Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat "dropje" (het is te laag om drop genoemd te worden, je rijdt er gewoon vanaf) is in elk geval wel linker voor beginners dan dat switchbackje een stukje daarvoor. Dus ik zou eerder een waarschuwing bij dat ding zetten dan voor een bocht die iedereen wel aan ziet komen.

Ik vind 'm leuk zoals hij er nu bij ligt, maar voor beginners is het al tricky. En ik vermoed dat hij in rap tempo nog verder zal uitslijten gezien de zachte ondergrond ter plekke. Dus -aloude discussie- je zult er iets mee moeten om het rijdbaar cq veilig voor iedereen te houden. Het mooiste zou zijn een makkelijke chickenrun onderlangs en het huidige pad houden voor de durfals ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

aurelius schreef: vr 11 juni 2021, 11:10
bas r schreef: vr 11 juni 2021, 10:38

Een stukje eerder staat er wel een waarschuwing (net voor de switchback), maar als je het niet kent komt ie inderdaad uit het niets.
Enige tricky dropje is evt de hoogste drop in het bikeparkje van Mook :wink: . En ook die ligt er goed bij.
Vond dit stukje afgelopen woensdag juist wel leuk zo, eens iets onvoorspelbaarders.
Er staat al een waarschuwing. Die kun je toch evt herhalen?
Het is ook weer jammer als het allemaal te strak getrokken wordt.
Ik zei het wat krom denk ik, maar ik hoop ook niet dat ie strakgetrokken wordt. Ik vind 'm zo ook leuk, maar heb er anderen ook al wel bij zien klungelen. Extra bordje erbij en klaar lijkt me :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

QR code op de paal met clinic aanbiedingen van de locale trainers. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

bas r schreef: vr 11 juni 2021, 12:20
aurelius schreef: vr 11 juni 2021, 11:10

Enige tricky dropje is evt de hoogste drop in het bikeparkje van Mook :wink: . En ook die ligt er goed bij.
Vond dit stukje afgelopen woensdag juist wel leuk zo, eens iets onvoorspelbaarders.
Er staat al een waarschuwing. Die kun je toch evt herhalen?
Het is ook weer jammer als het allemaal te strak getrokken wordt.
Ik zei het wat krom denk ik, maar ik hoop ook niet dat ie strakgetrokken wordt. Ik vind 'm zo ook leuk, maar heb er anderen ook al wel bij zien klungelen. Extra bordje erbij en klaar lijkt me :)
Straktrekken is meteen weer het andere uiterste. Dat hoeft voor mij ook niet! Maar ik denk wel dat het beter is er iets mee te doen. Minimaal een bordje, misschien een chickenrun en ik zou ook iets op het losse zand gooien om erosie tegen te gaan en zo te voorkomen dat er een gevaarlijke situatie ontstaat. Uiteraard is het geheel aan de deskundigheid van de trailcrew, om te bepalen of wat en hoe er iets mee gedaan gaat worden. :-q
Be Nice, Say Hi!
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Wij reden daar gisteren ook en ik kwam iets te langzaam aanrijden waardoor ik dus net stilviel tegen die wortel aan :roll:
Verder is die inderdaad gewoon te rijden zonder al te veel moeite, allen even oppassen voor het mulle zand onderin :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Toen ik ooit (het werd toen nog atb genoemd, er waren nauwelijks routes en al helemaal geen bordjes), begon met mtb, stapte ik af als ik iets te technisch vond, en dat doe ik nu nog. Ik snap dat vanwege de algemene toegankelijkheid de routes zijn zoals ze zijn. Ik hier ook bij elke keer dat ik kritiek had, aangegeven hoe blij ik ben met 'onze' routes. En dat ben ik nog steeds;Kudo's voor de bouwers en onderhouders👍!! Maar voor mij maken dat soort stukjes juist een deel van de pret uit, en 'vroegah' toen dit deel nog niet in de route opgenomen was gingen we daar onderaan meteen rechtsaf, toen was hij nog veel 'trickier. Soms win ik,soms wint 'de route'😉. Da's toch een deel van de fun, dat t nooit hetzelfde is, en je je altijd moet aanpassen aan de omstandigheden. En overal bordjes bij plaatsen....... Tja, volgens mij kunnen we allemaal(vooruit) kijken en onze eigen technische vaardigheden inschatten.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Cube AIM schreef: vr 11 juni 2021, 14:13 Wij reden daar gisteren ook en ik kwam iets te langzaam aanrijden waardoor ik dus net stilviel tegen die wortel aan :roll:
Verder is die inderdaad gewoon te rijden zonder al te veel moeite, allen even oppassen voor het mulle zand onderin :-q
Gisteren iemand lelijk over de kop zien gaan (viel ook stil op de wortel)
Ik kom daar met groote regelmaat en rij daar gewoon naar beneden maar hard genoeg gaan dat je er over springt (dropt) durf ik daar ook niet
Ik zie m wel met de dag trickyer (als dat een woord is) worden
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Gisteren weer paars gedaan. Door de droogte wel extra uitdagingen. 😁. Trauma pad heeft wel weer wat te lijden gehad, maar blijft mijn favoriete afdaling.
Na de regen van vanochtend zal het er weer prachtig bij liggen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

HB_Eagle schreef: do 17 juni 2021, 15:00Ik zie m wel met de dag trickyer (als dat een woord is) worden
kermit schreef: vr 11 juni 2021, 11:37...ik vermoed dat hij in rap tempo nog verder zal uitslijten gezien de zachte ondergrond ter plekke. Dus -aloude discussie- je zult er iets mee moeten om het rijdbaar cq veilig voor iedereen te houden. Het mooiste zou zijn een makkelijke chickenrun onderlangs en het huidige pad houden voor de durfals ;-)
Dat dus, het is een route die wekelijks door veel mensen gereden wordt, en op een punt als dit ontkom je er niet aan om het af en toe aan te pakken. Of het resultaat dan volledig gladgestreken of een drop waarvoor zelfs Yoann Barelli terugdeinst moet zijn laat ik in het midden ;-)

Wat mij betreft ook ergens er tussenin. Lijkt me leuk om hem zo te houden dat een beetje ervaren rijder er plezier aan beleeft, maar levensgevaarlijk is niet de bedoeling. En als hij voor beginners te lastig is zou een chickenrun dat kunnen oplossen (geen idee of daar überhaupt ruimte en/of toestemming voor is).
Maar goed, zoiets is een beetje een grijs gebied waar veel routes in NL mee te maken hebben of krijgen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik ben bij het betreffende "dropje" icm rul zand (blauw na switchback) vandaag toch maar ff van mijn fiets gegaan ..... :oops:
Ik was na een paar maand weer eens op de route en de eerste keer op het nieuwe stuk "blauw" en het leek toch wel spannend. Zeker geen "beginners" route in ieder geval :winkie:
Verder genoten van volledig paars (na de bosbouw) en blauw (met de nieuwste stukken en bikeparkje). Het was doodstil ( ik heb 3 mtb-ers gezien)
Ik ben nooit zo'n fan van "aangelegde" routes, maar hiervoor petje af :-q :-q .
Veel van de oude "wilde" paden die ik er vroeger reed zitten nu in paars en ook blauw wordt steeds interessanter. Weinig gladgestreken ook :-q Voor mij horen grind, wortelbedden, gaten, af en toe een plas en weggespoeld zand er juist bij en dat is er gelukkig nog in overvloed.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Geen idee of het er lastiger bij lag dan anderhalve week geleden. Toen vond ik hem nog goed te doen iig.
Over het geheel genomen zijn paars en blauw wellicht iets afwisselender als rood, maar rood vind ik toch ook erg leuk. Een luxe-positie om te kunnen kiezen uit meerdere gave routes zo dicht bij elkaar!

Misschien dat ik er morgen weer heen ga, moet nog even bedenken wat ik wil qua fietsen op mijn vrije dag. Iets lokaals op de mtb, vanuit de voordeur op de racer stappen, of toch maar de auto in om wat heuvelachtiger te gaan rijden... :D
UHR zou ook een optie zijn, maar Leersum ligt (deels) plat en Amerongen heb ik vorige week nog gereden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Het is bij mij ook nog wat wennen met 25kg E-mtb. Eigenlijk merk ik er niks van, behalve als je bijna onderuit gaat...dan is het wel een lomp ding, dus ik ben nogal voorzichtig.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

[.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie