Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Knakworstkweker

Singletrack Sundays schreef: ma 28 september 2020, 19:40 Ik ben ook natuur fanaat en gelukkig nog lang geen 65+
Lang niet iedereen die met de natuur en milieu betrokken is heeft dezelfde mening :wink:
gelukkig niet, dan waren we nu al uitgefietst :lol:

ik ben ook fervent natuurliefhebber, zie regelmatig wonderen der natuur op een fiets rijden, joggen, wandelen......
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Met echte natuurbeschermingsorganisaties en buren met wat zorgen is prima te praten. Daar kom je vaak samen wel uit. Het maakt ons niet uit of wij nu rechts of links om die boom gaan. Het zijn de "niet in mijn achtertuin" (het is hun tuin niet eens) activisten die je het leven proberen zuur te maken. Ze zijn tegen de route omdat ze tegen alles in het bos zijn behalve hun zelf. Zoeken eens op Google naar een bedreigd plantje of diertje en gebruiken dat dan als excuus om mee te slaan.
◼︎ Go round the outside.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Knakworstkweker schreef: ma 28 september 2020, 19:55
StephanR schreef: ma 28 september 2020, 19:34
Nuance zit er niet in bij die knakworsteters :winkie:
Nuance kan de kern van het probleem verzwakken of verduidelijken.

Het trekt in ieder geval de aandacht, dan is nuance van latere zorg.
Dat kan wel zijn, maar als ik een gewone natuurliefhebber was en ik kreeg een linkje naar deze reacties dan was ik ook onmiddellijk meegepolariseerd hoor.
Waar woke is, is vuur
Knakworstkweker

Makkelijk schreef: di 29 september 2020, 00:13
Knakworstkweker schreef: ma 28 september 2020, 19:55

Nuance kan de kern van het probleem verzwakken of verduidelijken.

Het trekt in ieder geval de aandacht, dan is nuance van latere zorg.
Dat kan wel zijn, maar als ik een gewone natuurliefhebber was en ik kreeg een linkje naar deze reacties dan was ik ook onmiddellijk meegepolariseerd hoor.
Hier is de nuance die ik zelf niet kon maken
Tijgerhaai schreef: di 29 september 2020, 00:10 Met echte natuurbeschermingsorganisaties en buren met wat zorgen is prima te praten. Daar kom je vaak samen wel uit. Het maakt ons niet uit of wij nu rechts of links om die boom gaan. Het zijn de "niet in mijn achtertuin" (het is hun tuin niet eens) activisten die je het leven proberen zuur te maken. Ze zijn tegen de route omdat ze tegen alles in het bos zijn behalve hun zelf. Zoeken eens op Google naar een bedreigd plantje of diertje en gebruiken dat dan als excuus om mee te slaan.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe liggen de routes erbij na alle regen van deze week? Ik wil komende zaterdag de 4 routes gaan rijden, maar heb geen zin om als een varkentje door de modder te moeten rijden. :-)
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Goed punt. Vandaag niet veel geregend en morgen volgens buienradar ook droog. Dus ik laat je morgen weten hoe de Nijmegen trails uitzien. :-q Waarschijnlijk veel 'hero dirt' ofwel veel grip door de regen afgelopen dagen. Zal wel plasjes liggen bij het eind van de gemene klimmetjes voorbij de Maldense laan.
Thank God i bailed before i hit that tree
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan was het bij jullie een stuk droger dan hier in de Flevopolder. Hier heeft het flink geregend.
Wat plasjes vind ik niet erg, maar hele stukken modder vind ik minder plezierig.
Ik ben benieuwd naar je ervaring morgen.
Veel plezier morgen met fietsen!
Knakworstkweker

North_Shore_MTB schreef: do 1 oktober 2020, 21:31 Goed punt. Vandaag niet veel geregend en morgen volgens buienradar ook droog. Dus ik laat je morgen weten hoe de Nijmegen trails uitzien. :-q Waarschijnlijk veel 'hero dirt' ofwel veel grip door de regen afgelopen dagen. Zal wel plasjes liggen bij het eind van de gemene klimmetjes voorbij de Maldense laan.
Ondergrond in Nijmegen is redelijk vergelijkbaar met regio Helmond/ Eindhoven vind ik en die was gister al perfect dus ik verwacht voor Nijmegen hetzelfde.

