Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zo kan het ook inderdaad. Net zo makkelijk.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik ga denk ik komend weekend met mijn fiets langs een stukje nieuwe route staan en tegen iedereen - of ze nu van links of rechts komen - roepen dat ze de verkeerde kant op gaan :winkie: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

hmmm, is er een bankje in de buurt? Zak borrelnootjes mee. :-q
◼︎ Go round the outside.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

En ik was nog wel zo serieus bezig :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 27 januari 2020, 15:14 Ik ga denk ik komend weekend met mijn fiets langs een stukje nieuwe route staan en tegen iedereen - of ze nu van links of rechts komen - roepen dat ze de verkeerde kant op gaan :winkie: :bier:
Kunt beter met pijlen gaan staan en de route aanduiden :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat duurt nooit lang met die MTB gasten. Lijkt hier Facebook wel.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat komt door het (foutieve) taalgebruik dat het hier op FB lijkt :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Rilson schreef: ma 27 januari 2020, 09:21 Mag ik toch even een beetje klagen? Niet over de route zelf maar over de gebruikers momenteel.
Door de onduidelijkheid van rijrichting, delen die wel of niet gebruikt mogen / kunnen worden vind ik het erg chaotisch in het bos.

Kleine opsomming van wat me gister opviel;
Fietsers die elkaar op de nieuwe routes tegenkomen, beide menend in hun recht te zijn dat ze de goede kant op fietsen, dus elkaar geen meter ruimte gunnen.
Wandelaars die fietsers tegenkomen op (nog) geen officiële route, daar dus ook geen fietsers verwachten, dan ook nog eens fietsers die daar menen hun gelijk te moeten halen.
Van nieuwe routes die nog niet gereed zijn, ineens onduidelijk is hoe verder, dus fietsers gaan lopen dwalen. ( voor mij geen probleem ik ken de weg maar niet iedereen weet waar ze zich bevinden ) Dat geeft weer conflicten met andere bosgebruikers.

Ik ben bang als er niet snel duidelijkheid komt dat we onze "goede naam" nog verder te grabbel gooien. Ik weet dat het niet aan de crew ligt maar aan vergunningen e.d.

Verder heb ik heerlijk gefietst :-q
Ik vind het stuk aan de kant van de But erg goed geworden. Traumapad 2.0 is ook erg verbeterd nu het modderstuk eruit is gehaald.
Helaas staat iedereen op dit moment in zijn/haar recht. Wij hebben al wel de goedkeuring om de paden te maken, maar nog niet om ze ook officieel in gebruik te nemen. Tot die tijd zijn de nieuwe paden dus ‘gewoon’ nieuwe bospaden. Bij net opgeleverde paden hangen we wel borden op dat het de nieuwe MTB-route betreft, maar helaas is niet iedereen daar blij mee en worden ze ook weer net zo snel weggehaald. Paden hebben we ook al met takken proberen te blokkeren tot ze klaar voor gebruik zijn, maar ook daar trekt men (ook onze soortgenoot) zich weinig van aan.

Wij snappen dat men (inclusief de trail crew) de verleiding maar moeilijk kan weerstaan om de nieuwe paden niet te gaan gebruiken. Op de website www.mtb-rijkvannijmegen.nl staat op de interactieve kaart aangegeven welke paden al vrijgegeven zijn. Het verzoek blijft om je hier aan te houden! Inderdaad om, zoals Rilson al zei, onze ‘goede naam’ niet te grabbel te gooien. Tip van de sluier om toch enige orde in de chaos te scheppen: de toekomstige rijrichting is de nummering in oplopende volgorde. Geniet en denk aan onze naam!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De zure wandelaar is niet te begrijpen. Maak je een speciaal pad zodat ieder zijn eigen paadje heeft, haal je de markeringen weer weg. Wat is de gedachte? Dat wij dan van zelf verdwijnen? Het tegenovergestelde is waar, in plaats van dat wij op ons paadje rijden, rijden wij overal omdat wij het spoor bijster zijn.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Al een tijd niet meer in Nijmegen wezen biken, binnenkort maar is die kant op en aanschouwen wat ze allemaal aangelegd hebben :-q
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

De ‘chaos’ op de nieuwe routes was mij laatst ook al opgevallen. Het is natuurlijk ook superleuk om een nieuw paadje in te duiken en te ontdekken waar het uitkomt. Niet alleen MTB-ers maar ook wandelaars en ruiters kunnen de nieuwsgierigheid niet bedwingen, wat dan soms wel weer een ongewenste feature in de route oplevert...

Afbeelding

Wat @Rilson al schreef werkt het niet in voordeel van ons goede imago. Vorige week zondag hoorde ik bij de But een echtpaar met een hond (netjes aan de lijn :-q ) ‘zullen we dan maar teruglopen’ tegen elkaar zeggen. Dat vond ik wel een beetje sneu.

En waarom staan de routepaaltjes andersom dan bij de huidige rode/groene route? Daar rij je met de schuine kant mee en zit het routebordje op de korte kant. De nieuwe palen staan precies andersom, het nieuwe bordje komt dus op de lange kant.
Iemand kon niet wachten op de officiële bordjes en is zelf alvast met een viltstift aan de slag gegaan. Er is echt werk van gemaakt, het zijn mooi getekende pijlen. Ben benieuwd of het gaat helpen tegen de spookrijders en spoorzoekers.

Afbeelding
Be Nice, Say Hi!
Revox
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:59

Pbro schreef: za 1 februari 2020, 11:00

En waarom staan de routepaaltjes andersom dan bij de huidige rode/groene route? Daar rij je met de schuine kant mee en zit het routebordje op de korte kant. De nieuwe palen staan precies andersom, het nieuwe bordje komt dus op de lange kant.
Iemand kon niet wachten op de officiële bordjes en is zelf alvast met een viltstift aan de slag gegaan. Er is echt werk van gemaakt, het zijn mooi getekende pijlen. Ben benieuwd of het gaat helpen tegen de spookrijders en spoorzoekers.
De paaltjes staan zoals ze zouden moeten staan. Door het schuine deel naar achteren te plaatsen loopt water van de paal af. Zo zijn de routepijlen een langer leven beschoren ;)
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Vandaag ook weer eens de groene route en bijna alle nieuwe stuķken gereden. De nieuwe stukken zijn echt een verbetering.
Weet iemand overigens of de klim bij Afrika museum eruit gaat?
Aangezien naast die klim ook nieuwe stukken zijn aangelegd, ik zou dat wel jammer vinden die klim hoort er gewoon in te zitten.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Pbro schreef: za 1 februari 2020, 11:00 Wat @Rilson al schreef werkt het niet in voordeel van ons goede imago. Vorige week zondag hoorde ik bij de But een echtpaar met een hond (netjes aan de lijn :-q ) ‘zullen we dan maar teruglopen’ tegen elkaar zeggen. Dat vond ik wel een beetje sneu.

Afbeelding
Jammer dat het zo gaat idd.. Maar wij moeten ons ook eens bewust zijn dat er dagjes mensen in het bos lopen die totaal geen idee hebben dat er mtb routes bestaan! Laat staan dat ze weten hoe de mtb routes aangegeven worden... Dus met wat begrip van/naar beide partijen kan het ook al best wat vriendelijker worden. En niet vol gas er langs knallen maar rem gewoon ff af en zeg altijd gedag en bedankt als ze hun hond bij zich houden. Ik krijg soms soort van verbaasde reacties dat ze een aardige/anticiperende mountainbiker tegen komen.. Dat is ook sneu natuurlijk.
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zoals ik al vaker schreef. Zet een info bord bij de invalswegen met wat de diverse route symbolen betekenen. (Dus ook wandel, en ruiter route) Voor iedereen duidelijk.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie