Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Was vandaag heerlijk fietsen op de track in Holten. Dertig kilometer in 1,5 uur en hooguit 10 andere MTB-ers gezien op de track. Heerlijk aan de rustige kant van het land te wonen en fietsen. Was mijn eerste keer hier, hoorde dat deze track niet zo mooi was als de paarse route (Hellendoorn) , maar ook deze route is gewoon geweldig en ligt er super bij. Volgende keer pak ik Hellendoorn erbij. Kijken of ik mijn 20 gemiddeld kan volhouden dan. :-D
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Vanochtend 2 Rondjes Holten gedaan. Op de parkeerplaats in N'Dal om ca.9:30uur veel auto's met fietsers. Op de tracks viel de drukte mee. Zo nu en dan even ergens achterhangen (geen probleem mee, even op adem komen ;) ) en waar ruimte is passeren. Wel lekker kunnen doorrijden met goed weer in een mooie omgeving.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Erwin25 schreef: zo 24 januari 2021, 22:54 Was vandaag heerlijk fietsen op de track in Holten. Dertig kilometer in 1,5 uur en hooguit 10 andere MTB-ers gezien op de track. Heerlijk aan de rustige kant van het land te wonen en fietsen. Was mijn eerste keer hier, hoorde dat deze track niet zo mooi was als de paarse route (Hellendoorn) , maar ook deze route is gewoon geweldig en ligt er super bij. Volgende keer pak ik Hellendoorn erbij. Kijken of ik mijn 20 gemiddeld kan volhouden dan. :-D
Dat gaat je zeker niet lukken. Holten is best snel te rijden. Hellendoorn is veel technischer en er zitten een paar gemene klimmetjes in. Maar dat maakt helemaal niks uit als je maar plezier hebt :D

Edit: bedoelde Hellendoorn ipv Nijverdal.
Laatst gewijzigd door Mad Wally op ma 25 januari 2021, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Mijn gemiddelde op Hellendoorn ligt boven de 20, Holten eerste keer op 20, maar bij elkaar hou ik de 20 gemiddeld vast nog niet vol.
Ik hoop dat mijn conditie harder vooruit gaat dan mijn leeftijd stijgt. Dan gaat het misschien wel een keer lukken. :winkie:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Erwin25 schreef: ma 25 januari 2021, 00:15 Mijn gemiddelde op Hellendoorn ligt boven de 20, Holten eerste keer op 20, maar bij elkaar hou ik de 20 gemiddeld vast nog niet vol.
Ik hoop dat mijn conditie harder vooruit gaat dan mijn leeftijd stijgt. Dan gaat het misschien wel een keer lukken. :winkie:
Holten haal ik 21 gem. Dat zie ik me bij bij Hellendoorn nog niet doen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb in december nog de 3 routes aan elkaar geplakt. Dus Holten, Hellendoorn en Nijverdal. Gemiddelde is natuurlijk afhankelijk van heel veel factoren. Ikzelf reed geruime tijd rond de 23 gem. Alleen het laatste deel Holten werd het schemerig en was de energie op. (zoals zo vaak te weinig gegeten .. 8) ) daardoor zakte de gem snelheid nog naar iets onder de 22. Maar het mocht de pret niet drukken. Alleen vond ik het oostelijke deel van Holten als laatste best saai.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Respect voor 3 routes aan elkaar vast. Ik ben wat ouder en nog maar 4 maand aan het sporten/ fietsen dus dat duurt nog een tijd voor ik zover ben dat ik 3 routes met leuk gemiddelde kan fietsen.
Het voor mijn leeftijd en ervaring redelijke gemiddelde haal ik vooral doordat ik naar beneden en in bochten goed de snelheid er ik kan houden.