Gigantisch Goede Grip, heb wel wat pr's gereden gister op Best :winkie:
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Het hoort hier wellicht niet thuis, maar afgelopen woensdag heb ik de N70 gelopen (de bekende mooie maar pittige wandeling van 16 km). Het was op een doordeweekse dag en nog was het behoorlijk druk op die route.

Het is maar goed dat de N70 niet kruist met de MTB-routes daar, want ik denk dat de N70 in het weekend bij goed weer minimaal even populair is qua gebruikers dan de mountainbikeroutes.

Persoonlijk vond ik de N70 zelfs zwaarde dan de rode en paarse MTB-routes want ik heb nu nog steeds behoorlijk veel spierpijn. Nu moet ik wel toegeven dat het al een lange tijd is geleden dat ik meer dan 10 km heb gewandeld, maar het constante op en af. De vele trappen maakt de route zwaar. Het is net zoals de MTB-routes van Nijmegen wel een aanrader!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Wizzy82 schreef: vr 2 oktober 2020, 10:38 Het hoort hier wellicht niet thuis, maar afgelopen woensdag heb ik de N70 gelopen (de bekende mooie maar pittige wandeling van 16 km). Het was op een doordeweekse dag en nog was het behoorlijk druk op die route.

Het is maar goed dat de N70 niet kruist met de MTB-routes daar, want ik denk dat de N70 in het weekend bij goed weer minimaal even populair is qua gebruikers dan de mountainbikeroutes.

Persoonlijk vond ik de N70 zelfs zwaarde dan de rode en paarse MTB-routes want ik heb nu nog steeds behoorlijk veel spierpijn. Nu moet ik wel toegeven dat het al een lange tijd is geleden dat ik meer dan 10 km heb gewandeld, maar het constante op en af. De vele trappen maakt de route zwaar. Het is net zoals de MTB-routes van Nijmegen wel een aanrader!
Deze staat hier ook nog op het lijstje, de route heeft de reputatie een van de mooiste van Nederland te zijn
Who needs roads when there's dirt
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 477
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

awinkel schreef: do 1 oktober 2020, 21:34 Dan was het bij jullie een stuk droger dan hier in de Flevopolder. Hier heeft het flink geregend.
Wat plasjes vind ik niet erg, maar hele stukken modder vind ik minder plezierig.
Ik ben benieuwd naar je ervaring morgen.
Veel plezier morgen met fietsen!

Net thuis van rondje rode en paarse; ligt er prima bij, hier en daar een plasje, of klein stukje mud, maar kan je om heen fietsen, of gewoon er door heen, want tis niet veel.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bedankt voor de update.
Nou hopen dat het morgen wat droog blijft.... De voorspelling is inmiddels wat minder mooi dan de afgelopen dagen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 477
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Las net dat vanaf 12 okt het deel waar het traumapad ligt tijdelijke dicht gaat / omleidingen over rechte paden vanwege bomen oogst. Kan paar maandjes zo blijven.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Wizzy82 schreef: vr 2 oktober 2020, 10:38 Het hoort hier wellicht niet thuis, maar afgelopen woensdag heb ik de N70 gelopen (de bekende mooie maar pittige wandeling van 16 km). Het was op een doordeweekse dag en nog was het behoorlijk druk op die route.

Het is maar goed dat de N70 niet kruist met de MTB-routes daar, want ik denk dat de N70 in het weekend bij goed weer minimaal even populair is qua gebruikers dan de mountainbikeroutes.

Persoonlijk vond ik de N70 zelfs zwaarde dan de rode en paarse MTB-routes want ik heb nu nog steeds behoorlijk veel spierpijn. Nu moet ik wel toegeven dat het al een lange tijd is geleden dat ik meer dan 10 km heb gewandeld, maar het constante op en af. De vele trappen maakt de route zwaar. Het is net zoals de MTB-routes van Nijmegen wel een aanrader!
N70 is speciaal aangelegd voor de wandelaar (en ook hardloper). Volgens mij is ie officieel 13/14 K maar je kunt daar ook veel andere paadjes vinden. Vooral in de winter of als het minder mooi weer is (om te fietsen) is ga ik daar hardlopen. Bijna alleen maar op en af. Vaak ook nog even oude kleefsebaan oversteken naar de holdeurn waar het ook mooi lopen is.
Laatst gewijzigd door JohanGTT op vr 2 oktober 2020, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

Lag er mooi bij vandaag, super grip overal. Zag dat het bruggetje over een stronk op paars verwijderd is :(( Inderdaad maar weinig echte plassen.
Plaats reactie