Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Denk dat t er ook mee te maken heeft dat de bomen en struiken weer water opzuigen via de wortels om te groeien en te bloeien!
In elk geval zijn de trail's weer mooi droog.
Fijn voor ons,maar ja 't droge seizoen moet nog beginen🤔...........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Azurri schreef: wo 12 mei 2021, 19:02 In elk geval zijn de trail's weer mooi droog.
Fijn voor ons,maar ja 't droge seizoen moet nog beginen🤔...........
Ik zou zeggen dat ze nu, 2 dagen later, alweer te droog worden...

En overigens is april de maand waar normaal de minste regen valt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Het viel mij ook al op dat het eigenlijk heel droog was gisteren inderdaad. Was nog van start gegaan met korte regenbroek omdat er in het westen de afgelopen dagen flink water is gevallen. Maar niet in Nijmegen zo te zien
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag weer eens blauw gedaan. Hulde aan de bouwers. Wat is de track gaaf geworden. Begin maart was de laatste keer en wat is het gaaf geworden. Nieuwe stuk naar Bike Park. Blauwe lijn: heerlijk 😁.
Dan helaas rotstukje langs de N-weg maar daarna..... echt fantastisch. Wel een paar keer afgestapt. Eerst voor een zandbak, toen bijna de bocht niet gehaald in de afdaling en een soort drop daarna met wat mul zand. (Beetje 🐓)
Maar grote 😁bij terug komst.
Inderdaad her en der wat droog, maar mocht de pret niet drukken.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wij reden vanmiddag paars en blauw en Mook was voor mij de eerste keer. Herkende nog wel wat oldskool stukken maar inderdaad, wat een lekkere track zeg. Hard werken ook, zowel omhoog als omlaag af en toe lekker ruig, soms flowy maar zeker geen knikkerbaan zoals de trend even was in NL. Wel opvallend rustig, veel rustiger dan Groesbeek.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Lars TB schreef: wo 12 mei 2021, 20:31
Azurri schreef: wo 12 mei 2021, 19:02 In elk geval zijn de trail's weer mooi droog.
Fijn voor ons,maar ja 't droge seizoen moet nog beginen🤔...........
Ik zou zeggen dat ze nu, 2 dagen later, alweer te droog worden...

En overigens is april de maand waar normaal de minste regen valt!
Dat was ook wat ik bedoelde, ik ben (een beetje) bezorgd om t bos en de trails, als alles nu al zo droog is wat moet dat worden als we weer een warme, droge zomer krijgen. Oa. Als de trails te zanderig en droog worden is t voor de trailcrew niet bij te benen om alles te repareren.
Maar gelukkig hebben we met z'n allen geen invloed op t weer😅
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

'Nieuwe stuk naar Bike Park. Blauwe lijn: heerlijk .
Dan helaas rotstukje langs de N-weg '

Daar had ik ook een vraag over, als je ipv langs de Nweg ophoog,na t verlaten van het bikepark, oversteekt ligt er een breed dubbelspoors 'traktorpad' tot bovenaan waar de trail weer begint. Er staan weliswaar een bordje 'verboden te fietsen🤔. Maar de bewoners van de villa's tussen dat pad en de N weg gebruiken dat pad om hum tuinafval weg te voeren en de boswachter rijdt daar met z'n jeep.
Waarom kunnen/ mag je daar niet fietsen en kunnen we niet via dat pad omhoog??
Misschien dat iemand daar een (zinnig??) antwoord op weet.
Heb overigens gstrn. weer genoten van paars/blauw, wat zijn we toch bevoorrecht!!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Zo'n mtb route aanleggen is vooral geven en nemen. Stichting wil mtb route door gebied x, dan moet gebied y fietsvrij blijven. Daarnaast heb je dan nog allerlei buurtcommitees en actiegroepen welke ook nog een mening hebben, die moet je dan ook wat geven om ze koest te houden. We zijn nu eenmaal in Nederland en hier moet je 'polderen'. Geloof me zo'n route aanleggen en onderhouden is zeker niet alleen het schep werk.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

JohanGTT schreef: vr 14 mei 2021, 13:20 Zo'n mtb route aanleggen is vooral geven en nemen. Stichting wil mtb route door gebied x, dan moet gebied y fietsvrij blijven. Daarnaast heb je dan nog allerlei buurtcommitees en actiegroepen welke ook nog een mening hebben, die moet je dan ook wat geven om ze koest te houden. We zijn nu eenmaal in Nederland en hier moet je 'polderen'. Geloof me zo'n route aanleggen en onderhouden is zeker niet alleen het schep werk.