Gisteren ook weer: ik werd door een dertiger/ veertiger ingehaald in lycra met een top hardtail fiets die mij vlot voorbij gaat tijdens klimmen en is op een gegeven moment honderden meters voor mij. En als er dan een afdaling en veel bochten komt, dan zit ik er onderaan weer dicht achter. Tot de nieuwe klim, en uiteindelijk verlies ik diegene uit het oog om het zelfde later weer mee te maken met een volgende jongere die mij tijdens de klim voorbij gaat. Conditie houden met klimmen, daar ligt mijn uitdaging. :winkie:

Maar wat een leuk spelletje is dat daar in Salland, op welke route dan ook.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Erwin25 schreef: ma 25 januari 2021, 16:54 Respect voor 3 routes aan elkaar vast. Ik ben wat ouder en nog maar 4 maand aan het sporten/ fietsen dus dat duurt nog een tijd voor ik zover ben dat ik 3 routes met leuk gemiddelde kan fietsen.
Het voor mijn leeftijd en ervaring redelijke gemiddelde haal ik vooral doordat ik naar beneden en in bochten goed de snelheid er ik kan houden.

Gisteren ook weer: ik werd door een dertiger/ veertiger ingehaald in lycra met een top hardtail fiets die mij vlot voorbij gaat tijdens klimmen en is op een gegeven moment honderden meters voor mij. En als er dan een afdaling en veel bochten komt, dan zit ik er onderaan weer dicht achter. Tot de nieuwe klim, en uiteindelijk verlies ik diegene uit het oog om het zelfde later weer mee te maken met een volgende jongere die mij tijdens de klim voorbij gaat. Conditie houden met klimmen, daar ligt mijn uitdaging. :winkie:

Maar wat een leuk spelletje is dat daar in Salland, op welke route dan ook.
Als 50er met ruim een jaar Mtb ervaring heb ik het ook conditioneel erg zwaar bij het klimmen. Het gaat vooruit maar dat kost veel moeite. Vooral de sanatoriumklim vind ik enorm afzien. Eerst het rechte stuk omhoog en dan denk je dat je er bent, maar dan begint het pas echt :lol:
Het afdalen gaat me dan wel weer prima af :D
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Haha, zelfde schuitje lees ik al. :D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hier het voordeel dat beide onderdelen redelijk makkelijk gaan 8) :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Jaaaaa, alle drie achter elkaar. 1 Keertje gedaan, een paar maanden geleden.

Ik geef niet zo heel veel om gemiddelden, maar 19,9 vond ik toch wel een klein beetje (ongeveer 0,1) jammer.
________
Mijn fiets
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Vorig jaar mei Nijverdal/Hellendoorn/Holten gedaan.
Gem. 18.8 km/h met een fatbike.
Snelheid geef ik niet om, die tijd heb ik wel gehad :wink:
En ach, als je langzamer fietst zie je meer van de omgeving :D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nee hoor dat valt best mee. Is een kwestie van gewenning. Je leert ook sneller de omgeving in je op te nemen :tong

Snelheid is geen doel. Maar waarom zou je langzamer rijden als je basissnelheid hoog genoeg ligt :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

hanjovdberg schreef: wo 27 januari 2021, 10:52 Snelheid is geen doel. Maar waarom zou je langzamer rijden als je basissnelheid hoog genoeg ligt :~
Fun is het doel. Mijn doel i.i.g.
En zonder snelheid minder fun. :roll: :-D
laurens87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: di 19 januari 2010, 23:28
Mijn mountainbike: CUBE LTD SL 2013

Vraagje!
Ik ga van het weekend weer eens naar mijn schoonouders in de Achterhoek en vanaf Neede is Holten goed te fietsen, is deze een beetje te doen na veel regen. Vrijdag wil ik er rijden dus dan zou er een beetje rust in de regen moeten zijn.

Ben hier gewend het parcours van Dorst een dagje te laten liggen en dan is het goed te doen. Bedankt!
I'm a bike addict, and it's the best addiction i've ever had! (well maybe second best)
Plaats reactie