Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het is ook wel bizar hoeveel beginners dat pad af stuiteren op een 26" met beroerde vering, slechte remmen, nog slechtere techniek en strak op het zadel blijven zitten.
Zeg niet dat dat geval van vandaag zo is, want ik ben er ook wel eens onderuit geschoven, maar zou mij niks verbazen.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Tsja, het blijft het Traumapad natuurlijk....

Het viel mij op dat de regenbuitjes van de laatste tijd de route weer een stukje mooier hebben gemaakt. Niet alleen is het stof weg maar op een aantal stukken is de kale berm ‘opeens’ begroeid met frisgroene varens. Dat geeft de paden een heel ander aanzien (Ja, ik kijk onderweg graag een beetje om mij heen :-D ).
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

hanjovdberg schreef: za 27 juni 2020, 15:24 Goed dat was de eerste keer Nijmegen nieuwe stijl. Erg gaaf geworden. Lekker ruig ook sommige stukken. Het traumapad voor de 2e keer van dichtbij bekeken :winkie: (krijg je ervan als je de 2e keer al denkt wel even harder, sneller, verder te kunnen springen 8)

Al met al alleen de nieuwe routes gereden. Door allerlei omstandigheden iets met verslapen, toch op tijd thuis moeten zijn, lekke band, fiets computer vergeten, niet goed op de gps gekeken etc etc ..

Maar we komen zeker spoedig terug voor meer. Want dit beviel super. Route Rood lijkt erg op Lochem. Veel kort draaien, op en af. Ik vond het een mooie mix van afwisseling. Hulde aan de crew :-q
Nice! :-q Goed iemand te zien genieten van de nieuwe routes in Nijmegen uit route Ede / UHR. Het is net wat anders dan de UHR. En diversificatie van MTB trails worden we allemaal beter van (zeker conditioneel haha)
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Jamis Diablo schreef: zo 28 juni 2020, 13:29 Het is ook wel bizar hoeveel beginners dat pad af stuiteren op een 26" met beroerde vering, slechte remmen, nog slechtere techniek en strak op het zadel blijven zitten.
Zeg niet dat dat geval van vandaag zo is, want ik ben er ook wel eens onderuit geschoven, maar zou mij niks verbazen.
Jaja het blijft het 'traumapad' idd. Maar de 26" sportschooltypes neemt toch af nu :D Of zijn zij nu ook al verslaafd aan mountainbiken nieuwe stijl? :o Ik zie zelfs vaak nog 26" hardtails met 'oude' vastgekoekte stalen voorvork vering en versleten remblokjes op de trails. Kudo's als je op deze barrels nog het durft :~
Thank God i bailed before i hit that tree
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Vandaag ook weer gereden op de paarse route en zag zowaar dat er een nieuw stukje is toegevoegd. Nu hoef je niet meer helemaal naar boven te fietsen langs het traumapad maar ga je ergens naar links en maak je een lusje waardoor je toch weer helemaal boven bij de splitsing met nieuw rood komt. Ik vind het wel een mooie toevoeging.
Ook op oud rood (Mook) de nieuwe stukjes weer gereden en hopelijk kunnen ze die snel aan de nieuwe route Mook toevoegen dat is echt een aanwinst.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

North_Shore_MTB schreef: zo 28 juni 2020, 15:33
Nice! :-q Goed iemand te zien genieten van de nieuwe routes in Nijmegen uit route Ede / UHR. Het is net wat anders dan de UHR. En diversificatie van MTB trails worden we allemaal beter van (zeker conditioneel haha)
Het klinkt bijna alsof dat niet kan 8)

Ik geniet van heel veel routes in NL. De ene wat meer dan de andere. Een enkele echt niet (dat zijn dan vooral de lang, saai, breed rechtdoor paden routes :wink: )
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Deempje98 schreef: zo 28 juni 2020, 18:29 Dit is ook wel erg lullig :-{

https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~a2aef741/
Wow! Dit is je reinste leedvermaak in het kwadraat :o Sorry voor die gevallen mountainbiker. Maar een ambulance die in een greppel rijdt op een onverharde weg? Really! :~ en weggesleept door de brandweer. Zo houden we elkaar aan het werk :-q Zijn eerste offroad ervaring? Gelukkig is de mtb'er afgevoerd naar het ziekenhuis.
Thank God i bailed before i hit that tree
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