Nee, ik weet dat er héél wat gebeuren moet voordat er 'geschept' mag worden. Vroeg me alleen af waarom er op die plek; breed pad, geen wandelroute, wel toegang(voor bewoners) met auto's , uitdrukkelijk (dmv. een verbodsbord) niet gefietst mag worden??
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Azurri schreef: vr 14 mei 2021, 14:02
Nee, ik weet dat er héél wat gebeuren moet voordat er 'geschept' mag worden. Vroeg me alleen af waarom er op die plek; breed pad, geen wandelroute, wel toegang (voor bewoners) met auto's , uitdrukkelijk (dmv. een verbodsbord) niet gefietst mag worden??
Ik heb zo'n idee dat dit er nog best wel eens wat mee te maken kan hebben...
Als ik zo'n plekje zou kunnen betalen, zou ik er niet heel vrolijk van worden als er iedere dag een paar honderd van die mafkezen op twee wielen door mijn voortuin/achtertuin of over mijn oprit denderen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Het zou zomaar kunnen,
T soort mensen dat daar woont heeft over t algemeen wel 'invloed'😉.
Maar die tuinen zijn zo diep, je ziet de huizen vanaf t pad niet liggen, dus ik betwijfel of ze er last van zouden hebben, d'r staat ook een dichte begroeing.

Als je er geweest bent kun je zien dat eigenlijk niemand er last van zou hebben (in mijn perceptie) als er daar gefietst zou worden, t verbodsbord hangt er trouwens al jaren.......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Vandaag weer vroeg opgestaan om vanuit Drenthe naar Nijmegen te gaan. De routes lagen er mooi bij. Nijmegen (2x) Groesbeek (2x en 3x traumapad) en Mook + 2 x Bafang bikepark. Prima temperatuurtje. Niet te druk. Met gepaste snelheid en een groet de wandelaars passeren. Mooi dagje zo met zijn 2-en met 96km en iets van 1500hm. De omelet smaakte goed bij de hekseketel :-q
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Is er vandaag nog iemand geweest? Ik ben morgen aan het werk in wijchen en was van plan dan even een rondje te maken begin van de avond zo na het werk ;)
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

erikvlugt schreef: zo 16 mei 2021, 14:53 Is er vandaag nog iemand geweest? Ik ben morgen aan het werk in wijchen en was van plan dan even een rondje te maken begin van de avond zo na het werk ;)
vanmorgen 🔵🟣🔴 gedeeltelijk gefietst
was het erg mooi weer maar wel veel plassen en modder
Maar ach.. ff douchen en klaar
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

HB_Eagle schreef: zo 16 mei 2021, 18:29
erikvlugt schreef: zo 16 mei 2021, 14:53 Is er vandaag nog iemand geweest? Ik ben morgen aan het werk in wijchen en was van plan dan even een rondje te maken begin van de avond zo na het werk ;)
vanmorgen 🔵🟣🔴 gedeeltelijk gefietst
was het erg mooi weer maar wel veel plassen en modder
Maar ach.. ff douchen en klaar
Bedankt voor de reactie! Ik kom uit Hoofddorp en vanaf vanmiddag is het eigenlijk super mooi weer geweest hier. Ben ook niet zo bang om zelf vies te worden, maar wil de trail niet slopen en ook nog een beetje aan mijn fiets denken haha. Hopelijk valt er morgen niet teveel en trekt het water nog wat weg :)
Plaats reactie