Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik twijfel om vrijdag af te zakken naar het zuiden voor een combi Groesbeek-Mook, of naar het noorden voor Gieten-Rolde. Bij ons (Sallandse Heuvelrug) heeft het de afgelopen 2 dagen behoorlijk geregend, daarom mijn vraag hoe de routes Groesbeek en Mook de buien hebben doorstaan (en hoe het morgen zal zijn). Droog, paar natte maar prima berijdbare (ook ihkv trailrespect) stukken, of modderige poel en dus nu niet aan te raden? Ik begrijp dat het nog lastig zeggen is, er gaat nog 24 uur overheen die droog en wat winderig verlopen, maar een local kan vast waardevolle info geven.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Route kan bij normale hoeveelheden regen wel wat hebben en over kapot rijdenhoef je je geen zorgen te maken.
Deze route wordt in de herfst, bij echte regen, helemaal naar de challemiezus gereden.
Zo erg dat je er versteld van staat. Ik was er in december, helemaal kapot en toch stervensdruk. Ben daarna snel ergens anders gaan rijden.

Vorige week drie keer gereden en toen was het erg droog dus zal wel prima zijn op wat plassen na.
ZagatoRSL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 9 maart 2013, 19:31
Mijn mountainbike: rainbow stumpy ST tuned

heeft er iemand een gpx bestand van de routes Mook - Groesbeek - Nijmegen en Malden aan elkaar gereden zoals ze momenteel zijn aangeduid?
ik wil aankomende week deze routes komen rijden.
60km en 1000hm lijken me wel de moeite... :D
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Alles is goed gepijld en gekoppeld. Als je bij het zweefvliegveld start kan je 1/4de paars, rood, 1/2de paars, blauw, 1/4 paars doen.
Of 1/4de paars, blauw, 1/2de paars rood, 1/4de paars.
Malden (groen) voegt zeer weinig toe, als je dan meer wil rijden kan je bijv. een stuk paars extra doen.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

ZagatoRSL schreef: do 6 mei 2021, 13:28 heeft er iemand een gpx bestand van de routes Mook - Groesbeek - Nijmegen en Malden aan elkaar gereden zoals ze momenteel zijn aangeduid?
ik wil aankomende week deze routes komen rijden.
60km en 1000hm lijken me wel de moeite... :D
Jamis Diablo schreef: do 6 mei 2021, 13:43 Alles is goed gepijld en gekoppeld. Als je bij het zweefvliegveld start kan je 1/4de paars, rood, 1/2de paars, blauw, 1/4 paars doen.
Of 1/4de paars, blauw, 1/2de paars rood, 1/4de paars.
Malden (groen) voegt zeer weinig toe, als je dan meer wil rijden kan je bijv. een stuk paars extra doen.
Precies wat JD aangeeft. Vanuit het zweefvliegveld kun je redelijk eenvoudig alle routes doen. Heb ik vorige week ook gedaan, maar had van te voren een GPX gemaakt. Als je die graag wil dan stuur je e-mailadres maar effe in een PB. Maar zonder lukt het ook wel.

Na Nijmegen, Groesbeek, en Mook had ik ook Malden gedaan, maar daar had ik achteraf spijt van. Ipv 10KM groen had ik beter nog een keer een stuk paars extra kunnen fietsen. Wijze les voor de volgende keer.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

drpaul schreef: do 6 mei 2021, 09:54 Ik twijfel om vrijdag af te zakken naar het zuiden voor een combi Groesbeek-Mook, of naar het noorden voor Gieten-Rolde. Bij ons (Sallandse Heuvelrug) heeft het de afgelopen 2 dagen behoorlijk geregend, daarom mijn vraag hoe de routes Groesbeek en Mook de buien hebben doorstaan (en hoe het morgen zal zijn).
Momenteel nog regen (bijna natte sneeuw.. :~ ) in Mook. Hoe de route is weet ik niet, maar aan de tuin te zien heeft het vannacht ook aardig door geregend.
Volgens buienradar houdt dit nog minimaal een uurtje aan.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Had al gezien dat het gisteravond nog een aantal uren had geregend, dus had al besloten om niet te gaan. Dan maar vanmiddag evt rondje op de weg...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het heeft hier inderdaad veel geregend laatste dagen, de routes zijn erg modderig.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ben net terug. Route Groen is nat de andere 3 routes zijn goed te doen. Hier en daar nog een plasje.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Wat is de status nu? Uit trailrespect (en luiheid) geen zin als het nog modderig is.
Stamppot with weaksauce!
JayKay
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 10:21

eRicW schreef: ma 10 mei 2021, 13:30 Wat is de status nu? Uit trailrespect (en luiheid) geen zin als het nog modderig is.
Ligt er perfect bij, ben er deze week en heb paars en rood gereden.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

eRicW schreef: ma 10 mei 2021, 13:30 Wat is de status nu? Uit trailrespect (en luiheid) geen zin als het nog modderig is.
GIsteren Rood/ Paars/Blauw gedaan. Uitstekende dirt en maar weinig echt grote plassen en weinig modder. Vooral Paars en blauw echt genot nu. Wees voorbereid het is wel erg benauwd. :-q
Thank God i bailed before i hit that tree
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Dank!
Stamppot with weaksauce!
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag Nijmegen , Groesbeek en Mook weer gereden ,lag er zeer goed bij . Geen modder en zichtbaar veel onderhoud aan de routes. LOF EN HULDE voor de onderhouds ploegen!! Was nog erg rustig om 8.15 uur.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Ja idd valt op dat nu met het warmer weer de regen direct verdampt en/ of wordt afgevoerd ten opzichte van vroeger. En vooral kudos aan het onderhoudsploeg voor het nieuwe bochtwerk langs die boomstammen/ takken en vooral die laatste spring bultje voor die S bocht als je de maldensebaan oversteekt vanuit de vaargeul richting het traumapad c.q. beginpunt paars. Echt dikke vette grijns na die jump en de kombochten :-q En off course die strakke slalombochtenparcours als je na het bikepark omhoog de blauwe route vervolgt. Iets meer hoogteverschil en je waant op een enduro parcours.
Thank God i bailed before i hit that tree
Plaats reactie