Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Dat nieuwe stuk paars had er van mij niet bij gehoeven. Voor breede stukken rechtdoor bergop/af hebben we het reichswald. Terwijl er parallel een snelle singletrack naar beneden ligt (niet traumapad). Maar die zal wel weer eerst vrijgemaakt moeten worden van wat hout er en der. Maar goed de rest vd routes bevallen nog steeds erg goed :).
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vonden wij juist wel een lekkere opwarmer. Wie weet mag men daar in de toekomst nog wel wat single tracks aanleggen. Dan is het goed om alvast een stuk route te hebben die door dat deel loopt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

JohanGTT schreef: za 4 juli 2020, 11:41 Dat nieuwe stuk paars had er van mij niet bij gehoeven. Voor breede stukken rechtdoor bergop/af hebben we het reichswald. Terwijl er parallel een snelle singletrack naar beneden ligt (niet traumapad). Maar die zal wel weer eerst vrijgemaakt moeten worden van wat hout er en der. Maar goed de rest vd routes bevallen nog steeds erg goed :).
Na het broedseizoen zullen we hier ook nieuwe singletracks gaan aanleggen. We hebben de rechttoe-rechtaan paden alvast opgenomen om de overige bosgebruikers vast te laten wennen aan ons. Die singletrack naar beneden mogen we helaas niet gebruiken ivm enkele roofvogelnesten en is overigens door SBB dicht gegooid
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wie bedenkt er twee verschillende rode routes die allebei aan paars zitten...? :-{
Nou ja goede reden om nog een keer terug te komen zullen we maar zeggen.

O en over het Traumapad, die video die ik zag vond ik het maar matig. Het welbekende GoPro effect. Zelf rijden daar in tegen, ik vind het bijzonder positief dat we dergelijke trailsonderdelen in Nederland hebben.
De beste man op zijn 26” Halfords hardtail die voor mij naar beneden kroop heb ik kudos gegeven. Vullingen had ie inmiddels niet meer😉
Tja en de vermeende remkuilen, niks van gemerkt eigenlijk. Nog een reden om terug te komen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

shamensink schreef: za 4 juli 2020, 17:52
JohanGTT schreef: za 4 juli 2020, 11:41 Dat nieuwe stuk paars had er van mij niet bij gehoeven. Voor breede stukken rechtdoor bergop/af hebben we het reichswald. Terwijl er parallel een snelle singletrack naar beneden ligt (niet traumapad). Maar die zal wel weer eerst vrijgemaakt moeten worden van wat hout er en der. Maar goed de rest vd routes bevallen nog steeds erg goed :).
Na het broedseizoen zullen we hier ook nieuwe singletracks gaan aanleggen. We hebben de rechttoe-rechtaan paden alvast opgenomen om de overige bosgebruikers vast te laten wennen aan ons. Die singletrack naar beneden mogen we helaas niet gebruiken ivm enkele roofvogelnesten en is overigens door SBB dicht gegooid
Dat dus ... :-q

Gebeurt op heel veel routes. Eerst een route van aantal km aanleggen en langzaam aantal singletracks toevoegen. Alles in 1x aanleggen is zowel financieel als qua mankracht, aanleg, afwerking en onderhoud gewoon niet mogelijk. Of heel mountainbikend NL moet zich aanmelden als vrijwilliger. Want hoeveel van alle rondfietsende mtb’ers zullen er daadwerkelijk vrijwilliger zijn bij een bepaalde route?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

shamensink schreef: za 4 juli 2020, 17:52
Na het broedseizoen zullen we hier ook nieuwe singletracks gaan aanleggen. We hebben de rechttoe-rechtaan paden alvast opgenomen om de overige bosgebruikers vast te laten wennen aan ons. Die singletrack naar beneden mogen we helaas niet gebruiken ivm enkele roofvogelnesten en is overigens door SBB dicht gegooid
Ah OK duidelijk.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Heerlijk, dat klimmetje onder de rododendrons tussen die oude poort door tegen het eind van de paarse Groesbeekroute. Ik kende dat al, leuk dat het nu in een route zit: dat zou wat mij betreft wel een kilometer door mogen gaan!
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Yeee-ti! schreef: zo 5 juli 2020, 15:08 Heerlijk, dat klimmetje onder de rododendrons tussen die oude poort door tegen het eind van de paarse Groesbeekroute. Ik kende dat al, leuk dat het nu in een route zit: dat zou wat mij betreft wel een kilometer door mogen gaan!
dan zou bij mij mijn tong tussen de spaken komen :D
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

HB_Eagle schreef: zo 5 juli 2020, 16:36
Yeee-ti! schreef: zo 5 juli 2020, 15:08 Heerlijk, dat klimmetje onder de rododendrons tussen die oude poort door tegen het eind van de paarse Groesbeekroute. Ik kende dat al, leuk dat het nu in een route zit: dat zou wat mij betreft wel een kilometer door mogen gaan!
dan zou bij mij mijn tong tussen de spaken komen :D
Bij mij ook, maar dat is deel van de pret, toch?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag met mijn neefje Linus Mook & Groesbeek beek gereden. Mooi stukje bos tegenover Traumapad. Oordeel van mijn neefje over het Traumapad; “Super leuk” :-q

*edit*

Clipje van vandaag: https://youtu.be/LujYz5bW5rI
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Yeee-ti! schreef: zo 5 juli 2020, 18:02
HB_Eagle schreef: zo 5 juli 2020, 16:36

dan zou bij mij mijn tong tussen de spaken komen :D
Bij mij ook, maar dat is deel van de pret, toch?
Dan kun je ook met ingeknepen remmen gaan rijden, superleuk!... :bier:
Een gek alleen is zo gek nog niet
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

udo van dongen schreef: di 7 juli 2020, 23:57
Yeee-ti! schreef: zo 5 juli 2020, 18:02
Bij mij ook, maar dat is deel van de pret, toch?
Dan kun je ook met ingeknepen remmen gaan rijden, superleuk!... :bier:
Bedankt voor de suggestie, Udo, maar nee, bedankt: remblokken vervangen is niet mijn hobby.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Iemand toevallig ervaring met de fietsverhuurders in de buurt van Groesbeek? Wil komende week hier een rondje met mijn vriendin fietsen, geen idee of de fietsen van de toko's die ik vond, Sanders en No Limits Biking, enigszins fatsoenlijk zijn.
Ascension
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 27 augustus 2018, 08:38

DaanJ schreef: do 9 juli 2020, 12:29 Iemand toevallig ervaring met de fietsverhuurders in de buurt van Groesbeek? Wil komende week hier een rondje met mijn vriendin fietsen, geen idee of de fietsen van de toko's die ik vond, Sanders en No Limits Biking, enigszins fatsoenlijk zijn.
Laatst wat vrienden over die bij Sanders hadden gehuurd maar dit was typisch huurmateriaal, matige fiets en matig onderhouden. Ik heb goede ervaringen met Jasper Fietsen in de Honig in Nijmegen, die verhuurd prima onderhouden Kona fietsen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ascension schreef: do 9 juli 2020, 13:21 Laatst wat vrienden over die bij Sanders hadden gehuurd maar dit was typisch huurmateriaal, matige fiets en matig onderhouden. Ik heb goede ervaringen met Jasper Fietsen in de Honig in Nijmegen, die verhuurd prima onderhouden Kona fietsen.
Ah ja, zoiets vermoedde ik al, toen ik hun site zo bekeek. Tnx voor de tip!
Plaats reactie