MTB route Havelte

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ghostbikers
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 11:54
Mijn mountainbike: Sensa Catena TNT 29 er

Het is wel verantwoording van biker,maar soms is de situatie niet te overzien.
Ik was daar toen voor het eerst,was wel verbaasd dat er geen waarschuwingsbord stond.
Wel bij oversteken van de fietspaden.
Maar die route is leuk!
Ga binnenkort weer heen.
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

Woensdag de route gefietst, lag er mooi bij.
En er stond en waarschuwingsbord bij de sloot
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Vanmiddag nog beide route's gereden, ja die sloot, wind in de rug, iets aflopend terrein, ja dan moet je een goed anker hebben.
De groene route is er wel een van uitersten, 100mtr alleen maar blub en even later tot je assen door het mulle zand, nauw ja bijna dan. Volgende keer neem ik de 19km versie en niet de 27km versie, die extra km is alleen maar km maken, saai. Al met al had ik toch 51km op het klokje, en een mooie besteding van mijn zaterdagmiddag.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Vanuit huis gereden luc?
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

niels.o schreef:Vanuit huis gereden luc?
Nee, het is voor mij ongeveer 45 min rijden met de auto. Maar ik was er al een paar jaar niet meer geweest.
Tja, en je moet toch een beetje op de hoogte blijven.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Dat die extra kilometers saai waren had ik al voor gewaarschuwd. :lol:
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Tja, dan sta je bij zo'n bord, en dan denk je; die paar km kunnen er ook nog wel bij.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Ik dacht al dan ben je wel heel rechtlijnig gereden. Het is voor mij 24km enkele reis
jurgen
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 26 november 2003, 20:54
Mijn mountainbike: Cannondale Terra / Scalpel / 29er

De lus van 27 km is mooi, als je deze gebruikt als verbindingsroute naar Diever en zo door naar Appelscha. Is maar ongeveer 7 km tussen de routes van Havelte en Diever
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

B@rry schreef:
gijsk schreef:vanavond weer even beide routes gedaan.
wat me opviel was een nieuw gedeelte, vanaf achter het thuisje tot aan de vlindertuin.
daar zat een haakse bocht naar links in na een lang recht pad met een behoorlijk lelijke sloot ernaast.

Afbeelding

link stuk, de sloot is ruim 1,5m diep incl berenklauw en als je iets te hard de bocht in komt lig je er zo in.

mij niet overkomen maar denk dat mensen hier nog de fout in gaan
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, dat als eerste :-q , maar de juiste snelheid voor een route is nu eenmaal lager als je parcourskennis mist. Het is niet anders. Dat er geen bordje staat dat je moet opletten wil niet zeggen dat je als een blind paard een bocht aan kan snijden waarvan je de exit niet kan zien. Als je door de te hoge snelheid de bocht niet haalt ligt dat niet aan de bocht of aan het gebrek aan een bordje..Maar je zegt het dus wel heel goed "dat mensen hier nog de fout in gaan". Maar ik vind dat vooral eigen verantwoordelijkheid van de biker.
(toegegeven, ik overdrijf een beetje en ik bedoel het niet helemaal zo bot als ik het opschrijf maar het is wel hoe ik er zo'n beetje tegenaan kijk.. :kiss: )
Afgelopen zondag deze route weer gedaan. Altijd top, zélfs in de stromende regen. Verder geen één fietser tegengekomen :D .
Maar om even op bovenstaande te reageren: er staat inmiddels een bord / waarschuwing bij (Pas op! scherpe bocht / sloot! of iets van die strekking). Was me niet echt opgevallen, maar zie dit nu in dit topic voorbijkomen. Op zich wel handig hoor, maar je moet toch wel een behoorlijke dimwit zijn om daar de sloot in te sturen :tong .

Ik adviseer wel even beenstukken o.i.d. aan te doen. De brandnetels en doornachtigen hebben m'n schenen behoorlijk 'geprikkeld'.
Cannondale F29
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Vanmiddag blauwroodgroen gereden. Mooi opgedroogd. Op de groene route zaten nog wel wat water/ modderpoelen en 2 omgevallen bomen midden op het pad(Waar je met wat handigheid natuurlijk omheen kunt). Ook was er een mtb'er die meende de route even achterstevoren te moeten rijden. Kom je ineens tegen op een singletrack. Een spook(mtb)rijder.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Zaterdagavond nog even de groene route gereden. Bij plekken was het geen doorkomen aan, erg nat en modderig.

Zondag 6 september is er weer off the road rit in het militair oefenterein. De rode route zal dan gesloten zijn.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Off the road rit is niet doorgegaan afgelopen weekend vanwege de vele regen. Wordt nu aankomende zondag verreden.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Is dat voor iedereen toegankelijk en hoe laat wordt er dan gestart?
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

sjuutje1969 schreef:Is dat voor iedereen toegankelijk en hoe laat wordt er dan gestart?
Even voor duidelijkheid Sjuultje; Bor heeft het niet over een mtb tocht
Zal een 4x4 evenement zijn, oid
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie