Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

hanjovdberg schreef: wo 7 juli 2021, 11:02 Precies zoals Azurri hierboven verwoord. Ik heb er helemaal geen moeite mee als je natuurverstoorders aanpakt. Prima zelfs. Ben nl een groot natuur en dierliefhebber. Maar vnl in de Gelderlander en rond Nijmegen heerst er heel erg een anti-mtb geluid.

Het fietsen op een pad waar dat niet mag is wat anders dan bovenstaande voorbeelden die echt slecht zijn voor de natuur. Dat is mijn punt. Niet dat ik vind dat je dan wel wat mag omdat anderen het ook mogen.

Simpelweg gelijke monniken gelijke kappen. En als er dan ook daadwerkelijk gehandhaafd wordt op natuurverstoring lees ik dat ook graag.
Precies. De berichtgeving is heeeeeeel erg eenzijdig.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat een wandelaar met een niet aangelijnd hondje een bonnetje heeft gehad genereert geen verkoopcijfers voor de krant. Dat een mountainbiker een beschermt plantje of diertje heeft plat gereden is uiteraard lekker sappig nieuws waar je een stukje over weg kan schrijven en er voor het goede verhaal nog een paar andere halve waarheden bij pakt. Zeker als de tekst wordt aangedragen door de bezwaarmaker aan een bevriende "journalist" met geitenwollenssokken. (wat aan deze kant van het land gebeurt) De tijd van hoor en wederhoor is geweest, sensatie dat is wat verkoopt. En als het blaadje onder de vlag van de Telegraaf groep valt weet je al helemaal hoe laat het is. Vervolgens is de publieke opinie dat mountainbikers kut volk zijn. Want het stond toch in de krant? En het heb op facebook gestaan... Iets met papegaaien. :bier:


Beter is om facebook, instagram, twitter, noem ze maar op, van de boswachters in de regio te volgen. Of ze zo nu en dan eens te spreken. (je komt ze wel eens tegen als vrijwilliger) Dan zie je dat het allemaal niet zo zwart wit is. Ook wandelaars die zich niet aan de spelregels houden gaan gewoon op de bon. Maar ja 4 los lopende honden, een struinende wandelaar, en een wild poeper is geen nieuws.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Praten we hier over die zure boswachter op teva's die jarenlang de trailbuilding tegenhield, die de bonnen uitdeelt. Of is hij inmiddels met pensioen en dus nieuwe aanwas boswachters? Ik zie ze bijna nooit op de trails. :~

Ene awkward moment daargelaten dat de boswachter uit Groesbeek op jacht was naar een malloot die continue go pros van hun jatte die waren opgehangen in de bomen, bedoeld voor het volgen van alle dieren in het bos. En of ik die vreemde man met plastic zak had gezien. Ze moesten continue de Go pros vervangen. Dat was vervelend en duur. :o
Thank God i bailed before i hit that tree
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

North_Shore_MTB schreef: wo 7 juli 2021, 12:09 Praten we hier over die zure boswachter op teva's die jarenlang de trailbuilding tegenhield, die de bonnen uitdeelt. Of is hij inmiddels met pensioen en dus nieuwe aanwas boswachters? Ik zie ze bijna nooit op de trails. :~

Ene awkward moment daargelaten dat de boswachter uit Groesbeek op jacht was naar een malloot die continue go pros van hun jatte die waren opgehangen in de bomen, bedoeld voor het volgen van alle dieren in het bos. En of ik die vreemde man met plastic zak had gezien. Ze moesten continue de Go pros vervangen. Dat was vervelend en duur. :o
Breng ons hier niet op ideeën 🤣🤣🤣
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Gisteren Nijmegen, Groesbeek en deel van Mook gereden. Man man man wat heerlijk, die lange dlowy afdalingen. Best wat remkuilen, maar een stuk minder dan op een Amerongen. Heerlijke tracks, jammer dat het best ver vanaf Amersfoort is.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Ook al droogt het allemaal erg snel op na een regenbui. Aan dat stuwmeer wat op de but is aan het ontstaan is, stoor ik me toch wel. Ik rijd er tegenwoordig omheen (dus rechtdoor ipv rechtstaf, daarna weer 2x rechts). Ook al is dat niet helemaal de bedoeling. Als iedereen daar doorheen gaat banjeren wordt het niet beter. Volgende week mag de mini-kraan weer het bos in dus dan is het denk ik een goed idee om dat stuk aan te pakken.
joost@
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 19 februari 2021, 10:29

Gister rondje rood / paars gefietst en routes lagen er inderdaad lekker bij.

Maar ik vroeg me af is er op woensdag avond een deel van de paarse route afgesloten?

Het deel met bordje 'moeilijk' met daarin een afdaling en een wortelklim? Er was daar tegen de route in een groep mountainbikers met trainer aan het trainen met pionnetjes en al.

Wil daar best wegblijven als dat het geval is maar was nu beetje vreemde situatie
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

joost@ schreef: do 8 juli 2021, 10:43 Gister rondje rood / paars gefietst en routes lagen er inderdaad lekker bij.

Maar ik vroeg me af is er op woensdag avond een deel van de paarse route afgesloten?

Het deel met bordje 'moeilijk' met daarin een afdaling en een wortelklim? Er was daar tegen de route in een groep mountainbikers met trainer aan het trainen met pionnetjes en al.

Wil daar best wegblijven als dat het geval is maar was nu beetje vreemde situatie
Weet dat 'licht verzet' daar vaker traint, maar of dat woensdag t geval was?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

JohanGTT schreef: do 8 juli 2021, 09:21 Ook al droogt het allemaal erg snel op na een regenbui. Aan dat stuwmeer wat op de but is aan het ontstaan is, stoor ik me toch wel. Ik rijd er tegenwoordig omheen (dus rechtdoor ipv rechtstaf, daarna weer 2x rechts). Ook al is dat niet helemaal de bedoeling. Als iedereen daar doorheen gaat banjeren wordt het niet beter. Volgende week mag de mini-kraan weer het bos in dus dan is het denk ik een goed idee om dat stuk aan te pakken.
Die kraan is er afgelopen winter al eens bezig geweest. Het probleem is niet de plek van de plas, maar de afwatering van het multi-use pad hogerop. Dat aanpakken is werk voor SBB of op z'n minst in overleg met hen. Is bij ons onder de aandacht.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Die kraan is er afgelopen winter al eens bezig geweest. Het probleem is niet de plek van de plas, maar de afwatering van het multi-use pad hogerop. Dat aanpakken is werk voor SBB of op z'n minst in overleg met hen. Is bij ons onder de aandacht.
[/quote]

In zuid Limburg hebben ze dat soort 'probleemstukken' opgelost door er een verhoogd grindpad overheen te leggen, maar de trailcrew weet waarschijnlijk beter wat er mogelijk is en mag, dan ik hier aan kan dragen :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

shamensink schreef: do 8 juli 2021, 11:59
JohanGTT schreef: do 8 juli 2021, 09:21 Ook al droogt het allemaal erg snel op na een regenbui. Aan dat stuwmeer wat op de but is aan het ontstaan is, stoor ik me toch wel. Ik rijd er tegenwoordig omheen (dus rechtdoor ipv rechtstaf, daarna weer 2x rechts). Ook al is dat niet helemaal de bedoeling. Als iedereen daar doorheen gaat banjeren wordt het niet beter. Volgende week mag de mini-kraan weer het bos in dus dan is het denk ik een goed idee om dat stuk aan te pakken.
Die kraan is er afgelopen winter al eens bezig geweest. Het probleem is niet de plek van de plas, maar de afwatering van het multi-use pad hogerop. Dat aanpakken is werk voor SBB of op z'n minst in overleg met hen. Is bij ons onder de aandacht.
OK, thnx voor de info.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Is/komt er eigenlijk een watervul plek langs het parcours?
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vlakbij de spoorbrug voor het zweefvliegveld is er een waterpunt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Azurri schreef: wo 7 juli 2021, 14:08
North_Shore_MTB schreef: wo 7 juli 2021, 12:09 Praten we hier over die zure boswachter op teva's die jarenlang de trailbuilding tegenhield, die de bonnen uitdeelt. Of is hij inmiddels met pensioen en dus nieuwe aanwas boswachters? Ik zie ze bijna nooit op de trails. :~

Ene awkward moment daargelaten dat de boswachter uit Groesbeek op jacht was naar een malloot die continue go pros van hun jatte die waren opgehangen in de bomen, bedoeld voor het volgen van alle dieren in het bos. En of ik die vreemde man met plastic zak had gezien. Ze moesten continue de Go pros vervangen. Dat was vervelend en duur. :o
Breng ons hier niet op ideeën 🤣🤣🤣
Dus er zijn actiefilmpjes van mij zonder dat ik het weet?
Mmm, nu vraag ik me af of ik die -ongetwijfeld spectaculaire- beelden van het traumapad moet gaan opvragen of een aanklacht indienen over privacy in de openbare ruimte... :D :D :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

twowheeler schreef: do 8 juli 2021, 16:14 Is/komt er eigenlijk een watervul plek langs het parcours?
En bij de Camping aan de 7 heuvelenweg (rood) kun je ook je bidon vullen.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie