MTB route Havelte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirtbag
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 22:40
Mijn mountainbike: is net weer schoon

Vandaag weer de MTB route havelte gefietst. Het was minder nat dan ik dacht, dus heerlijk gefietst.
De route heeft veel last gehad van de storm van afgelopen donderdag. Maar: dankzij veel zaagwerk en opruimwerk van de vrijwilligers van de MTB club Havelte is de buitenste (blauwe) route weer prima begaanbaar! Dank daarvoor! :-q
de geest is gewillig, het lichaam ook, maar soms de fiets niet!
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

Maar weer 's eens een schopje voor deze geweldige route in Havelte. Zaterdag eerst Havelte gedaan en daarna nog even doorgereden naar onze "vaste" weekendroute Hattem. Wat een verschil zeg (ten nadele van Hattem). Havelte is echt een heel leuk parcours. Supertechnisch, mooie singletracks, heftige klimmetjes, mooie omgeving, weinig wandelaars etc. Leuker wordt het in onze regio niet. Camelbak aan te bevelen, want tijd om je bidon te pakken heb je hier niet.
Cannondale F29
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Havelte is inderdaad een hele mooie technische route, maar zo overdreven als jij het verschil met Hattem noemt vind ik niet kloppen. In Hattem kun je bv veel meer hoogtemeters maken, het landschap is er veel afwisselender.
(ik heb het nu niet over de vaste route, want die is niets aan)

Het nadeel van Havelte is, is dat de route te kort is! Maar de technische singletracks tussen de bomen door ben ik nog niet elders tegengekomen.
wobbe98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:29
Mijn mountainbike: B1 Mason / GF X-Cal / GF Sugar
Contacteer:

Als je het binnenste deel van Havelte meetelt is er niets mis met de lengte van de route.
Maar als je leuk vindt om op snelheid tussen de bomen door te fietsen zou je eigenlijk ook een om die zandafgraving heen moeten fietsen. Schuin tegenover het theehuis richting het noorden. Maar pas op je schouders. :-D

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&ge ... iwloc=addr
Als het maar niet regent!
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Daar ben ik ooit eens langs gereden met een toertocht in Havelte!
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

Mensen die Havelte té kort vinden fietsen gewoon langszaam :P
:: Fear is your only god ::
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ik moest er even over na denken, maar ik heb hem door. ;)
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

Hey gekke wortel,

Ik ben opgevoed met wormen en maden en fiets dus altijd alleen netjes op de routes :-)
Cannondale F29
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Toch is het leuke van Hattem dat je ook buiten de vaste route mag rijden.

Dus ook ik houd mij altijd keurig aan de regels, maar rijd wel op de leuke paadjes.
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:Toch is het leuke van Hattem dat je ook buiten de vaste route mag rijden.
O, da's nieuw voor mij. Zie links en rechts inderdaad wel eens wel leuke paadjes daar, ook bij het stuk in Heerde trouwens. Maar goed, dit topic ging over Havelte...
Cannondale F29
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Zondagochtend maar weer eens de routen van Havelte gaan doen. Is toch al een tijdje terug dat ik hem voor het laatst gedaan heb.

Iemand enig idee hoe de route er daat bij ligt na al die regen van de laatste tijd?
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

Geen idee, ben 2 weken geleden geweest. Post wel even je bevindingen. Aangezien er volgende week een toertocht is daar... ik ben benieuwd.
Cannondale F29
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Afgelopen zondag was hij wel te fietsen als je niet bang bent om door de plassen/modder te fietsen, Het gedeelte tussen de bomen door is vrij glad maar wel te doen, achterband (RR) had een beetje een eigen willetje in de bochten. Op het rode gedeelte was er op een bepaald moment een aanéénschakeling van plassen die niet diep waren, maar wel een lang stuk.
Over het algemeen lag de route er best goed bij en was best berijdbaar, maar je doet er wel 10 minuten langer over per rondje als onder ideale omstandigheden.

Het is nu ook alweer een dik uur aan het regenen met flinke spetters tussendoor, dus hoe hij er nu bijligt.. Ik heb al besloten vanavond niet te gaan kijken, misschien morgen of zaterdag weer.

Edit: Hee, 'k mag hier spul verkopen... :-D :-P
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

Het wordt inderdaad tijd de RR te ruilen voor de NN.
Cannondale F29
Gebruikersavatar
dirtbag
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 22:40
Mijn mountainbike: is net weer schoon

Afgelopen zondag weer heerlijk gebiked. Beetje nat, maar niet té, zodat ook de mulle stukken op de heuveltjes goed fietsend te doen waren. Het blijft een lekkere technische route. En: wij doen de route altijd twee keer: dan is die ook niet te kort :-D .
Het was trouwens druk zondag, blijkbaar is het Havelter Bikeseizoen weer begonnen!
de geest is gewillig, het lichaam ook, maar soms de fiets niet!
Plaats reactie