Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Revox schreef: wo 18 maart 2020, 21:26 De officiele opening is tot nader order uitgesteld ivm de huidige ontwikkelingen met betrekking tot het Corona virus. Dus voorlopig geen wethouders die de ljntjes doorknippen. De richtingbordjes komen zsm, aangezien daar wel goedkeuring voor is gekregen. :-q
Bureaucratie ten top. Voor de route is er goedkeuring maar hè om mensen aan het werk te houden is er ook voor het plaatsen van routebordjes goedkeuring nodig...

Is geen vitaal beroep dus ik neem aan dat afschaffing nabij is :wink:
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Was gisteren in het bos. De anti MTB brigade is her en der erg actief geweest. Heb behoorlijk wat aan de kant gedaan. Er was ook een gevaarlijke: Direct na een slingertje om de wortels van de omgewaaide boom. Die lagen dus uit het zicht.
Afbeelding
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jammer dat deze mensen nooit snappen dat dit geen hol uithaalt.
Ik las ook iets over uit de grond getrokken routepalen en zelfs afgezaagde route palen.
Sommige mensen nemen het heft zelf in hand en komen er nog mee weg ook.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Heb gister ook enkele takken verwijderd van de route. Blijft toch altijd sneu, om een volwassen kerel met takken zien lopen sleuren en over een pad leggen :winkie: van kids kun je zo iets nog verwachten.
Wat me wel opviel, ik ben zeker een man of 4 tegen gekomen zonder helm op, terwijl de paden er echt niet makkelijker op geworden zijn. Op de IC hebben ze het nog niet druk genoeg zeker :evil:
En klopt het dat er gister bij het traumapad weer een ambulance is geweest?

Heb nu voor het eerst de route tpv de Meerwijk en But gereden, echt topwerk mannen en vrouwen van de crew :-q
Bij de oude rode route kan ik de nieuwe paden nog niet echt vinden, maar een serieus gaan zoeken daar binnenkort.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wat betreft zonder helm: afgelopen weekend ook heel veel gezien op de UHR. Lijkt veel onderweg dat het mountainbiken aan het ontdekken is nu de voetbal even niet meer kan. Aan de ene kant een positieve ontwikkeling, aan de andere kant is die helm gewoon een 'moet'!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Lars TB schreef: ma 23 maart 2020, 16:04 Wat betreft zonder helm: afgelopen weekend ook heel veel gezien op de UHR. Lijkt veel onderweg dat het mountainbiken aan het ontdekken is nu de voetbal even niet meer kan. Aan de ene kant een positieve ontwikkeling, aan de andere kant is die helm gewoon een 'moet'!
Bij Amerongen/Hoge Ginkel zelfs iemand op de route gezien zonder helm en met koptelefoon op. :roll: Toch maar even meegegeven dat dat niet zo handig is. Ik zag 'm later weer vrolijk verderfietsen, mét muziek natuurlijk.

Sommige mensen leren 't pas na een schedelbasisfractuurtje.
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

Rilson schreef: ma 23 maart 2020, 15:43 En klopt het dat er gister bij het traumapad weer een ambulance is geweest?
Yep, ook versie 2.0 doet z'n naam eer aan
Been there, crashed that
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Bob Cross schreef: ma 23 maart 2020, 22:33
Rilson schreef: ma 23 maart 2020, 15:43 En klopt het dat er gister bij het traumapad weer een ambulance is geweest?
Yep, ook versie 2.0 doet z'n naam eer aan
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik zie dat er voor een beginner of niet ge-oefende fietser echt wel stukjes in zitten waar men zich in kan verslikken, noem het overmoedig of onkunde. Je moet je grenzen kennen en je vooral niet laten opfokken door iemand die sneller kan en achter je aan zit, wellicht hier ook de regel hanteren van 1,5 meter afstand :winkie:
Ik heb al een paar keer boven gewacht tot mijn voorganger ver genoeg voor me zat. Maar er zijn er ook al die van zichzelf weten dat ze niet zo heel goed naar beneden gaan daar en hebben me ook al eens eerder laten gaan. Gewoon je grenzen kennen....

Overigens wel balen dat er al 2x een ambu aan te pas moest komen, wellicht dat de crew met het plaatsen van de routebordjes bovenaan zo'n afdaling ook iets van een waarschuwing kan plaatsen?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3890
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het bosbouw pad er naast (oude route) kan toch nog gebruikt worden? Rode en groene lijn. Rode voor de voldoende onderlegde, groene voor de mensen die het nog niet voldoende onder de knie hebben. Daarnaast informatie op diverse plaatsen, eigen website en route sites, maar ook op de eerste routepaal van een sectie. (zie voor inspiratie bv. trailcenters in Schotland) Zou zonde zijn als de lijn afgezwakt moet worden omdat er elke week een auto met blauwe lampjes op het dak staat.
◼︎ Go round the outside.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Tijgerhaai schreef: di 24 maart 2020, 13:27 Het bosbouw pad er naast (oude route) kan toch nog gebruikt worden? Rode en groene lijn. Rode voor de voldoende onderlegde, groene voor de mensen die het nog niet voldoende onder de knie hebben. Daarnaast informatie op diverse plaatsen, eigen website en route sites, maar ook op de eerste routepaal van een sectie. (zie voor inspiratie bv. trailcenters in Schotland) Zou zonde zijn als de lijn afgezwakt moet worden omdat er elke week een auto met blauwe lampjes op het dak staat.
Ik zag gister dat er zowel nieuwe paaltjes staan voor het bospad als voor het traumapad. Dat wijst erop dat er een keuze geboden wordt hoe je naar beneden wilt.
Met een beetje spoorzoeken gister heel nieuw rood gedaan ten noorden van het spoor naar Groesbeek. Mooi hoor!
(en er was vrijwel niemand, dus corona-proef!)
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

Rilson schreef: di 24 maart 2020, 12:57
Bob Cross schreef: ma 23 maart 2020, 22:33

Yep, ook versie 2.0 doet z'n naam eer aan
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik zie dat er voor een beginner of niet ge-oefende fietser echt wel stukjes in zitten waar men zich in kan verslikken, noem het overmoedig of onkunde.
Daarom heet het ook het traumapad, letterlijk en figuurlijk.
Been there, crashed that
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7391
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Voor de beeldvorming: dat gaat hier over (willekeurig 'recent' filmpje van YT)?
https://www.youtube.com/watch?v=T49rrFvMDDQ


Ook een ander filmpje gezien van iemand die de combinatie op 1:20 (volgens mij) in een keer sprong.
Dat zag er wel super lastig uit doordat de eerste roller gewoon te weinig oploop heeft om echt goed af te kunnen zetten.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Wanneer komt er een gpx bestand beschikbaar?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3890
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als de bordjes geplaatst zijn begreep ik via de fb tamtam.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Gister ben ik ook op de nieuwe route's geweest die al open zijn, er zitten echt gave stukken tussen wauw! Ook heb ik iemand aangesproken die zonder helm rond fietste maar ik kreeg als antwoord van diegene dat ik me eigen niet met zijn zaken moest bemoeien :-{
Plaats reactie