Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hoho, flow mag niet met een xc-bike :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Sorry, @Lars, heel vervelend, flow! Op de UHR ook altijd zo’n last van :winkie: .
Had wel de indruk dat de 2.4” bandjes vs 2.25” er flink aan meehielpen. Zeer veel grip en volumineuzer, comfortabel. Definitieve uitspraken daarover na rijden in mijn thuisgebied, komend weekend.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dutch schreef: wo 19 augustus 2020, 20:42
Waarom ligt dat daar vroeg ik mij af :~ , wel klimmen maar recht omhoog, en als beloning rechtstandig ook weer omlaag.
Oja, en weer saai heeeeel saai omhoog tot de weg om rood 2e deel te vervolgen.
Lees anders even een paar pagina’s terug wat hier al over gezegd is. Soms best vermoeiend hoor voor routebouwers en crew (ben geen lid van Nijmegen overigens) dat je sommige dingen vaak moet herhalen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Best vermoeiend om van een route die je 3x fietst eerst 275 paginas door te moeten akkeren om misschien er dan achter te komen dat op pagina 266 hetgeen geschreven is :-q
Ik veronderstelde, forum, kennis delen.

(Die klim was ook al zo vermoeiend :bier: )
*voor de bouwers, niet als afkeurend bedoeld rest is en was echt geweldig genieten, maar als dat lusje zo blijft fiets ik volgende keer door naar het hek :-q
Gekeken heet Dekkerswald wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kom je drie rondjes bij mij in het Dijkgatbos doen. Niks vermoeiend omhoog, en al helemaal niet naar beneden. Sterker nog, de hele route ligt 6 meter onder NAP. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Een wadi route in deze weken?

Maar dan kan ik wel je bochtenrijden leren
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Dutch schreef: do 20 augustus 2020, 00:03 Best vermoeiend om van een route die je 3x fietst eerst 275 paginas door te moeten akkeren om misschien er dan achter te komen dat op pagina 266 hetgeen geschreven is :-q
Ik veronderstelde, forum, kennis delen.

(Die klim was ook al zo vermoeiend :bier: )
*voor de bouwers, niet als afkeurend bedoeld rest is en was echt geweldig genieten, maar als dat lusje zo blijft fiets ik volgende keer door naar het hek :-q
Gekeken heet Dekkerswald wat ik bedoel.
Dit stuk ligt er om de wandelaars te laten wennen aan de MTB-ers. Later dit jaar komen daar wat meer 'bochtjes' :) in het terrein langs de route daar.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

JohanGTT schreef: do 20 augustus 2020, 08:57 Dit stuk ligt er om de wandelaars te laten wennen aan de MTB-ers. Later dit jaar komen daar wat meer 'bochtjes' :) in het terrein langs de route daar.
Ok, dit wist ik ook niet, weer wat geleerd. Wel een goede redenering van de trailcrew :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vandaag nog een rondje Nijmegen Groesbeek gedaan, pauze Wolfsberg, en gedoneerd aan dit zeer goede doel, natuurlijk :-q .
https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/steun-ons/
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Supergrippy vandaag door de regen :D Btw waarom geen 4e houten hekwerkje na die afdaling voor die klim bij het Afrika museum. Mijn beide grote tenen aan gort gereden door die remkuilen voor die hekwerken :~ Die vaargeul bij paars was super vandaag 30+ plus km/u en was in een flits voorbij :winkie: Vooral na regen komen de flow secties bij paars tot leven.
Thank God i bailed before i hit that tree
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Nadat ik 4 weken geleden eerst Groesbeek en daarna Nijmegen had gereden, en bij Nijmegen al te leeg was, vandaag maar eens alleen Nijmegen gedaan (oké, begonnen met het Traumapad, toen rood, toen nog 2x traumapad). En vond Nijmegen stuk leuker dan toen. Lag er erg goed bij, hard, nauwelijks mul zand. Echter er wel achter gekomen waardoor ik Nijmegen minder vond dan Groesbeek. Voor mijn gevoel gaat er teveel vals plat omhoog. En aangezien ik niet de lichaamsbouw heb om op welke manier dan ook hard omhoog te gaan, waren er best veel stroken waarin ik moest harken. De afdalingen zijn zeker gaaf, bijv. die met die wortels net voor de Van Haaftenlaan, zijn best flinke wortels nu, of die bij de Swartendijk. Maar toch... Maar ja, hou je wel van klimmen, dan denk je er vast anders over.

Traumapad: in vergelijking met 4 weken geleden zeker wat lastiger te rijden. Met name het begin van de kombochtensectie (waar de klim ernaast het steilste is) was tricky door een paar mulle plekken in de bocht. Maar daarom moet je 1x verkennen, en daarna op snelheid je lijn kiezen. De laatste 2 kombochten van die sectie (hogere linker en langere rechter) waren net zonder remmen te nemen (voor mij), en daardoor echt gaaf. Dus ligt het er slecht bij? Nee. Ligt het er goed bij? Nee. Ligt het er uitdagend bij, maar niet overdreven gevaarlijk? Zeker!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Uitdagend dat is mijn kopje thee. Niks meer aan doen mensen, kom ik van de week weer eens langs. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Zaterdag voor het eerst met een fietsmaat naar Nijmegen toe. Ben erg benieuwd gezien alle verhalen hier. Het idee is om bij de Zweefinn te parkeren en alle rondjes te rijden.

Is het befaamde traumapad nu onderdeel van de route? Of een los stuk wat je er naast kunt fietsen?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Onderdeel vd paarse Groesbeekroute.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Bij de Zweefinn parkeren en dan beginnen met paars en daarna als je voor de 2x de klim neemt langs het traumapad op even rechtdoor rijden en het extra paarse lusje (Dekkerswald) negeren. Dan oversteken naar rood Nijmegen en na de rode route kun je dan op de terugweg naar de Zweefinn nog een keertje het Traumapad doen. Na het traumapad als je weer omhoog rechts van de route afdraaien en dan doorrijden tot dat je aan het spoor komt en dan links terug naar Zweefinn. Zo pak je het traumapad mooi 2x mee zonder nauwelijks extra veel km's te maken.
Plaats reactie