Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

In plaats dat die kerel gewoon er voor zorgt dat er meer van dat soort plekken gemaakt worden en dan speciaal voor de hagedis... Het gebied was voordat de MTB routes er kwamen dus minder aantrekkelijk voor deze beestjes.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ja erg jammer dit. Helemaal omdat er al grote delen zijn afgesloten in het voordeel van de dieren.

Ik sprak bij toeval gisteren een opzichter van staatsbosbeheer daar. Hij vond het ook jammer, maar toen ik vertelde net een dode hazelworm te hebben gezien op het geasfalteerde fietspad gaf hij aan dat ze overal dood worden gereden. Ook op de toeristenweg. In tegenstelling tot wat de man in het filmpje beweerd over dat de beesten niet op of aan brede paden zitten.

De man in het filmpje lijkt daarom ook niet alleen een natuurbeschermer, maar ook iemand die het blijkbaar niet zo heeft op mountainbikers. Jammer weer dat dit zoveel aandacht krijgt, ondanks dat er al maatregelen getroffen worden. Alles moet tegenwoordig zo sensationeel mogelijk gebracht worden om de kijker maar vast te houden...
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ondertussen zijn de tot nu toe afgesloten delen weer geopend en ligt het pad er super goed bij :-q Wel is er een ander stuk afgesloten, namelijk de "nieuwe" singletrack net na het voorbij gaan van kasteel Palthe. Je wordt nu weer over de "oude" blauwe route richting het fietspad geleid, waar je linksaf slaat, een stukje naar beneden gaat en vervolgens rechts de route weer oppakt.

Overigens heb ik me even verdiept in de plannen voor de Sallandse Heuvelrug, te vinden op https://www.sallandseheuvelrug.nl/over- ... itvoering/ , uitleg in dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=QUCGfOm ... e=emb_logo en visueel afgebeeld op https://www.sallandseheuvelrug.nl/heuvelrug_360/

Het lijkt erop dat het bos bij de stukken die deze zomer zijn afgesloten ivm de zandhagedis vrijwel volledig gaat verdwijnen om een grotere en openere heide te creëren. Dit zal betekenen dat de huidige route straks ook deels over de open heide zal gaan ipv op de rand van het bos. Laten we hopen dat het gewoon mogelijk is om een single track over de heide te hebben(prachtig :-q ), maar ik vermoed(geen feit) dat dit wel eens kan betekenen dat er een stuk mtb route zal verdwijnen. Hopelijk niet, maar de tijd zal ons leren.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Ik ga hier zaterdag fietsen en wil hellendoorn/holten graag combineren met lemelerberg.

Is de verbindingsroute hiertussen ook uitgepijld?
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Voor zover ik me kan herinneren wel ja.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

https://www.mtbroutes.nl/overijssel/lemele
Zie de "zwarte" verbindingsroute. Het kan best zijn dat de verbindingsroute ergens na de klim langs de Krönnenzommer al wel aan staat gegeven. Wellicht onderaan de afdaling? Ik heb het nog nooit gezien, maar let er dan ook niet echt op.
Anders lijkt mij het makkelijkst om route Hellendoorn bij de Koetreeweg af te gaan en de Noord Esweg te pakken.

Veel plezier :winkie:

Ps: er zijn geen omleidingen meer in de route Holten :-q
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

En, Ben wel benieuwd..was / is de verbinding aangegeven?
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

emeel schreef: zo 13 december 2020, 21:48 En, Ben wel benieuwd..was / is de verbinding aangegeven?
Koppeling Lemelerberg / Hellendoorn is aangegeven met de bekende bordjes.
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

Kan iemand iets zeggen hoe de routes, na de overvloedige regenval van de afgelopen dagen, erbij liggen? Ben van plan om morgen of overmorgen de routes te gaan rijden maar alleen als ze er goed bij liggen. Ik wil de mensen die de routes onderhouden geen extra werk bezorgen.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Tony333 schreef: ma 28 december 2020, 20:56 Kan iemand iets zeggen hoe de routes, na de overvloedige regenval van de afgelopen dagen, erbij liggen? Ben van plan om morgen of overmorgen de routes te gaan rijden maar alleen als ze er goed bij liggen. Ik wil de mensen die de routes onderhouden geen extra werk bezorgen.
Hellendoorn goed te doen, Holten geen idee, Groen (Nijverdal) ook geen idee
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

Hellendoorn goed te doen, Holten geen idee, Groen (Nijverdal) ook geen idee
[/quote]

Bedankt jernij.
Starcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 6 juni 2008, 20:15
Mijn mountainbike: Trek Powerfly FS 5

Gisteren was Holten een giga-modderbak. En dan niet door de single-tracks, want die waren bijna overal zonder modder. Maar de verplichte fietspaden, vooral aan de west- en noordzijde. Dat zijn leemfietspaden en met de regen en vorst (ondergrond waarschijnlijk nog bevroren), kon het water niet weg. Je kunt beter overal de brede zandweg ernaast rijden, ook al rijdt die niet overal even makkelijk, dat scheelt je een hele hoop schoonmaakwerk aan fiets en kleding.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vandaag Holten en Hellendoorn gedaan.
Genieten met een hoofdletter G!
Zon en geen modder! Met 19,5 km/u lekker doorgefietst (voor mijn doen).
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

erwin.burgers schreef: zo 24 januari 2021, 20:41 Vandaag Holten en Hellendoorn gedaan.
Genieten met een hoofdletter G!
Zon en geen modder! Met 19,5 km/u lekker doorgefietst (voor mijn doen).
Wij vandaag ook! Mijn vrouw was mee, dus een stukje Holten afgesneden en het tempo lag iets lager, maar ook erg genoten. Alles lag er inderdaad uitstekend bij.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie