Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Top, dankjewel!
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~af89d82e/

Over een paar maanden knallen op de eerste officiële route in het Reichswald?! :o 8)
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zou heel mooi zijn om de druk een beetje te spreiden.
En stukken tot 100 meter hoog, dus kunnen mooie afdalingen gemaakt worden :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wat een verwennerij de laatste tijd op MTB gebied.

Maar zoals aan de reactie onder het bericht te lezen valt is niet iedereen blij wanneer hier een vaste route wordt aangelegd.
Men weet natuurlijk al dat het dan verboden zal worden om op andere paden te fietsen + dat het veel drukker zal worden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Precies! Leuk zo’n route, maar eigenlijk ga je er op achteruit. Zelfde zie je gebeuren nadat de route bij Harderwijk er kwam.
En de hele tijd hetzelfde rondje rijden gaat ook vervelen.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Met zo'n reactie gooit meneer Cor wel heel hard zijn eigen (en onze) glazen in.. :-{
Weg blijven en gewoon bij je eigen omgeving wandelen.
Wij MTBen al 60 jaar in het rijkswald nooit geen problemen gehad dus dat willen wij zo houden.
Het "ikke ikke ikke" druipt er dubbeldik vanaf. Al is het wel een prestatie om al 60 jaar daar te MTBen. Los van de leeftijd van de beste man.. Is de sport al zo oud? :~
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Merijn. schreef: di 30 maart 2021, 21:38 Met zo'n reactie gooit meneer Cor wel heel hard zijn eigen (en onze) glazen in.. :-{
Weg blijven en gewoon bij je eigen omgeving wandelen.
Wij MTBen al 60 jaar in het rijkswald nooit geen problemen gehad dus dat willen wij zo houden.
Het "ikke ikke ikke" druipt er dubbeldik vanaf. Al is het wel een prestatie om al 60 jaar daar te MTBen. Los van de leeftijd van de beste man.. Is de sport al zo oud? :~
Zeker een groepje van 4 dat 15 jaar op de mtb zit :tong
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Cor spreekt goed Nederlands voor een Duitser...

Misschien moet Cor ook maar binnen zijn eigen landsgrenzen blijven fietsen... :winkie:
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Dit is Cor, Cor is egoïstisch. Wees geen Cor
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Cor rijdt al jaren in volle harmonie met mens en dier, door het locale bos. Cor ziet dat er een MTB route wordt aangelegd. Cor ziet veel toeristen naar het locale bos komen die niet allemaal even lief zijn. Cor ziet zijn locale bos afgesloten worden, want iedereen in het bos is inmiddels boos op de “vrienden” van Cor. De “vrienden” van Cor vinden er inmiddels niets meer aan en gaan naar een ander bos. Cor blijft alleen achter en troost zich met zijn gebakken peren. Wees lief voor Cor.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Kudos aan het onderhoudsteam Rijk van Nijmegen voor de nieuwe secties op de blauwe route bij Mook. Het was dankzij een mede MTB er dat ik een compleet nieuwe sectie leerde kennen voorbij het einde van de zandsteeg waar je normaal rechtsaf omhoog slaat. Deze loopt dan parallel aan de scheidingsweg. Maar vooral die sectie in de grote diepe kuil is echt gaaf. Onnederlands dat smalle pad naar beneden en die scherpe switchback :-q Wow. En als ik het niet had gehoord was ik dus doorgegaan met die saaie zandpaden nabij de Mookerschans. Ik moet wel mijn 800mm carbonstuur afzagen tot 760mm. Ik kwam net niet langs die smalle doorgang met die boompjes in de uphill secties. Maar dat is een kleine offer voor deze nieuw toegevoegde secties.
Thank God i bailed before i hit that tree
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

North_Shore_MTB schreef: do 1 april 2021, 18:46 Ik moet wel mijn 800mm carbonstuur afzagen tot 760mm. Ik kwam net niet langs die smalle doorgang met die boompjes in de uphill secties. Maar dat is een kleine offer voor deze nieuw toegevoegde secties.
Nog even mee wachten. Een aanpassing is aanstaande
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

North_Shore_MTB schreef: do 1 april 2021, 18:46 Kudos aan het onderhoudsteam Rijk van Nijmegen voor de nieuwe secties op de blauwe route bij Mook. Het was dankzij een mede MTB er dat ik een compleet nieuwe sectie leerde kennen voorbij het einde van de zandsteeg waar je normaal rechtsaf omhoog slaat. Deze loopt dan parallel aan de scheidingsweg. Maar vooral die sectie in de grote diepe kuil is echt gaaf. Onnederlands dat smalle pad naar beneden en die scherpe switchback :-q Wow. En als ik het niet had gehoord was ik dus doorgegaan met die saaie zandpaden nabij de Mookerschans. Ik moet wel mijn 800mm carbonstuur afzagen tot 760mm. Ik kwam net niet langs die smalle doorgang met die boompjes in de uphill secties. Maar dat is een kleine offer voor deze nieuw toegevoegde secties.
Woensdag heb ik ook voor het eerst dat nieuwe stuk na de zandsteeg gefietst. Vind dat ook een mooi stuk. Heel anders dan paars en rood. Met 750mm stuur moest ik bij het hek/gaas ook ff voetje aan de grond zetten.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Wat is de techniek om door dat los zand dropje te komen , daar heb ik steeds voetje aan de vloer
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

ik heb er ook al over gehoord, ga er morgen eens kijken, ben erg benieuwd.
Heb wel het stuk al gereden tot aan het Jachtslot, dat is ook al een aardige verbetering :-q

Enige wat ik me afvraag is; waarom wordt je nu in plaats van de weg naar het Jachtslot, omgeleid naar de grote weg waar auto's langs je af komen razen, om vervolgens weer uit te komen op hetzelfde punt als voorheen?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie