Omdat er alsnog met een te hoge snelheid de Postweg op gereden werdNorth_Shore_MTB schreef: ↑do 20 augustus 2020, 15:56 Supergrippy vandaag door de regen Btw waarom geen 4e houten hekwerkje na die afdaling voor die klim bij het Afrika museum. Mijn beide grote tenen aan gort gereden door die remkuilen voor die hekwerken Die vaargeul bij paars was super vandaag 30+ plus km/u en was in een flits voorbij Vooral na regen komen de flow secties bij paars tot leven.
Routes Rijk van Nijmegen
- North_Shore_MTB
- All rounder
- Berichten: 90
- Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
- Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build
Ahh kk damn dan heb ik weer maat 41 platform schoenen nodig. Nu 42 voor het warme weer en helaas dan ga je glijden in je schoen.Revox schreef: ↑vr 21 augustus 2020, 16:05Omdat er alsnog met een te hoge snelheid de Postweg op gereden werdNorth_Shore_MTB schreef: ↑do 20 augustus 2020, 15:56 Supergrippy vandaag door de regen Btw waarom geen 4e houten hekwerkje na die afdaling voor die klim bij het Afrika museum. Mijn beide grote tenen aan gort gereden door die remkuilen voor die hekwerken Die vaargeul bij paars was super vandaag 30+ plus km/u en was in een flits voorbij Vooral na regen komen de flow secties bij paars tot leven.
Thank God i bailed before i hit that tree
-
- Extreme Biker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
- Mijn mountainbike: Canyon Lux trail
Terug van een dagje Nijmegen. Wat een leuke routes om de één of andere reden leken de hoogtemeters wat makkelijker te doen dan bv. Limburg. Denk omdat de klimmen wat minder lang zijn. Zonde dat er al zoveel remkuilen in de routes zitten, daar gaat het onderhoudsteam nog een flinke kluif aan krijgen.
Uiteindelijk twee rondjes paars gereden en beide rode routes één keer. Nog dank voor de tip over het traumapad. We gaan zeker nog eens terug.
Uiteindelijk twee rondjes paars gereden en beide rode routes één keer. Nog dank voor de tip over het traumapad. We gaan zeker nog eens terug.
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3880
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Remkuilen zal je zo nu en dan eens strak moeten trekken anders wordt het een buckelpiste. Eens een kuiltje worden ze steeds dieper door er alleen al doorheen te rijden. (vol in de ankers helpt niet mee inderdaad)
●◼︎▲◆ Go round the outside.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1722
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral 29
ik blijf het ook bijzonder vinden. Er wordt (elders) geklaagd dat er te weinig natuurlijke elementen zoals worteltapijten in de vaste routes zitten. Maar remkuilen zijn dan weer niet OK? Ik voel geen verschil, en m'n dempers ook niet...
-
- Extreme Biker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
- Mijn mountainbike: Canyon Lux trail
Precies dit. Natuurlijk heeft de één liever meer en de ander minder 'natuurlijke' hindernissen, maar als je helemaal geen onderhoud doet op die stukken is het op een gegeven moment niet meer doorheen te komen en zullen er rijders zijn die het gaan mijden.Tijgerhaai schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 11:27 Remkuilen zal je zo nu en dan eens strak moeten trekken anders wordt het een buckelpiste. Eens een kuiltje worden ze steeds dieper door er alleen al doorheen te rijden. (vol in de ankers helpt niet mee inderdaad)
Bij ons in de omgeving Dorst etc zie je hetzelfde. Hier wordt veel onderhoud gedaan en je ziet gewoon dat de routes door de jaren heen minder snel slijten. Persoonlijk kwam ik er goed doorheen maar het valt wel op hoe snel nadat de routes vernieuwd zijn al zulke slijtage te verwerken hebben gekregen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1822
- Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
- Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
- Contacteer:
Zo is het maar net, beetje ofroad mag het wel zijn toch?
Het viel me tijdens mijn ritje zondag ook echt op dat overzichtelijke bochten minder last hebben van de remkuilen als bochten waar je niet in kunt kijken...
Ik heb een stukje gereden van wat de blauwe route moet gaan worden, die vind ik bijna nog leuker dan paars en rood, dat stuk van het bos heeft echt potentie, daarna via het "sprinkhaanreservaat" het nieuwe stuk gepakt dat richting het spoorbruggetje gaat, ook een erg leuk stuk.
Ben benieuwd hoe blauw hier straks op aan gaat sluiten....
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
-
- Moderator
- Berichten: 16807
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nou, voor sommige bochten van het traumapad zitten fikse knippen maar die bochten zijn toch allemaal prima door te kijken.
Van wat ik begreep komen die kuilen er toch wel, remmen of niet. Remmen zal het proces wel versnellen, dat geloof ik direct.
Maar ik wordt soms een beetje moe van die houding van "ik ben zo goed dat ik geen remknippen veroorzaak, dat doen al die sukkels/beginners/bwr's/andere denigrerende omschrijving van een groep waar ik zelf niet bij hoor".
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Koban
- Pro Biker
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
- Mijn mountainbike: twee wielers
- Contacteer:
.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Ieder zijn smaak, maar ik ben van mening dat een element dat gebouwd is om op snelheid te nemen (bijv een kombocht) wel zo moet blijven zodat je hem ook echt op snelheid kan nemen.
Remkuilen voor de bocht boeit mij niet zo, maar als je de kombochten op het traumapad nu ziet zijn die op veel plekken gewoon echt onvoorspelbaar en daardoor gevaarlijk op snelheid.
Ik hoop dat de onderhoudsploeg (ga zelf ook helpen) daar snel mee aan de slag gaat.
Remkuilen voor de bocht boeit mij niet zo, maar als je de kombochten op het traumapad nu ziet zijn die op veel plekken gewoon echt onvoorspelbaar en daardoor gevaarlijk op snelheid.
Ik hoop dat de onderhoudsploeg (ga zelf ook helpen) daar snel mee aan de slag gaat.
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3880
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Mijn Genius is er niet echt van onder de indruk. Vandaag op Amerongen een remkuilen bonanza mee gepakt gewoon een dikke PR. Die 150mm hangt er niet voor niks onder. Maar toch moet je af en toe even harken. Zonder onderhoud wordt het een zooitje.
●◼︎▲◆ Go round the outside.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Over welke snelheden hebben we het dan?Je kunt toch ook gewoon wat rustiger aandoen?Jamis Diablo schreef: ↑ma 24 augustus 2020, 16:01 Ieder zijn smaak, maar ik ben van mening dat een element dat gebouwd is om op snelheid te nemen (bijv een kombocht) wel zo moet blijven zodat je hem ook echt op snelheid kan nemen.
Remkuilen voor de bocht boeit mij niet zo, maar als je de kombochten op het traumapad nu ziet zijn die op veel plekken gewoon echt onvoorspelbaar en daardoor gevaarlijk op snelheid.
Ik hoop dat de onderhoudsploeg (ga zelf ook helpen) daar snel mee aan de slag gaat.
Reed er afgelopen week voor het eerst en ik vond er echt niks onvoorspelbaars of gevaarlijks aan. De bochten ‘lopen‘ allemaal gewoon goed, en die paar remklippen, ach... het hobbelt wat. Heeft je vering eindelijk wat te doen.
Snelheid was ‘beheerst’, pak en beet 25-28km/u? Met mijn 110-100mm fully geen centje pijn op die snelheid. Hardtail kan lastiger zijn met een hobbelende achterkant. Maar gevaarlijk...
Die strakgetrokken 2.0 parcoursen zijn vaak ‘te’ flowy... remknippen, kuilen, echte wortelpassages, dwarsliggende boomstammen, niet lopende offcamber bochten, drops, los grind... dat is juist leuk en goed (nodig!) om beter te leren anticiperen, beter lijnen te leren lezen, om je techniek te verbeteren.
Waar/hoe moet je dan leren MTB-en, als je alleen nog maar vaste routes 2.0 mag/kunt rijden, ‘en niks technisch meer tegenkomt?’.
Blijft een terugkerende discussie. Blij ook wild te kunnen rijden. Én af een toe te kunnen genieten van dit soort flow-routes. De afwisseling maakt het leuk .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Als je de route kent wil je al snel wat harder gaan (en Jamis rijdt best wel door)(*understatement) en dan kan het er 3 dagen later opeens heel anders bij liggen dan je de weken daarvoor gewend was. En dan kan het inderdaad eng worden.
Geen remkuilen in dat soort bochten, wel slipsporen rechtdoor de zijkant in
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"