange stukken zwaar zandpad recht toe en aan of de keuze voor het fietspad..... gelukkig zaten er hier en daar wat mooie smalle paadjes wat de route leuker maakte.

Ik het stuk achter het theehuis ook zo of zitten daar meer smalle singeltracks in?

Normaliter fiets ik hier ook maar dan met de hond (bikejöring), dan komen we echter nooit op de mountainbike route en ik had me er dan ook iets anders bij voorgesteld. Misschien ben ik verwend met Appelscha naast de deur :)
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Achter het theehuis is bijna alleen maar singletrack. Van de groene route moet je de korte nemen, deze heeft eigenlijk alle leuke stukken er in.
Ghostbikers
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 11:54
Mijn mountainbike: Sensa Catena TNT 29 er

Ik heb op zondagochtend met 2 maten ff blauwe,stukje rode en groene route gefietst.
In een woord :-q :-q :-q :-q :-q
Blauwe en rode bevat meest singletracks en leuke klimmetjes en afdalingetjes
Groene is wat eenvoudiger, maar wel leuk!
En trouwens bij die bovenstaande foto's ,dat heb ik ook gezien,daar zou wel waarschuwingsbord mogen staan.
En het viel mij ook op dat aantal bikers erg vriendelijk waren.
Het is absoluut voor herhaling vatbaar!
gijsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 16:08
Mijn mountainbike: Rose MrRide 29er

havelte is en blijft een prachtige route!
en inderdaad mij ook vaak opgevallen dat het er erg gemoedelijk aan toe gaat als je andere mensen/mtbers/wandelaars/(militairen) tegenkomt :)
(Mat zwarte) Rose MrRide 29er
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

gijsk schreef:vanavond weer even beide routes gedaan.
wat me opviel was een nieuw gedeelte, vanaf achter het thuisje tot aan de vlindertuin.
daar zat een haakse bocht naar links in na een lang recht pad met een behoorlijk lelijke sloot ernaast.

Afbeelding

link stuk, de sloot is ruim 1,5m diep incl berenklauw en als je iets te hard de bocht in komt lig je er zo in.

mij niet overkomen maar denk dat mensen hier nog de fout in gaan
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, dat als eerste :-q , maar de juiste snelheid voor een route is nu eenmaal lager als je parcourskennis mist. Het is niet anders. Dat er geen bordje staat dat je moet opletten wil niet zeggen dat je als een blind paard een bocht aan kan snijden waarvan je de exit niet kan zien. Als je door de te hoge snelheid de bocht niet haalt ligt dat niet aan de bocht of aan het gebrek aan een bordje..Maar je zegt het dus wel heel goed "dat mensen hier nog de fout in gaan". Maar ik vind dat vooral eigen verantwoordelijkheid van de biker.
(toegegeven, ik overdrijf een beetje en ik bedoel het niet helemaal zo bot als ik het opschrijf maar het is wel hoe ik er zo'n beetje tegenaan kijk.. :kiss: )
Be nice :-q
gijsk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 16:08
Mijn mountainbike: Rose MrRide 29er

helemaal mee eens, het is aan de rijder zelf hoe hij/zij anticipeert op een situatie..

het is ook alleen maar om aan te geven dat ik het een situatie vind die misschien toch even aangegeven zou moeten worden.

er worden ook borden opgehangen of opstakels gemaakt om af te remmen voor fietspaden en ook daar zouden mensen gewoon moeten oppassen ipv als een kip zonder kop erover rammen.

:)
(Mat zwarte) Rose MrRide 29er
Plaats reactie