Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

shamensink schreef: zo 15 november 2020, 22:30 Kwestie van geduld. We hebben nog het een en ander in de pijplijn zitten voor de Mook route, waaronder het aanpassen van het stuk langs het jachtslot
Onderlangs, parallel aan de Heumensebaan, ligt al een mooi kant en klaar pad. Kom je vlak voor de kruising met de Bisseltsebaan weer op de afdaling vanaf het Jachtslot.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

MarcusE schreef: ma 16 november 2020, 10:17
shamensink schreef: zo 15 november 2020, 22:30 Kwestie van geduld. We hebben nog het een en ander in de pijplijn zitten voor de Mook route, waaronder het aanpassen van het stuk langs het jachtslot
Onderlangs, parallel aan de Heumensebaan, ligt al een mooi kant en klaar pad. Kom je vlak voor de kruising met de Bisseltsebaan weer op de afdaling vanaf het Jachtslot.
Inderdaad mooi stukje met potentie, maar helaas verboden gebied
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Is daar dan geen toestemming voor te krijgen? Net als voor de paden in Heumensoord?
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik kwam op blauw (leuk!) een bordje met een kabouter tegen? Ik was benieuwd of daar nog iets van een gedachte achter zat?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MarcusE schreef: ma 16 november 2020, 13:32 Is daar dan geen toestemming voor te krijgen? Net als voor de paden in Heumensoord?
Je mag ervan uitgaan dat die mannen alle opties onderzoeken en bespreken met de terreineigenaren.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Zondagmorgen met de kleine man ( 11 jaar ) een stuk paars ( deel wat niet afgesloten was ) en een stuk rood gereden, wat een genot om te zien hoe mooi hij de singletrack afdalingen rijdt...
Ook complimenten naar alle MTB-ers ( en dat waren er best wat op zondagmorgen ) die geduldig waren als ze achter ons zaten, dat is echt wel eens anders geweest! :-q
Uiteraard gaan we ff opzij zodra het pad dat toelaat.

Route ligt er gewoon prima bij, de afsluiting van paars is goed aangegeven ( al zag ik er toch een paar het traumapad afrijden :~ )

Ik zag overigens een hoop serieuze graafwerkzaamheden bij Mook op de oude afvalberg, dat wordt het langverwachte bikepark :-q Is dat van de zelfde crew of heeft dat totaal niks met elkaar te maken??
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Rilson schreef: ma 16 november 2020, 16:21 Ik zag overigens een hoop serieuze graafwerkzaamheden bij Mook op de oude afvalberg, dat wordt het langverwachte bikepark :-q Is dat van de zelfde crew of heeft dat totaal niks met elkaar te maken??
Ons verzoek is om hier echt nog even weg te blijven. Er wordt de gehele week (ook in het weekend) gewerkt. Afgelopen weekend was het eerste bijna-ongeluk een feit toen er iemand bijna tegen de graafmachine aanreed. Nog even geduld dus. De opening zal groots aangekondigd worden.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Betekent dat kaartje dat het bikepark een extra lusje op de blauwe route wordt? Die gaat nu nog langs de tennisvereniging.. (Hendrik van Nassaulaan)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

shamensink schreef: di 17 november 2020, 08:45
Ons verzoek is om hier echt nog even weg te blijven. Er wordt de gehele week (ook in het weekend) gewerkt. Afgelopen weekend was het eerste bijna-ongeluk een feit toen er iemand bijna tegen de graafmachine aanreed. Nog even geduld dus. De opening zal groots aangekondigd worden.
Snap ik, geen haar op mn hoofd die er aan denkt nu al daar af te rijden. Maar vroeg me alleen af of een en ander met elkaar te maken had, of de normale route daar straks langs / doorheen loopt?

Verder goed bezig hoor! Kom er dagelijks voorbij rijden en zie dat er stevig gewerkt wordt. :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Rilson schreef: di 17 november 2020, 19:33
shamensink schreef: di 17 november 2020, 08:45
Ons verzoek is om hier echt nog even weg te blijven. Er wordt de gehele week (ook in het weekend) gewerkt. Afgelopen weekend was het eerste bijna-ongeluk een feit toen er iemand bijna tegen de graafmachine aanreed. Nog even geduld dus. De opening zal groots aangekondigd worden.
Snap ik, geen haar op mn hoofd die er aan denkt nu al daar af te rijden. Maar vroeg me alleen af of een en ander met elkaar te maken had, of de normale route daar straks langs / doorheen loopt?

Verder goed bezig hoor! Kom er dagelijks voorbij rijden en zie dat er stevig gewerkt wordt. :-q
De blauwe lijn op het bikepark wordt straks onderdeel van de Mook route. Geen extra lus, maar de doorgaande route
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

bouwpakket schreef: ma 16 november 2020, 16:08
MarcusE schreef: ma 16 november 2020, 13:32 Is daar dan geen toestemming voor te krijgen? Net als voor de paden in Heumensoord?
Je mag ervan uitgaan dat die mannen alle opties onderzoeken en bespreken met de terreineigenaren.
De optie die hier ingetekend is, is ook mooi, Aan de andere kant van de Heumense baan. Vroeger die verhoging tussen de weg en Mulderskop wel gefietst, totdat het met bulten hout werd afgesloten. Erg mooi paadje.
Afbeelding
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Er zit op dit moment een kleine omleiding in de blauwe route. Vlak voor de lange afdaling richting Mook met de ‘springbulten’. Blijkbaar hebben de drugsbendes het MTB’en ook ontdekt. Helaas verliezen zij geen bidonnetje of wikkel van een reep onderweg, maar meteen een heel vat met chemische zooi!
Wat een ...... zijn het zeg! :x :x :x

https://www.facebook.com/groups/NMrijkv ... 660261087/
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

https://www.gelderlander.nl/mook-en-mid ... a794128db/

Vaatje dumpen en nog in brand steken ook, waardoor de boel lekker weglekt.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

shamensink schreef: di 17 november 2020, 23:55De blauwe lijn op het bikepark wordt straks onderdeel van de Mook route. Geen extra lus, maar de doorgaande route
Is dat handig, in de zin van moet je dan niet echt concessies doen?

Bij wat typisch in een blauwe bikepark run te verwachten is qua hindernissen, is er over gaan met een XC fiets met zadel op volle hoogte niet het beste plan tenzij je ofwel serieus skills hebt of het tempo zeer sterk reduceert...? En als je alles het goed te doen maakt met een XC fiets met het zadel op volle hoogte, etc.. zonder de snelheid te sterk te hoeven reduceren dan heb je gewoon een XC afdaling gemaakt...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie