Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Fatsoenlijk gedragen geldt uiteraard voor iedereen, zelfs voor “ons” ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag heerlijk rondje gereden. Viel me wel op hoeveel MTBers er buiten de routes (blauw in dit geval) fietsten. Misschien ergens naar op weg oid.
Verder alle wandelaars gegroet en van de meeste groet terug. Een enkeling na niet, maar die zagen er ook niet uit alsof ze ooit eens plezier ergens in hadden 😂
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Was het eerst 1, nu zijn er al 7 plankjes met spijkers op de route gevonden. Dieptriest.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ze ... ~adc9b8bd/
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

MarcusE schreef: zo 27 december 2020, 17:46 Was het eerst 1, nu zijn er al 7 plankjes met spijkers op de route gevonden. Dieptriest.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ze ... ~adc9b8bd/
Was al bang dat er meer zouden zijn op de rode route. Ligt het dichtst bij bewoond gebied. Vandaar gisteren na even twijfelen, toch voor paars-blauw gegaan.
Hopelijk zijn dit de laatste en komen er geen nieuwe.
Als iemand die meestal in de ochtend rijd, maak ik me toch een beetje zorgen 😕
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Vind het eerlijk gezegd ook wel een zorgwekkende ontwikkeling, deze guerilla; haalt toch een beetje het zorgeloze van lekker bewegen in de lokale natuur er vanaf..
Hopelijk gunnen we elkaar op heel korte termijn weer gewoon ieders manier van buiten vertoeven..!
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Bepaalde (politieke) groeperingen hebben hun zin niet gekregen via de gemeenteraad en tonen zich nu een slecht verliezer.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Persoonlijk fiets ik er geen seconden minder om en zal ik ook niet met meer of minder zorgen rijden, een lek is zo gerepareerd en het moment dat je hierdoor je natuurrecreatie laat beïnvloeden heeft de anti-MTB terrorist (ja zo noem ik ze) al gewonnen.

Waar ik me wel zorgen om maak is dat de dader(s) zich buiten de rechtstaat stellen, en ook buiten (of boven) de maatschappij. Er fietsen hier vrouwen, kinderen, mannen, je collega's, je buren en je gaat moedwillig het risico aan dat je ze een lichamelijk kwetsuur geeft. Je zoontje of dochtertje zal maar net op zo'n schroef vallen. Je mag het er dan wel niet mee eens zijn met het toestaan van mountainbikers op de route, het is nu wel zo dat ze toegestaan zijn. Ik heb geen illusie dat er een zinnig gesprek te voeren is met personen die overgaan tot sabotage en moedwillig het risico nemen tot lichamelijke schade. Zij moeten wel zo'n enorm gekleurd en demoniserend beeld van ons hebben willen ze de mens op de fiets niet meer zien...

Voordat het halve forum roept, de spijkermat kwam van links, wat betreft de communisten (SP) zijn we welkom:
https://nijmegen.sp.nl/nieuws/2020/12/r ... -de-mtb-er

Weldenkend kun je deze actie alleen voor conto rekenen van de dader(s), Jaap Dirkmaat is volgens mij juist principieel genoeg om de rechtstaat te gebruiken voor zijn gevecht, daar mogen we dan wel niet blij mee zijn, het is tenminste wel de juiste weg. Ik kan me ook niet voorstellen dat deze sabotage actie rechtstreeks uit zijn hoed komt, en om eerlijk te zijn denk ik niet dat spijkermatten zijn gevecht ten goede komen, de politiek plakt zichzelf aan zijn stemmers, maar nooit aan geweldplegers. Maatschappelijk zullen weinig mensen zich verenigen met het gedachtegoed van saboteurs en geweldplegers.

Betreft de sabotage techniek: het ziet er wel weer extreem klungelig uit zeg, ik zal even niet op detail ingaan want ik zie veel verbeterpunten maar wil niemand op een idee brengen, maar wat moet dit een beunhaas zijn geweest zeg.

Het beste remedy is volgens mij: jezelf uitstekend als ambassadeurs van de MTB sport blijven gedragen tegenover iedereen, laat alles en iedereen voor, geef iedereen ruimte, ben vriendelijker dan nodig zou moeten zijn, en doe er een schepje bovenop.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

What's next voor die mafkezen: draden spannen..?
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Yeee-ti! schreef: ma 28 december 2020, 09:43 What's next voor die mafkezen: draden spannen..?
Ik hoop dat ze langs de routes gaan staan met vuvuzela's, Megavalanche style!
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

https://nos.nl/l/2362337

Het heeft zelfs het landelijke nieuws gehaald.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Tijdelijk camera's ophangen om deze boobytrap makers te kunnen pakken.?? En uiteraard hard aanpakken die lui!

Zeker ff uitkijken s'ochtends vroeg.


En inderdaad gedraag je netjes, geen kinderen omver duwen enzo..
Dat is voer voor zulke types.[size]
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Rossie schreef: di 29 december 2020, 09:22 Tijdelijk camera's ophangen om deze boobytrap makers te kunnen pakken.?? En uiteraard hard aanpakken die lui!

Zeker ff uitkijken s'ochtends vroeg.

En inderdaad gedraag je netjes, geen kinderen omver duwen enzo..
Dat is voer voor zulke types.
Hadden ze bij UHR niet zo'n candid camera opstelling om hun fietsers teller te beschermen? Dat gaf nog mooie heterdaad beelden.

Op de Gelderlander zag ik in de comments nog een mevrouw zich begripvol uitlaten over de route sabotage, want kijk maar in België met die kinderduwer, er bestaan politiek minder geaccepteerde evenknieën van grote groepen afstraffen op de acties van individuen..
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Grondvreter schreef: di 29 december 2020, 10:17Op de Gelderlander zag ik in de comments nog ...
Dat te lezen is echt zinloos. Laat het gaan....
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Inderdaad. Op de Gelderlander (maar misschien ook andere regionale kranten websites) zit een groepje MTB/racefiets haters die geen gelegenheid onbenut laten om hun ongenoegen te spuien. Die zouden zelfs in staat zijn om de hele corona-crisis te wijten aan MTB/racefietsers.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MarcusE schreef: di 29 december 2020, 12:03 Inderdaad. Op de Gelderlander (maar misschien ook andere regionale kranten websites) zit een groepje MTB/racefiets haters die geen gelegenheid onbenut laten om hun ongenoegen te spuien. Die zouden zelfs in staat zijn om de hele corona-crisis te wijten aan MTB/racefietsers.
Is dat niet zo dan?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie