Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bike_MiKo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 10 februari 2017, 16:15
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Er staan nieuwe paaltjes!
:-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En dat niet alleen. Het legt er ook nog eens super lekker bij. Bochtjes die de laatste keer dat ik er was (vorig jaar) nog een mudfest waren lopen nu lekker. Wel jammer dat het stukje wortels er uit is. Of was dit nou het beruchte traumapad? (Geen local) tipje voor de onderhoudscrew, camoufleer de dicht gegooide paadjes even met de bladeren en meer takken die er liggen. Neemt men minder snel dat paadje. Ik heb al mee gemaakt dat men de blokkade gewoon weer aan de kant gooit. Een dikke stam doet ook wonderen. (Vooral met de takken er nog aan) :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Het ligt er inderdaad weer heerlijk bij allemaal :). Zaterdag m'n vriendin een 'clinic' gegeven; dik 2,5 uur kleine heuveltjes op, af, op en weer af gegaan, inclusief wortels en een enkele steen. En vorderingen gemaakt; erg leuk. Binnenkort gaat ze voor een echte clinic, daarna komt ze op de 'Afrikaanse (museum) klim' misschien verder dan halverwege ;).

@Tijgerhaai. Traumapad is de singletrack afdaling 200 meter voordat je overgaat van groen naar rood. De officiële route loopt in de vorm van een lange rechte afdaling over een breder pad direct naast dit stuk singletrack, en begint eigenlijk direct nadat je de asfaltweg oversteekt (door het hek en gelijk links-rechts). Anyway; jammer dat die wortels eruit zijn inderdaad; is met name in de winter goed voor de techniek.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, dan deed ik altijd een stukje. 2e links het bos in na het hek en dan over die wortels (soms ook rijdend terug omhoog en nog een keer) daar beneden dan wel weer het brede pad op. Nu verhard zag ik. Maar daar naast nog een paadje loopt best lekker.
◼︎ Go round the outside.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Zijn ze weer met de shovel alles aan het strak rekken? Dan kunnen we weer met de racefiets het bos in... Gelukkig is de eerste deel van het traumapad sinds de hel van groesbeek ook weer vrij van takken.
sunspot
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:46

complimenten aan de onderhouds crew!

bv vrij maken van de klim in de rode route enzo :)
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Zijn beide routes inmiddels helemaal te volgen zonder gps en routekennis?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb niet heel erg op de paaltjes gelet. Maar de meeste staan er weer volgens mij. En anders zie je aan de sporen wel waar je heen moet.
◼︎ Go round the outside.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Komend weekend bevind ik mij in Groesbeek, zijn de routes momenteel een beetje te doen? Ik hoop vooral dat het niet te modderig is het na de neerslag van de afgelopen dagen, want ik heb niet echt de gelegenheid om te douchen voordat ik weer thuis ben zondagavond :roll:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Rood was vanmiddag goed te doen. Geen plas gezien, her en der wat mulle stukken maar nog prima doorheen te komen. De bewegwijzering was ook goed te doen, nergens verkeerd gereden.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Piep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 22:31

Ik wil komende week voor het eerst de rode route rijden. En als ik energie over heb de groene er gelijk achter aan. Waar Kan ik het beste beginnen??


Alvast bedankt
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Bij het zweefvliegveld in Malden. Ga vanaf de parkeerplaats linksaf de groesbeekseweg op. Aan het eind linksaf, ongeveer een kilometer doorrijden en dan twee keer rechtsaf. Je bent nu de op de rode route. De groene route kun je oppikken bij het zweefvliegveld.
modder zuigt!
Piep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 22:31

Bedankt. Deze plek staat niet op Mtb routes.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zet mijn auto altijd onder aan de Duivelsberg neer. Na het rondje nog even een goede pannenkoek halen. :bier: Het is wel meteen een stuk omhoog rammen maar dat mag de pret niet drukken. Je start dan ook halverwege groen kan je mooi even warm rijden. Dan spring je over op rood voor het echte werk. En vervolgens kan je mooi uit rijden op het laatste stuk groen. Routes rood en groen staan op mtbroutes.nl Maar toe ik het er een paar jaar terug afhaalde klopte dat niet helemaal. Weet niet of het ondertussen bijgewerkt is. Ook is er wat verlegt de laatste keer dat ik er was. Zie mijn rondje op Strava: https://www.strava.com/activities/975332712" onclick="window.open(this.href);return false;

extra service het gpx spoortje: https://www.dropbox.com/s/jcf9asynm8mdz ... n.gpx?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

De brug over de oude spoorweg is afgesloten. Dus je moet een stukje omrijden om de hele rode route te rijden.
Plaats reactie