Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Natuurlijk kan en mag het traumapad niet achterblijven :-D
Welkom traumapad 2.0 :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Merijn. schreef: ma 10 februari 2020, 14:16 Hier (of Facebook) vind je veel info:
https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/
Goed filmpje (uitleg over de route bouw) en dito interactieve kaart. De jochies en wijfies in het Nijmeegse begrijpen het :-q
Snoeien is klaar zo te zien, en graven is ok al vlot op weg richting einde broedseizoen, nice!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Blijkbaar is niet iedereen het eens met de richting van de route. Op een aantal paaltjes zijn de viltstift pijltjes vervangen door nieuwe... En die wijzen precies de andere kant uit! :o Inclusief waarschuwing dat je om moet keren op de achterkant, ehhh wat dus de voorkant is eigenlijk. :~

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk mogen de routebouwers snel starten met het plaatsen van de officiële bordjes :-q
Be Nice, Say Hi!
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

Pbro schreef: zo 16 februari 2020, 20:25 Blijkbaar is niet iedereen het eens met de richting van de route. Op een aantal paaltjes zijn de viltstift pijltjes vervangen door nieuwe... En die wijzen precies de andere kant uit! :o Inclusief waarschuwing dat je om moet keren op de achterkant, ehhh wat dus de voorkant is eigenlijk. :~

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk mogen de routebouwers snel starten met het plaatsen van de officiële bordjes :-q
Jeetje wat ontzettend flauw weer!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/inte ... aamheden/

Ik kreeg gisteren de logische en goede tip: rij in de richting dat de nummers oplopen.
Kom je toch iemand tegen die de verkeerde kant oprijdt, zeg het dan vriendelijk. Niet zoals die klootzak die ik gisteren hoorde. Wat een kneus.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

Old 'n' Rusty schreef: ma 17 februari 2020, 09:58 https://www.mtb-rijkvannijmegen.nl/inte ... aamheden/

Ik kreeg gisteren de logische en goede tip: rij in de richting dat de nummers oplopen.
Kom je toch iemand tegen die de verkeerde kant oprijdt, zeg het dan vriendelijk. Niet zoals die klootzak die ik gisteren hoorde. Wat een kneus.
Andere tip is dat als je fietst je niet de schuine kanten van de paaltjes moet zien, maar de rechte kanten.
Vriendelijk doen moet verplicht! :)
Gebruikersavatar
Supermuts
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 1 augustus 2015, 14:12
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.7 2020
Contacteer:

We hebben de ambitie om op 28 maart de routes NIjmegen en Groesbeek (2 van de uiteindelijk 4) te openen, een enerverende 'piece of the action' van ca 35km met 600hm. Tot 15 maart mogen we nog met de mini-kranen het bos in. Daarna breekt het broedseizoen aan en mogen we alleen nog maar handmatig afwerken.

Voor we kunnen openen moet er nog best een berg werk verzet worden. Door de dubbele kranen is veel gegraven en ook moeten nog aardig wat bestaande paden vanwege een overmaat aan blubber met een mobiele kraan worden aangepakt. Om dat daarna af te werken doen we met genoegen beroep op de MTB-end vrijwilligers. Die kunnen na hun inzet bij het passeren van een stuk route zeggen/denken 'daar heb ik aan bijgedragen'. De trots van de bouwer lijkt ons evident.

De bouwevenementen zijn doorgaans op de donder- en zaterdagochtend van 9u tm 12.30u en gaat onder begeleiding van (inmiddels) ervaren bouwers. Interessant ook om te leren waar je allemaal rekening mee moet houden bij de bouw van een MTB route. Geeft je ook een heel andere kijk op onze mooie hobby,

Details waar verzamelen etc. kun je terugvinden op onze FB pagina MTB routenetwerk Rijk van Nijmegen of de website www.mtb-rijkvannijmegen.nl. Daar kun jij je evt ook aanmelden. Dat is niet verplicht maar helpt ons wel voor de planning.
Als je op een andere dag wil bouwen, mail naar info@mtb-rijkvannijmegen.nl. Dan passen we er een mouw aan.

In de tussentijd werken we aan de overeenkomsten met de twee terreineigenaren waar nog even de puntjes op de 'i' moeten om op 28/3 maart een lintje te knippen.
Samen zijn we altijd sterker maar wachten op kamerbrede consensus duurt mij vaak te lang ;-)
Vz stichting MTB routenetwerk Rijk van Nijmegen
Lid Expertgroep MTB vd NTFU
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Complimenten voor de tot nu toe geboekte resultaten: de nieuwe tracks -voor zover toegankelijk- zijn super :-D !
Van de week een stuk gedaan rond Heilige Landstichting, goed te doen op een starre retro 26" mtb ;):

Afbeelding

en vandaag nog een keer terug geweest (met een retro 26" hardtail): het was aanzienlijk drukker dan dinsdag: ik ben blijkbaar niet de enige die geniet van het resultaat van jullie inspanningen!

Snel weer wat conditie opbouwen, zodat ik van alle routes kan genieten straks!

:-q
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Klopt het dat er op de oude vuilstort van Mook wat jumplijnen komen? Of zijn dat geruchten/ wishfull thinking?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Supermuts schreef: ma 24 februari 2020, 01:12 We hebben de ambitie om op 28 maart de routes NIjmegen en Groesbeek (2 van de uiteindelijk 4) te openen, een enerverende 'piece of the action' van ca 35km met 600hm. Tot 15 maart mogen we nog met de mini-kranen het bos in. Daarna breekt het broedseizoen aan en mogen we alleen nog maar handmatig afwerken.
Is dat een gecombineerde lengte van 35Km? En is er dan nog wat open van de "oude" lussen? Plannen aan het maken om met de meivakantie (die in april is) met mijn neefje een paar dagen bij jullie te komen rijden.
◼︎ Go round the outside.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

... dat Natuurmonumenten de ontvangen gelden dan wel moet gebruiken voor het onderhoud aan het betreffende gebied.
Net zoals ze al jaren doen op de Posbank. :roll:

Wát een dievenbende...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dan heb je dus zometeen 2 soorten vignetten bij Natuurmonumenten. Degene waarmee je Zeddam, LDD, Posbank en nog een aantal mag rijden en dan dus Nijmegen. In Ede hebben ze dit ook al geprobeerd. Want zijn het toch enorme geldwolven die Natuurmonumenten.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dus allemaal een vrijwillig vignet (donatie) nemen waar wij de routebouwers Rijk van Nijmegen mee steunen. Opgelost :-q
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik snap niet waarom NM nu opeens om de hoek komt kijken.
Voor de routes bij Nijmegen was toch nooit een verplicht vignet aanwezig?

Ik heb al een NM vignet en ik ben niet van plan nog een ander vignet van NM aan te schaffen.
Ik mag hopen dat ik het verkeerd gelezen heb.

Een vrijwillige bijdrage betaal ik uiteraard wel!
Plaats reactie