Kan natuurlijk een vraag zijn van iemand die niet 'om de hoek' woont
Routes Rijk van Nijmegen
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3280
- Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
Tja, ik woon er 1,5 uur vandaan, maar ik weet wel dat als het al dagen regent een route dan erg nat is.
Net zoals dat als het een lange tijd niet geregend heeft, dat de route dan droog is.
Net zoals dat als het een lange tijd niet geregend heeft, dat de route dan droog is.
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Je zou toch een formule in elkaar moeten kunnen sleutelen met grondwater standen, neerslag data, weer afgelopen dagen, en de weersverwachting. Daar moet dan toch wel uit te kristalliseren zijn of het Mudfest, hero dirt, of standje zandbak is. En als je helemaal lekker bezig bent ook nog een verwachting voor de komende dagen. Deze hero dirt verwachting plaats je dan bij de route informatie op de diverse route sites. Dus wie is er handig met big data?
https://grondwater.webscada.nl/waterdatagelderland/
https://grondwater.webscada.nl/waterdatagelderland/
●◼︎▲◆ Go round the outside.
En dan ook ff een advies erbij met wat voor type band,merk ,breedte,profiel en druk erbij aangepast aan de weersgesteldheid svp!!!!Tijgerhaai schreef: ↑ma 24 mei 2021, 16:20 Je zou toch een formule in elkaar moeten kunnen sleutelen met grondwater standen, neerslag data, weer afgelopen dagen, en de weersverwachting. Daar moet dan toch wel uit te kristalliseren zijn of het Mudfest, hero dirt, of standje zandbak is. En als je helemaal lekker bezig bent ook nog een verwachting voor de komende dagen. Deze hero dirt verwachting plaats je dan bij de route informatie op de diverse route sites. Dus wie is er handig met big data?
https://grondwater.webscada.nl/waterdatagelderland/
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Technisch is alles mogelijk. Je maakt er nu een lolletje van, maar hoe vaak wordt er niet gevraagd hoe de omstandigheden zijn? Blijkbaar is er best behoefte aan. Als local kijk je eens uit het raam hoe nat het is. Maar als iemand van de andere kant van het land kan het best interessant zijn. Kijk je zelf bijvoorbeeld ook niet wat de verwachtingen zijn als je eens ergens anders in het land gaat rijden?
Het zou mij trouwens niks verbazen als er in de landbouw al lang zo’n systeem is t.b.v. Het beregenen van het land. De waardes hoef je dan alleen maar te vertalen iets wat ons wat zegt. Bijvoorbeeld 0-3= zandbak, 3-6= Hero dirt, 6-9= mudfest.
Het zou mij trouwens niks verbazen als er in de landbouw al lang zo’n systeem is t.b.v. Het beregenen van het land. De waardes hoef je dan alleen maar te vertalen iets wat ons wat zegt. Bijvoorbeeld 0-3= zandbak, 3-6= Hero dirt, 6-9= mudfest.
●◼︎▲◆ Go round the outside.
Dacht idd. Dat jij een grap maakte, en haakte daarop in.
Je weet idd. niet altijd of t in een ander deel van v.h. land ook (veel ) regent en hoe nat de ondergrond is na dagen regen. Dat is ook afhankelijk van de ondergrond, zandgrond of klei maakt veel verschil.
Als t heel erg geregend heeft hier (nijmegen) dan ga ik vaak naar de posbank, daar is t dan vaak een stuk minder drassig.
Misschien zou zo'n app?? Zoals jij voorstelt wel handig zijn.
Je weet idd. niet altijd of t in een ander deel van v.h. land ook (veel ) regent en hoe nat de ondergrond is na dagen regen. Dat is ook afhankelijk van de ondergrond, zandgrond of klei maakt veel verschil.
Als t heel erg geregend heeft hier (nijmegen) dan ga ik vaak naar de posbank, daar is t dan vaak een stuk minder drassig.
Misschien zou zo'n app?? Zoals jij voorstelt wel handig zijn.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Alle data is op zich al ergens verzameld. Er zijn heel veel meetstations voor van alles en nog wat. Het moet alleen aan elkaar geknoopt worden. Uiteraard krijg je op een zandgrond een ander resultaat dan op een kleigrond met de zelfde hoeveelheid regen en grondwaterstand. Maar ook dat is al in kaart gebracht door de WUR.
https://www.wur.nl/nl/nieuws/Alle-bodem ... ikbaar.htm
Maar wat ik al zei. Zou mij niks verbazen als het in de landbouw allang toegepast word. De vraag is alleen hoe heet dat systeem en kunnen wij daar iets mee? (Ik woon wel in de polder maar niet actief in de landbouw)
* edit * zie bijvoorbeeld https://www.h2owaternetwerk.nl/vakartik ... rder-ermee
https://www.wur.nl/nl/nieuws/Alle-bodem ... ikbaar.htm
Maar wat ik al zei. Zou mij niks verbazen als het in de landbouw allang toegepast word. De vraag is alleen hoe heet dat systeem en kunnen wij daar iets mee? (Ik woon wel in de polder maar niet actief in de landbouw)
* edit * zie bijvoorbeeld https://www.h2owaternetwerk.nl/vakartik ... rder-ermee
●◼︎▲◆ Go round the outside.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5568
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Ik denk dat je je iets te rijk rekent.
Een akker is iets anders dan een kronkelende singletrack met bochten, kuilen, hoogteverschil, offcamber, afwatering en een bladerdek als beschutting.
Daarnaast is de grond samenstelling niet overal hetzelfde.
Een voorbeeld: gisteren op de route van Harderwijk, een gedeelte kurkdroog (terwijl ik anders had verwacht), 25 meter verderop was het een blubberbende.
Het is zo wisselend allemaal.
Een akker is iets anders dan een kronkelende singletrack met bochten, kuilen, hoogteverschil, offcamber, afwatering en een bladerdek als beschutting.
Daarnaast is de grond samenstelling niet overal hetzelfde.
Een voorbeeld: gisteren op de route van Harderwijk, een gedeelte kurkdroog (terwijl ik anders had verwacht), 25 meter verderop was het een blubberbende.
Het is zo wisselend allemaal.
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Het is maar net hoe mooi je het systeem wil maken. Nu hoef je op een mountainbike niet te beregenen, bemesten, in te zaaien, enz. Dus heel nauwkeurig hoeft het nu ook weer niet. En gaan aangeven welke delen van een route wat zijn is ook overdreven. Maar een gemiddelde indicatie voor een route zou toch al heel mooi zijn.
●◼︎▲◆ Go round the outside.
Ik blijf het zowel als fietser en als automobilist irritant vinden dat route niet meer langs jachtslot gaat. Als je daar rijdt met auto en grote brede aanhangwagen is het niet fijn inhalen en ik vind het gevaarlijke situaties opleveren.
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Die route snap ik dus ook niet zoals ik al schreef. Maar waarom is dat? Je komt op de zelfde kruising uit. Ik snap nu wel waarom een aantal langs het jachtslot gingen plaats van links af.
●◼︎▲◆ Go round the outside.
Denk dat t 'waarom van het omleggen van de route gezocht moet worden bij de eigenaar van het Jachtslot(natuurmonumenten). Ik denk dat ze mountainbikers op dat gedeelte van hun terrein willen mijden. De weg langs het Jachtslot is vlgs. mij openbare weg en niemand kan ons verbieden om daarlangs omhoog te fietsen?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 316
- Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
- Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Langs het jachtslot mag volgens mij gewoon. Is toch een openbare weg?
Bij veel wielrenners is dat een geliefde klim.
Zodra ik de blauwe route en keer ga fietsen zal ik zo ook fietsen. Ik heb daar wel al een paar keer gewandeld (geocachen) en ik weet wel dat het een behoorlijke klim is.
Bij veel wielrenners is dat een geliefde klim.
Zodra ik de blauwe route en keer ga fietsen zal ik zo ook fietsen. Ik heb daar wel al een paar keer gewandeld (geocachen) en ik weet wel dat het een behoorlijke klim is.
Ik ben meer dan handig genoeg met data. Het probleem is dat hier geen goede data voor is. Naast bodemtype moet je natuurlijk neerslag hebben. Zowel buienradar als zeker de weerstations zijn daar niet goed genoeg voor. Zeker niet actueel (achteraf wordt wel een calibratie toegepast). Daarnaast is bodemvocht van groot belang. Die is deels, maar niet heel goed (wat VanderSat ook beweert) uit satellietdata te halen. Bodembedekking, verdamping) en hellingen spelen ook een rol. Tot slot rijden we vooral met z'n allen de routes tot pulp. Waar je hier in de omgeving (Otterlo) vrij mag en kan fietsen is het grotendeels moddervrij terwijl de routes er niet best bij liggen.Tijgerhaai schreef: ↑ma 24 mei 2021, 20:58 Alle data is op zich al ergens verzameld. Er zijn heel veel meetstations voor van alles en nog wat. Het moet alleen aan elkaar geknoopt worden. Uiteraard krijg je op een zandgrond een ander resultaat dan op een kleigrond met de zelfde hoeveelheid regen en grondwaterstand. Maar ook dat is al in kaart gebracht door de WUR.
https://www.wur.nl/nl/nieuws/Alle-bodem ... ikbaar.htm
Maar wat ik al zei. Zou mij niks verbazen als het in de landbouw allang toegepast word. De vraag is alleen hoe heet dat systeem en kunnen wij daar iets mee? (Ik woon wel in de polder maar niet actief in de landbouw)
* edit * zie bijvoorbeeld https://www.h2owaternetwerk.nl/vakartik ... rder-ermee
Algemeen zou je hooguit de routes over de bodemkaart kunnen leggen en zeggen dat de routes op zandgrond er beter bij liggen in/na een natte periode.