Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Revox schreef: do 2 april 2020, 19:50
kenwel schreef: do 2 april 2020, 18:43 Een vraagje nu de nieuwe Groene route(nu rood) helemaal gepijlt is.
De Klim bij het Afrika Museum zit die nog in de route?

Een maand terug was ik daar voor het laatst en toen liep er een nieuw pad naast. Dat pad was mooi en technisch en zeker leuk om te doen maar ik kreeg toen de indruk dat ze de Klim er uit gingen halen voor dit nieuwe pad.
De oorspronkelijke groene klim is er inderdaad uit. Dit is een afdaling geworden met switchbacks zoals hierboven genoemd. De nieuwe start is tegenwoordig helemaal aan het einde van de klim waar je naartoe rijdt langs de ingang van het Afrika museum, komend vanaf de Meerwijkselaan.
En niemand weerhoudt je er van om onderaan die afdaling weer omhoog te fietsen en de afdaling nog een keer te doen 😉
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

TenZNL schreef: do 2 april 2020, 18:03 Het was een waar feestje om te rijden, alleen (en dat zal wel aan mij liggen, ik ben een beroerde klimmer) snap ik de logica van kleine kombochtjes helling op niet zo?
Water management is de achterliggende gedachte
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

shamensink schreef: do 2 april 2020, 21:35
TenZNL schreef: do 2 april 2020, 18:03 Het was een waar feestje om te rijden, alleen (en dat zal wel aan mij liggen, ik ben een beroerde klimmer) snap ik de logica van kleine kombochtjes helling op niet zo?
Water management is de achterliggende gedachte
Puur nieuwsgierigheid: Hoe moet ik dat zien, ik zag zo snel geen putten in de binnenbocht?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Ik gok erop dat ze hiermee het water langs de zijkant van de single-track naar beneden af willen voeren.
(Ze waren mij ook opgevallen vorige week)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Merijn. schreef: do 2 april 2020, 23:04 Ik gok erop dat ze hiermee het water langs de zijkant van de single-track naar beneden af willen voeren.
(Ze waren mij ook opgevallen vorige week)
Dus eigenlijk anti-erosie?
peter40
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: za 11 juni 2011, 12:25
Mijn mountainbike: Scalpel Carbon 2 2021

Vanmorgen om 7:30u vertrokken vanuit Breda om eens een andere track te rijden dan het gebruikelijke rondje Dorst. De rode en paarse lus gereden en nog 1 x extra de klim over het gravel pad om de afdaling rechts er van nog voor een 2e keer te kunnen maken.
Super gave ervaring geweest en vooral genoten. Af en toe een vloek gelaten als ik met mijn 36-50 net boven kwam, maar je weet dat er na zo'n klim weer een mooie afdaling volgt. :-D
Ik vond persoonlijk beide routes erg gaaf, waarbij ik de paarse iets meer flow vond hebben met de rechte langere stukken erin. Daar heb ik iets meer van genoten. Waarschijnlijk omdat je wat meer tijd krijgt om te herstellen.
Ik dacht dat we hier in Brabant al verwend waren met onze routes maar de bouwers van dit rijk hebben prachtig werk verricht.
Ik kijk al uit naar de volgende keer. Super!! :-q
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Vanochtend de compleet nieuwe route gereden. De route is erg gaaf alleen jammer dat het nog te hobbelig is maar dat komt vanzelf goed. Helaas op het traumapad iemand zien liggen die gevallen was, hopelijk gaat het goed met haar? Alsnog heb ik genoten van de route maar wat een drukte vandaag.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Vandaag ook voor het eerst de nieuwe route gereden. Maar wat heeft het team een puik prestatie geleverd! Hele gave route!

En ja ik heb haar ook zien liggen en bij het tweede rondje helaas ook de ambulance met alleen de bestuurder voorin weg zien rijden.

Wat mij opviel was nog de hoeveelheid grote groepen en aan weerskanten van de track staan. Toppunt was een hoestende mtber, ga dan gewoon niet fietsen.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Vandaag voor het eerst de twee nieuwe routes gereden. Echt super, de routebouwers hebben er echt iets moois van gemaakt.
Ook heb ik een aantal bikers zonder helm zien rijden met als toppunt een met een grote koptelefoon op rijdend op het traumapad.

Wel zijn de routes niet erg geschikt voor beginners die niet veel mtb ervaring hebben.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Inmiddels al een aantal keren de nieuwe paden gereden. Het is er erg op vooruit gegaan.
De nieuwe routes vergen meer van je conditie en skills wat ik voor mij als positief ervaar. Ik was op de vaste rode en groene route redelijk uitgekeken. Het is ( voor mij tenminste ) geen route meer waar je na 2 uur fietsen een gemiddelde van 22 km per uur haalt, hoeft natuurlijk ook niet :winkie: Op de oude route was dat wel, veel lange rechte stukken waar je echt tempo kon fietsen.

De moeilijkheidsgraad is voor de beginner wel even wennen denk ik, als je je snelheid aanpast niks aan de hand, maar je moet je niet laten opfokken door snellere gasten.

Al met al een positieve ervaring :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Rilson schreef: ma 6 april 2020, 14:26 De moeilijkheidsgraad is voor de beginner wel even wennen denk ik, als je je snelheid aanpast niks aan de hand, maar je moet je niet laten opfokken door snellere gasten.

Al met al een positieve ervaring :-q
vandaag rood en paars gereden en wat een gave routes zijn dat geworden ( :-q bouwers)
Maar...
Ik ben niet zo'n snelle en ook geen held in kombochten, lukt allemaal wel maar niet zo snel het gevaar is vooral dat die snelle jonges je toch proberen op te fokken er zijn ook vrij weinig inhaal mogenlijk heden

Ps zag ook een paar paaltjes vekeerdom staan het bordje op de schuine kant
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Wout024 schreef: wo 1 april 2020, 17:26 traumapaadje onderdeel van zowel het nieuwe rood als roze. Stond nu een waarschuwingsbordje bij,
Gisteren de gehele route (rood oud, paars en nieuwe rood) gereden. Niets traumatisch ervaren. Wat is dan het traumapaadje?
FocusBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 december 2015, 15:52

Ghost-biker schreef: wo 8 april 2020, 10:47
Wout024 schreef: wo 1 april 2020, 17:26 traumapaadje onderdeel van zowel het nieuwe rood als roze. Stond nu een waarschuwingsbordje bij,
Gisteren de gehele route (rood oud, paars en nieuwe rood) gereden. Niets traumatisch ervaren. Wat is dan het traumapaadje?
Traumpad is vanaf de Nijmeegsebaan (N842) naar beneden richting zweefvliegveld Malden. In totaal ca 1,0 km lang is het traumapad.
als je strava gebruikt staat dat ook als segment "Traumatrail" part 1 en 2...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

FocusBiker schreef: wo 8 april 2020, 11:19
Ghost-biker schreef: wo 8 april 2020, 10:47

Gisteren de gehele route (rood oud, paars en nieuwe rood) gereden. Niets traumatisch ervaren. Wat is dan het traumapaadje?
Traumpad is vanaf de Nijmeegsebaan (N842) naar beneden richting zweefvliegveld Malden. In totaal ca 1,0 km lang is het traumapad.
als je strava gebruikt staat dat ook als segment "Traumatrail" part 1 en 2...
Met als toevoeging dat het voor sommigen net te veel uitdaging is en er dus iets meer mensen onderuit gaan dan op andere plekken. En de ambulance dus regelmatig op moet komen draven.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

FocusBiker schreef: wo 8 april 2020, 11:19
Ghost-biker schreef: wo 8 april 2020, 10:47

Gisteren de gehele route (rood oud, paars en nieuwe rood) gereden. Niets traumatisch ervaren. Wat is dan het traumapaadje?
Traumpad is vanaf de Nijmeegsebaan (N842) naar beneden richting zweefvliegveld Malden. In totaal ca 1,0 km lang is het traumapad.
als je strava gebruikt staat dat ook als segment "Traumatrail" part 1 en 2...
Ow, daar. Leuke afdaling maar niet traumatisch.
Plaats reactie