Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Het lijkt er nu op dat de natuurbeschermingsorganisaties wakker zijn geworden, en nu alle plannen voor uitbreiden van de routes gaan dwarsbomen . Ik zou op het alternative stuk op But nog ff een mooie afdaling aan gaan leggen nu het nog kan, want in de toekomst kan het nog wel eens lastig worden om nieuwe stukken mtb route te maken.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Niet in mijn achtertuin activisten bedoel je. Ze kunnen je het leven aardig zuur maken. Schoorl is er al Iets van 9 jaar zoet mee. Alle rechtszaken zijn echter door de bezwaarmakers verloren.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Je ziet het steeds meer, Ook op de Sallandse heuvelrug zijn er nieuwe trails afgesloten ivm de zandhagedis.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Tijgerhaai schreef: ma 28 september 2020, 11:20 Alle rechtszaken zijn echter door de bezwaarmakers verloren.
En toch is hij nog steeds niet open.......er worden door activisten (en gemeente ?) steeds wel weer nieuwe manieren gevonden om de route tegen te houden. Ik heb zo'n idee dat de uitbreiding van Schoorl er niet meer gaat komen.
Ik denk dat ze in Nijmegen erg blij mogen zijn met wat er nu al ligt, zou wel eens één van de laatste gebieden kunnen zijn.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Geduld is een schone zaak. Voor de kerst zijn de nieuwe lussen open. Het is alleen de vraag welk jaar? :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Lol! :D
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Je moet het een beetje luchtig houden hè? :tong

Maar het komt goed. En met Nijmegen vast ook wel. Zolang je je huiswerk goed maakt en een goede advocaat hebt.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Klopt :-q. Ik hoop dat het kleine bikeparkje annex jumplines bij de mookerhei werkelijkheid wordt. Ik mis leuke jumplines in NL. Lekker werken aan je jumps :-D
Thank God i bailed before i hit that tree
Knakworstkweker

JohanGTT schreef: ma 28 september 2020, 08:48 Het lijkt er nu op dat de natuurbeschermingsorganisaties wakker zijn geworden, en nu alle plannen voor uitbreiden van de routes gaan dwarsbomen . Ik zou op het alternative stuk op But nog ff een mooie afdaling aan gaan leggen nu het nog kan, want in de toekomst kan het nog wel eens lastig worden om nieuwe stukken mtb route te maken.
Die zijn al heel lang wakker, maar door de ietwat explosieve groei van het aantal mtb'ers en daarmee ook het aantal klachten hebben ze iets meer munitie menen ze.

We maken hier in de buurt soortgelijke dingen mee met boeren en projectontwikkelaars die willen uitbreiden of bouwen.
Sterker nog de provincie gooit de eigen ramen in door nieuwe wegen door natura2000 gebieden (of zoiets) te willen maken, terwijl er 10/ 20 jaar geleden afgesproken is dat daar niets mocht komen i.v.m. kwetsbare natuur.

En ook die dingen worden door natuurfanaten aangehaald, hele kleine groep mensen die teveel invloed kunnen uitoefenen als je het mij vraagt.

Als ze de fietsrecreanten alles afgepakt hebben wat ze kunnen zullen ze hun werkgebied verplaatsen naar de ruiters en daarna hondenbezitters tot er alleen nog maar wandelaars op blote voeten in een biologisch gewaad in het bos mogen komen.

Gelukkig is de natuurfanaat een uitstervend ras (65+ bovenmodaal gepensioneerd) dus ik verwacht dat het niet zo'n vaart zal lopen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Uitstervendras is wel eentje met geduld p, 65plus met een levensverwachting van ca 85 zijn we er nog wel een jaar of 20 mee in de slag :( :o
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu zou ik kritische lui niet helemaal over 1 kam scheren... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Lars TB schreef: ma 28 september 2020, 19:29 Nu zou ik kritische lui niet helemaal over 1 kam scheren... .
Nuance zit er niet in bij die knakworsteters :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik ben ook natuur fanaat en gelukkig nog lang geen 65+
Lang niet iedereen die met de natuur en milieu betrokken is heeft dezelfde mening :wink:
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

StephanR schreef: ma 28 september 2020, 19:34 Nuance zit er niet in bij die knakworsteters :winkie:
Jij was ook bij "de 5 van Rhenen"? :bier:
Knakworstkweker

StephanR schreef: ma 28 september 2020, 19:34
Lars TB schreef: ma 28 september 2020, 19:29 Nu zou ik kritische lui niet helemaal over 1 kam scheren... .
Nuance zit er niet in bij die knakworsteters :winkie:
Nuance kan de kern van het probleem verzwakken of verduidelijken.

Het trekt in ieder geval de aandacht, dan is nuance van latere zorg.
Plaats reactie