Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

:D
http://sallandsmooiste.nl/inschrijven-d ... ce-haarle/

Jij mag ook meedoen Zenegroen

( Geintje natuurlijk )
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Ik las dikke mannen race haha....
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Hopelijk zijn de weergoden ons zondag goed gestemd :-q
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Gisteren de routes Hellendoorn en Holten gereden.
Begonnen met Hellendoorn vanaf het Bezoekerscentrum en was erg goed te vinden. Hele mooie nieuwe (uitdagende) singeltracks met een lekkere flow. Wel (nog) een groot aanbod aan rechte brede paden. Geen idee of dat komt door grondeigenaren, bewuste keuze of nog aangepast gaat worden. Maar heb mij hier erg goed vermaakt. Was mooi droog en snel ondanks de regen die er gevallen was. Waarschijnlijk gezien de gele zand overal heeft de regen de route erg goed gedaan. Op de weg terug voor de pauze bij het bezoekerscentrum na de oversteek van de provinciale weg nog een leuke singeltrack genomen van de route Holten.

Route Holten de eerste +-20km vielen mij erg tegen. De omgeving is erg mooi maar aanbod was 95% brede paden/fietspaden. Niet echt mountainbiken. De laatste ongeveer 10 kilometers gaf een stuk meer plezier met de nieuwe singeltracks. Al zijn ze redelijk recht en een stuk minder uitdagend t.o.v. Hellendoorn. De singeltrack de laatste ongeveer 1,5km was dan toch een lekker toetje voor de route Holten.

Voor beide routes geld dat het een kwestie van tijd is (veel rijden i.c.m. regen/droog) dat de nieuwe singeltracks beter gaan lopen en gladder worden. De flow (potentie) is er zeker dan zal het ook makkelijker en fijner worden om de snelheid te behouden. Voor de mensen die hier hard aan het werk zijn complimenten en ga zo door.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik wil aanstaande vrijdag Holten en Hellendoorn combineren. Iemand een idee hoe de routes erbij zullen liggen dan met de regen van dinsdag en woensdag? Enkele plasjes zijn niet erg, maar niet teveel aub....
gfree
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 26 augustus 2011, 21:42
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Comp 2010
Contacteer:

Holten weet ik niet maar Hellendoorn ligt er perfect bij!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Holten was maandag ok, hoe het nu is na de regen...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Zaterdag geweest, gestart vanaf de grote parkeerplaats in Nijverdal:
- Holten: begon met een leuke wortelafdaling, daarna erg saai met zelfs 2.5km fietspad. Wel mooi qua landschap. Begon me te ergeren aan de route, door de vele brede paden en veel (semi-) fietspad (en ik zag zoveel leuke paadjes links en rechts het bos in gaan....). En zelfs downhill Motieweg over asfalt, terwijl er rechts van de weg een pa dlag waarvan een prachtige afdaling gemaakt kan worden....
Gelukkig daarna meer singletracks, te beginnen met het lastige klimmetje en slalom afdaling erna. Na weer een stuk asfalt een flauwe klim, en een heerlijke singletrack, deels omlaag. Later de singletrack Sallands Mooiste singletrack, liep inderdaad fijn, maar om de mooiste van Salland te zijn, had ie beter andersom gereden kunnen worden, want meer snelheid 8) . Laatste singletrack naast de N35 in het begin zwaar want iets ohoog, en daarna heerlijke kombochtjes.
Kortom: saai begin, mooi 2e stuk. Als men in het eerste deel nog wat singletracks mag en kan toevoegen en wat meer uitdagende downhillstukken, dan wordt Holten een toproute.

Hellendoorn: gedeelte vanaf de spoortunnel tot de Tunnelweg gefietst, stukje illegaal door het bos en starten met de singletrack bij het Avonturenpark, weer tot de spoortunnel. Wat heeft deze route een heerlike flow gekregen! Ik had hem in februari in de vrieskou gereden, en sindsdien rijdt ie veel beter. Een terechte top 10!! Alleen jammer van de steile afdaling naar het spoor toe met zichtbaar plastic, grotendeels veroorzaakt door slippende achterwielen. Terwijl die prima te nemen is door voor 90% de voorrem te gebruiken, mits je wat techniek hebt. Hopelijk kan men die nog opknappen.

Ik heb me in ieder geval prima vermaakt!!
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

^Hellendoorn kan je niet illegaal door het bos, daar mag je overal lekker fietsen volgens mij.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

ATX990 schreef:^Hellendoorn kan je niet illegaal door het bos, daar mag je overal lekker fietsen volgens mij.
Tegen de route in is illegaal ;-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

jernij schreef:
ATX990 schreef:^Hellendoorn kan je niet illegaal door het bos, daar mag je overal lekker fietsen volgens mij.
Tegen de route in is illegaal ;-)
Ook niet overal... maar verstandig is het niet.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Afgelopen weekend 2 rondjes Hellendoorn gedaan, na een wat teleurstellend rondje een tijdje geleden. Nu wat betere benen en goed genoten. Vooral de laatste 2,5 km tot aan het tunneltje onder het spoor. Het loopt zalig behalve de 'steile' afdaling. Vrees dat je daar op den duur niet anders dan trappen gaat krijgen. Ondergrond is gewoon te los en rem-niveau te laag in NL. Wordt een afdaling zoals in Schoorl. Verder geen enkele klachten, ook de wat saaiere stukken. Was mooi herstelmomentje :-q
Hier staat niets.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Tegen de route in is illegaal ;-)[/quote]

Ook niet overal... maar verstandig is het niet.[/quote]

Daarom ook door het bos gereden via een smal paadje, en dan de route oppikken in de juiste richting. Ik ben namelijk nog net niet geheel onnozel.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Heb op de route een helm gevonden. Ben je m'n kwijt doe maar een pb.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Haha, hoe kun je nou een helm verliezen....
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie