Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Bedankt!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Even wat veren in de reet voor de routebouwers! Zaterdag rood en paars gereden. Ik had gedacht dat het na alle regen van de vorige week een grote modderpoel zou zijn, niets was minder waar!! Wat plasjes in de bocht waar je mooi om heen kon sturen door bovenlangs te rijden. Dus de watergeleiding hebben ze goed voor elkaar :-q :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Tijdens de lunchpauze ff rood gereden. Ik zag dat er een alternatief stuk route klaar was bij het Afrika museum. Top. Maakt het verlies van de afdaling en klim langs de camping helemaal goed.
Route lag er top bij trouwens.

Afgelopen zondag was ik trouwens voor het eerst aan het wandelen in het bos ten noorden van de Meerwijkselaan. Dan merk je hoe slecht het voor wandelaars staat aangegeven dat er mtb-routes kruisen. Goed dat daar extra bordjes voor komen, zo houden we het gezellig.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Rilson schreef: di 13 oktober 2020, 13:20 Even wat veren in de reet voor de routebouwers! Zaterdag rood en paars gereden. Ik had gedacht dat het na alle regen van de vorige week een grote modderpoel zou zijn, niets was minder waar!! Wat plasjes in de bocht waar je mooi om heen kon sturen door bovenlangs te rijden. Dus de watergeleiding hebben ze goed voor elkaar :-q :-q
Echt he. Viel mij ook direct op. Mijn idee is dat die kraanmachinist vooral zeer goed bezig is geweest daar.... Heel dikke pluim voor die gast.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Vandaag de rode gedaan, lag er uitstekend bij , wat een geluk om in nijmegen te mogen fietsen , prachtige routes
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Vandaag voor het eerst naar Nijmegen geweest, was benieuwd nav alle goede verhalen.

Wat een toffe routes! Nijmegen, Groesbeek en Mook gereden. De routes liggen er perfect bij en in die van Nijmegen en Groesbeek kun je mooi spelen met drops/dropjes en jumps.

Het was gezellig druk, zowel op de route als daaromheen. Het passeren (van mij :wink: ) ging gemoedelijk en nog her en der wat gepraat/geouwehoerd.

Zou dit graag vaker rijden, denk dat als je de route kent er nog veel meer plezier uit kan halen.

Complimenten aan de bouwers en het onderhoud, ligt er echt super bij! :-q
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

shamensink schreef: di 13 oktober 2020, 07:47 SBB heeft besloten om pas in week 45 (week van 2 november) te beginnen met de houtoogst in het Kraaijendal. Er kan dus nog drie weken gefietst worden op het Traumapad en verder.
:-q Goed te lezen want ik ben van plan maandagochtend die kant op te gaan.
Ga iig Nijmegen en Groesbeek doen, waarschijnlijk Mook ook.

Vraagje aan de locals :
Is het mogelijk m'n bus te parkeren aan de Nijmeegsebaan waar de Nijmegen route aansluit op Groesbeek (ik ben er vroeg) of kan ik 'm beter wegzetten bij de Canadees begraafplaats? (daarvan weet ik iig dat 't kan.)
Of is het wellicht handiger te parkeren waar Groesbeek aansluit op Mook? Dan doe ik eerst Nijmegen en Groesbeek, zet vervolgens een bakkie koffie en doe daarna Mook.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

KTManiac schreef: za 17 oktober 2020, 21:10Vraagje aan de locals :
Is het mogelijk m'n bus te parkeren aan de Nijmeegsebaan waar de Nijmegen route aansluit op Groesbeek
Ligt eraan hoe groot je bus is ;). Het is maar een kleine parkeerplaats, dus een bus formaatje VW Transporter past er prima. Zeker op maandagochtend, dan staat daar normaal gesproken hooguit iemand die een rondje gaat wandelen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Dank je! :-q Dat moet wel lukken dus.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
MarcelJG
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 21 februari 2016, 11:23

Meest handige en ruime plek is bij het zweefvliefveld, net over het bruggetje voor het vliegveld aan de rechterkant (komende vanaf Groesbeek).
Is een perfecte plek, meer dan voldoende ruimte en je zit onderaan het Traumapad (aansluiting tussen rood en paars). Ook weet je zeker dat je geen gezeik krijgt :D
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Kijk effe op m'n topokaart en denk dat ik 'm inderdaad daar maar weg zet. Weet ik idd iig zeker dat er plek is.
Doe 'k eerst Groesbeek en Nijmegen, dan een bakkie kofie en daarna Mook. Thanx! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

MarcelJG schreef: zo 18 oktober 2020, 11:36 Ook weet je zeker dat je geen gezeik krijgt :D
Niks mis met je zweefvliegveld tip (parkeer 'm daar ook sinds ik verhuisd ben), maar hoezo zou je langs de Nijmeegsebaan gezeik krijgen?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nadeel van die parking is wel dat ie erg populair is. Vanochtend al om 9 uur (met Robko, dus vroeg) aanwezig daar, kwartier later alles al ramvol.
Nijmegen, Groesbeek, en Malden gereden. Voor ons de 2.0 primeur hier (groen en rood 1.0 al eens gedaan), maar vooral rood en paars kunnen zich absoluut meten met de UHR. :-q
Eriknmgn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 18 november 2004, 16:57
Mijn mountainbike: S-works 29" HT 2012, Singular Swift SS

Ook vanmorgen geweest, rijd hier al bijna 20 jaar maar zo druk als vandaag heb ik nog nooit meegemaakt(BWR seizoen icm corona????). Volgende keer weer heel vroeg of doordeweek.
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Eriknmgn schreef: zo 18 oktober 2020, 17:49 Ook vanmorgen geweest, rijd hier al bijna 20 jaar maar zo druk als vandaag heb ik nog nooit meegemaakt(BWR seizoen icm corona????). Volgende keer weer heel vroeg of doordeweek.
Zaterdagmorgen precies hetzelfde aan de parkeerplaats Heumersoord..... Om 9.15 alle plaatsen bezet en erg druk... :-D
HONDA CRF 450R RULES!
Plaats reactie