North_Shore_MTB schreef: zo 28 juni 2020, 18:51
Deempje98 schreef: zo 28 juni 2020, 18:29 Dit is ook wel erg lullig :-{

https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~a2aef741/
Wow! Dit is je reinste leedvermaak in het kwadraat :o Sorry voor die gevallen mountainbiker. Maar een ambulance die in een greppel rijdt op een onverharde weg? Really! :~ en weggesleept door de brandweer. Zo houden we elkaar aan het werk :-q Zijn eerste offroad ervaring? Gelukkig is de mtb'er afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens het artikel reed de ambulancechauffeur een pad in - dat gaat wel eens fout, zeker met de vrij geringe grondspeling van die zware bussen ............
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

dubbelop schreef: zo 28 juni 2020, 21:42
North_Shore_MTB schreef: zo 28 juni 2020, 18:51

Wow! Dit is je reinste leedvermaak in het kwadraat :o Sorry voor die gevallen mountainbiker. Maar een ambulance die in een greppel rijdt op een onverharde weg? Really! :~ en weggesleept door de brandweer. Zo houden we elkaar aan het werk :-q Zijn eerste offroad ervaring? Gelukkig is de mtb'er afgevoerd naar het ziekenhuis.
Volgens het artikel reed de ambulancechauffeur een pad in - dat gaat wel eens fout, zeker met de vrij geringe grondspeling van die zware bussen ............
Ahh kk :D Klinkt logisch. Ik weet niets van rijden met zware (auto)bussen. Dank voor de info :-q
Thank God i bailed before i hit that tree
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Daarom rijd ik een Defender, hoef er nooit over na te denken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hot lap van Jeroen van Eck op de paarse route :-q (aanval op de KOM van David Nordemann)

https://youtu.be/YAF-J0Srw2k
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Rayb81 schreef: ma 29 juni 2020, 17:23 Hot lap van Jeroen van Eck op de paarse route :-q (aanval op de KOM van David Nordemann)

https://youtu.be/YAF-J0Srw2k
Thx man :-q Een mooie eerste integrale 'Gopro Youtube video' van nieuwe paarse route :D Wow! wat een snelheidsduivel. En ook mooi om die Specialized Epic 2021 te zien. Echter ik als Kona 'fanboi' prefereer toch de Kona Hei Hei carbon 2021 :winkie:
Thank God i bailed before i hit that tree
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

North_Shore_MTB schreef: ma 29 juni 2020, 20:11
Rayb81 schreef: ma 29 juni 2020, 17:23 Hot lap van Jeroen van Eck op de paarse route :-q (aanval op de KOM van David Nordemann)

https://youtu.be/YAF-J0Srw2k
Thx man :-q Een mooie eerste integrale 'Gopro Youtube video' van nieuwe paarse route :D Wow! wat een snelheidsduivel. En ook mooi om die Specialized Epic 2021 te zien. Echter ik als Kona 'fanboi' prefereer toch de Kona Hei Hei carbon 2021 :winkie:
Op de Rode Route staat een Hei Hei als snelste fiets te boek!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Lars TB schreef: ma 29 juni 2020, 21:18
North_Shore_MTB schreef: ma 29 juni 2020, 20:11

Thx man :-q Een mooie eerste integrale 'Gopro Youtube video' van nieuwe paarse route :D Wow! wat een snelheidsduivel. En ook mooi om die Specialized Epic 2021 te zien. Echter ik als Kona 'fanboi' prefereer toch de Kona Hei Hei carbon 2021 :winkie:
Op de Rode Route staat een Hei Hei als snelste fiets te boek!
:O nice! Ja dan toch extra duimen voor de Hei Hei :-q
Thank God i bailed before i hit that tree
Plaats reactie